Stenosi aortica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. In i persone senza sintomi
- 2. In i persone cun sintomi
- Tipi di valvula di sustituzione
- Rischi è cumplicazioni chì ponu accade in chirurgia
- Ciò chì accade se ùn trattate micca a stenosi aortica
- Cause principali
A stenosi aortica hè una malattia cardiaca caratterizata da un restringimentu di a valvula aortica, chì rende difficiule di pompà u sangue à u corpu, resultendu in mancanza di respiru, dolore toracicu è palpitazioni.
Sta malattia hè principalmente causata da l'invecchiamentu è a so forma più severa pò purtà à morte subita, tuttavia, quandu hè diagnosticata prestu, pò esse trattata cù l'usu di medicinali è, in casi gravi, da chirurgia per rimpiazzà a valvula aortica. Scuprite chì hè a recuperazione dopu a chirurgia cardiaca.
A stenosi aortica hè una malattia di u core induve a valvula aortica hè più stretta di u normale, rendendu difficiule a pompa di sangue da u core à u corpu. Sta malatia hè causata principalmente da l'anzianu è a so forma più severa pò purtà à morte subita, ma quandu hè diagnosticata à tempu pò esse trattata per mezu di una chirurgia per rimpiazzà a valvula aortica.
Principali sintomi
I sintomi di stenosi aortica nascenu principalmente in a forma severa di a malattia è sò generalmente:
- Sensazione di mancanza di respiru quandu si svolgenu esercizii fisichi;
- Strettezza in u pettu chì s'aggrava cù l'anni;
- Dolore di pettu chì s'aggrava quandu si face sforzi;
- Svenimentu, debbulezza o mareosità, soprattuttu quandu si facenu esercizii fisichi;
- Palpitazioni di u core.
A diagnosi di stenosi aortica hè fatta per mezu di l'esame clinicu cù u cardiologu è di testi cumplementari cum'è radiografia di u torace, ecocardiogramma o cateterizazione cardiaca. Queste prove, in più di identificà cambiamenti in u funziunamentu di u core, indicanu ancu a causa è a gravità di a stenosi aortica.
U trattamentu di a stenosi aortica si face per via di chirurgia, in a quale a valvula carente hè rimpiazzata da una nova valvula, chì pò esse artificiale o naturale, quandu hè fatta da suinu o tessutu bovinu. U rimpiazzamentu di a valvula farà chì u sangue sia pumpatu currettamente da u core à u restu di u corpu, è i sintomi di stanchezza è di dulore sparisceranu. Senza chirurgia, i pazienti cun stenosi aortica severa o chì anu sintomi sopravvivenu à una media di 2 anni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a stenosi aortica dipende da u stadiu di a malattia. Quandu ùn ci sò sintomi, è a malattia hè stata scuperta per mezu di esami, ùn ci hè bisognu di trattamentu specificu. Tuttavia, dopu l'apparizione di sintomi, l'unica forma di trattamentu hè a chirurgia per rimpiazzà a valvula aortica, induve a valvula difettosa hè rimpiazzata da una nova valvula, nurmalizendu a distribuzione di sangue in tuttu u corpu. Questa cirurgia hè indicata principalmente per i pazienti chì anu stenosi aortica severa, postu chì u tassi di mortalità hè elevatu. Quì sottu sò l'opzioni di trattamentu:
1. In i persone senza sintomi
U trattamentu per e persone chì ùn mostranu sintomi ùn hè micca sempre fattu cù a chirurgia, è pò esse fattu cù l'usu di farmaci è cambiamenti in u modu di vita, cume evità sport competitivi è attività prufessiunali chì richiedenu un intensu sforzu fisicu. I farmaci usati in questa fase ponu esse:
- Per evità una endocardite infettiva;
- Per trattà e malatie associate à a stenosi aortica.
I Pacienti chì ùn anu micca sintomi chì ponu esse indicati per a chirurgia s'elli anu una valvula assai ridutta, una riduzione progressiva di a funzione cardiaca o cambiamenti aumentati in a struttura cardiaca.
