Capite perchè u grassu in u fegatu durante a gravidanza hè seriu
Cuntenutu
A steatosi epatica acuta di a gravidanza, chì hè l'apparizione di grassu in u fegatu di a donna incinta, hè una complicazione rara è seria chì apparisce di solitu in u terzu trimester di a gravidanza è chì porta un risicu elevatu di vita per a mamma è u zitellu.
Stu prublema accade di solitu soprattuttu in a prima gravidanza, ma pò ancu accade in donne chì anu dighjà avutu figlioli, ancu senza una storia di cumplicazioni in a gravidanza precedente.
I sintomi
A steatosi di u fegatu in gravidanza di solitu apparisce trà a 28th è a 40th settimana di gravidanza, causendu sintomi iniziali di nausea, vomitu è malessere, chì sò seguitate da dolore addominale, mal di testa, sanguinanti di gengive è disidratazione.
Dopu à a prima settimana di l'iniziu di a malattia, apparisce u sintumu di itterizia, chì hè quandu a pelle è l'ochji diventanu gialli. Inoltre, in certi casi a donna incinta pò ancu sperimentà pressione alta è gonfiore in u corpu.
Tuttavia, cume tutti questi sintomi si presentanu di solitu in parechje malatie, hè difficiule d'avè un diagnosticu precoce di grassu in u fegatu, ciò chì aumenta e possibilità di peghju di u prublema.
Diagnosticu
U diagnosticu di sta complicazione hè difficiule è si face di solitu attraversu l'identificazione di sintomi, analisi di sangue è biopsia di fegatu, chì valuta a presenza di grassu in questu organu.
Tuttavia, quandu ùn hè micca pussibule di fà una biopsia per via di a grave salute di a donna incinta, esami cume ecografia è tomografia computerizata ponu aiutà à identificà u prublema, ma ùn danu micca sempre risultati affidabili.
Trattamentu
Appena hè diagnosticata a steatosi epatica acuta di a gravidanza, a donna deve esse ammessa per inizià u trattamentu di a malattia, chì si face cù a cessazione di a gravidanza per mezu di una consegna normale o cesareana, secondu a gravità di u casu.
Quandu hè trattata currettamente, a donna migliora trà 6 à 20 ghjorni dopu a consegna, ma se u prublema ùn hè micca identificatu è trattatu prestu, cumplicazioni cum'è pancreatite acuta, crisi, gonfiore in u ventre, edema pulmonare, diabete insipidu, sanguinamentu intestinale o in u abdomen è ipoglicemia.
In i casi i più gravi, l'insufficienza epatica acuta pò ancu cumparisce prima o dopu à u partu, chì hè quandu u fegatu smette di funziunà, alterendu u funziunamentu di altri organi è aumentendu u risicu di morte. In quessi casi, pò esse necessariu avè un trasplante di fegatu dopu a consegna, se l'organu continua à ùn mostrà micca miglioramentu.
Fattori di risicu
A steatosi di u fegatu pò esce ancu durante una gravidanza sana, ma alcuni fattori aumentanu u risicu di sviluppà sta complicazione, cum'è:
- Prima gravidanza;
- Pre eclampsia;
- Fetu maschile;
- Gravidanza gemella.
Hè impurtante chì e donne incinte cù sti fattori di risicu sianu cuscenti di qualsiasi cambiamentu risentutu in l'ultimu trimestre di gravidanza, in più di fà cure prenatali è un seguitu adeguatu per cuntrullà a preeclampsia.
Inoltre, e donne chì anu avutu steatosi di u fegatu devenu esse monitorate più spessu in e prossime gravidanze, postu chì anu una ricchezza aumentata per sviluppà dinò sta complicazione.
Per prevene cumplicazioni durante a gravidanza, vede:
- Sintomi di preeclampsia
- E mani pruriginose in gravidanza ponu esse gravi
- Sindromu HELLP