2. In i persone cun sintomi
Inizialmente, i diuretici cum'è Furosemide ponu esse presi per cuntrullà i sintomi, ma l'unicu trattamentu efficace per e persone chì anu sintomi hè a chirurgia, chì e droghe ùn sò più abbastanza per cuntrullà a malattia. Ci hè duie procedure per u trattamentu di a stenosi aortica, secondu u statu di salute di u paziente:
- Sostituzione di a valvula per chirurgia: prucedura standard di chirurgia di pettu apertu per chì u chirurgu possi ghjunghje in core. A valvula difettosa hè rimossa è una nova valvula hè piazzata.
- Cambià a valvula cù un cateteru: cunnisciutu cum'è TAVI o TAVR, in questa prucedura a valvula difettosa ùn hè micca rimossa è a nova valvula hè impiantata sopra a vechja, da un cateteru postu in l'arteria femorale, in a coscia, o da un tagliu fattu vicinu à u core.
U rimpiazzamentu di a valvula da un cateteru hè generalmente realizatu in i pazienti cù una severità di malattia più grande è menu capacità per superà a chirurgia à pettu aperto.
Tipi di valvula di sustituzione
Ci hè dui tipi di valvula per a sustituzione in chirurgia di pettu apertu:
- Valvuli meccanichi: sò fatti di materiale sinteticu è anu una durabilità più grande. Sò generalmente aduprati in pazienti di menu di 60 anni, è dopu l'implantazione, a persona duverà piglià medicamenti anticoagulanti ogni ghjornu è fà analisi periodiche di sangue per u restu di a so vita.
- Valvuli biològichi: fattu da tissutu animale o umanu, duranu da 10 à 20 anni, è sò di solitu raccomandati per i pazienti di più di 65 anni. In generale, ùn ci hè bisognu di piglià anticoagulanti, a menu chì a persona ùn abbia altri prublemi chì necessitanu stu tipu di medicina.
A scelta di a valvula hè fatta trà u duttore è u paziente, è dipende da l'età, u modu di vita è a situazione clinica di ognunu.
Rischi è cumplicazioni chì ponu accade in chirurgia
I rischi posti da a chirurgia di rimpiazzamentu di a valvula aortica sò:
- Sanguinamentu;
- Infezzione;
- Formazione di trombi chì ponu intuppà i vasi sanguigni pruvucendu, per esempiu, un colpu;
- Infartu;
- Difetti in a nova valvula posta;
- Bisognu di una nova operazione;
- Morte.
I risichi dipendenu di fattori cum'è l'età, a gravità di l'insuffisenza cardiaca è a presenza di altre malatie, cume l'aterosclerosi. Inoltre, u fattu di esse in un ambiente ospedaliere comporta ancu rischi di cumplicazioni, cum'è pneumonia è infezzione nosocomiale. Capite ciò chì hè l'infezzione di l'ospedale.
A procedura di rimpiazzamentu di cateteri, in generale, porta menu risicu di a chirurgia convenzionale, ma ci hè una probabilità più grande di embolia cerebrale, una di e cause di ictu.
Ciò chì accade se ùn trattate micca a stenosi aortica
A stenosi aortica non trattata pò evoluzione cun aggravamentu di a funzione cardiaca è sintomi di stanchezza intensa, dolore, vertigini, svenimentu è morte subita. Da l'apparizione di i primi sintomi, l'aspettativa di vita pò esse appena 2 anni, in certi casi, dunque hè impurtante cunsultà u cardiologu per verificà a necessità di chirurgia è e prestazioni successive. Vede cumu hè a ricuperazione dopu a sustituzione di a valvula aortica.
Cause principali
A causa principale di a stenosi aortica hè l'età: cù l'anni, a valvula aortica subisce cambiamenti in a so struttura, chì hè seguitata da l'accumulazione di calciu è da un funziunamentu impropriu. In generale, l'iniziu di i sintomi principia dopu à l'età di 65 anni, ma a persona pò ùn sente nunda è pò ancu morre senza sapè ch'elli avianu una stenosi aortica.
In i più ghjovani, a causa più cumuna hè a malatia reumatica, induve si verifica ancu a calcificazione di a valvula aortica, è i sintomi cumincianu à cumparisce versu l'età di 50 anni. Altre cause più rare sò difetti di nascita cum'è a valvula aortica bicuspida, lupus eritematoso sistemicu, colesterolu altu è malattia reumatoide. Capite ciò chì hè u reumatismu.