Cumu Ghjucà cù u Vostru Neunatu: 7 Idee per Baby Playtime
Cuntenutu
- Quandu duverebbe cumincià à avè tempu di ghjocu cù u vostru nascitu?
- Idee per u tempu di ghjocu novu
- Face time
- Divertente mentre si piega
- Stretch, pedal, è tickle
- Ballate cun mè
- Leghje à voce alta
- Cantà una canzona
- Fate una pausa
- Purtà si
Illustrazione di Alyssa Kiefer
Spessu, in i primi tempi di a zitellina, trà l'alimentazione è i cambiamenti è i dormi, hè faciule di dumandassi "Chì facciu cù stu zitellu?"
In particulare per i caregivers chì ùn sò micca familiari o cunfurtevuli cù a fase di u nascita, cumu mantene un criaturu divertitu pò sembrà una sfida intimidante. Dopu tuttu - chì pudete fà veramente cun qualchissia chì ùn pò micca focalizà i so ochji, pusà per contu soiu, o cumunicà i so penseri?
Hè faciule da trascurà u fattu chì a so esposizione limitata à u mondu hè in realtà un vantaghju. Tuttu hè novu è potenzialmente interessante, dunque l'incorporazione di ghjocu in e vostre attività di ogni ghjornu pò esse piuttostu simplice. È ùn dumandanu micca ghjochi cumplicati o storie chì anu un sensu - bramanu solu a vostra presenza è attenzione.
Quandu duverebbe cumincià à avè tempu di ghjocu cù u vostru nascitu?
Dapoi u primu mumentu chì tenite u vostru neonatu vi occupate di i so sensi. Fighjenu nantu à a vostra faccia, sentenu a vostra voce, è sentenu u calore di a vostra pelle. Queste cunnessioni semplici sò u principiu assai di ciò chì pò cuntà cum'è "ghjocu" in i primi ghjorni di nascita.
In u primu mese circa pò sembrà chì l'interessi di u to babbu sianu limitati per u più à manghjà, dorme è cacà. Ma pudete ancu rimarcà chì si animanu è voltanu a testa versu voci cunnisciute o cercanu di focalizà i so ochji nantu à un ghjoculu quandu li date un chjocculu o un scricchiolu.
Pò esse difficiule à imaginà, ma à u secondu mese ponu esse alzati a testa quandu sò posti nantu à a pancia per guardà intornu. È versu u terzu mese, site prubabile di vede surrisi cunsistenti è di sente soni chì parenu u so tentativu di cumunicà cun voi.
Mentre ùn sò micca capaci di dilli in parolle chì si passanu un bellu tempu, puderete nutà segni chì u vostru zitellu hè prontu - è interessatu - à ghjucà ogni ghjornu. Mentre passanu assai tempu à dorme (per i primi 6 mesi u vostru zitellu averà probabilmente addurmintatu da 14 à 16 ore ogni ghjornu) cumincierete à vede i tempi quand'elli sò sveglii è alerti, ma calmi.
Durante questi tempi quandu sò ricettivi à l'interazione pudete cumincià à impegnassi in alcuni ghjochi è attività semplici.
Idee per u tempu di ghjocu novu
Face time
U tempu di panza hè cunsigliatu per tutti i zitelli, ma spessu ùn hè micca assai bè ricevutu da i participanti chì travaglianu sempre nantu à u cuntrollu è a coordinazione musculare necessarii per alzà a testa.
Per qualcosa di diversu, piazzate u zitellu annantu à u vostru pettu è parlate cun elli o cantate canzoni. Quandu a to voce li incuragisce à alzà a testa, seranu ricumpensati cù un sguardu à u to surrisu. U cuntattu fisicu è a vicinanza ponu fà di u tempu di panza una sperienza più piacevule per tutti.
È mentre u tempu di panza ùn pò micca esse u so tempu preferitu, hè una attività quotidiana impurtante per i neonati, chì tendenu à passà a maiò parte di u so tempu reclinatu. Un ricercatore di studiu hà osservatu chì a pusizione in quale un criaturu influenza a so capacità di interagisce cù u mondu è, dunque, affetta u so sviluppu.
Divertente mentre si piega
Lavanderia. Chances are, fate un lavaggiu assai cù un pocu in casa. U tempu chì passate à fà sta faccenda pò ancu esse tempu passatu cù u vostru zitellu. Purtate una manta o una culla vicinu mentre travagliate à affruntà a pila di vestiti.
U prucessu di piegà a ropa pò stimulà i sensi - i culori di e magliette, a corsa di l'aria mentre scuzzulate un asciugamanu, u ghjocu necessariu di peekaboo mentre alzate è lasciate una manta. Di novu, pudete parlà cù u zitellu mentre andate, nantu à i culori, e texture, è aduprà per diversi elementi. (Sentite sta manta morbida. Eccu, hè a camisgia turchina di Babbu!)
Stretch, pedal, è tickle
Stendite u criaturu nantu à una manta è aiutatelu à movesi. Tenite delicatamente e mani mentre muviate i so bracci in alto, fora à u latu, è intornu. Dà à quelli adorabili diti un pocu di sprime è pedalate e so ghjambe (questu hè ancu ideale per i zitelli gassati!). Un massaghju dolce è sollichji da u fondu di i so pedi à a cima di a so testa ponu offre divertimentu per voi dui.
Questu hè ancu un bellu mumentu per presentà alcuni ghjoculi semplici. Un sonagliolu, ghjoculu imbottitu à cuntrastu elevatu, o un spechju infrangibile sò tutte bone opzioni. Teneli abbastanza vicinu per chì u vostru zitellu si focalizessi, parlate di ciò chì fate, è date li a pussibilità di ghjunghje è di tuccà l'articuli mentre ghjucate.
Ballate cun mè
Cum'è ogni genitore chì hà scuzzulatu, rimbalzatu è guidatu in circoli pò dì, i zitelli amanu u muvimentu è u trovanu calmante. Pudete sempre cullà u zitellu in i vostri bracci, ma questu hè un'attività induve u zitellu portanu funziona in particulare bè.
Mettite nantu à qualchi melodie è scoop o sling u vostru chjucu. Pudete ballà è rimbalzà intornu à u salottu, ma pudete ancu travaglià in qualchì tempu per rialzà a casa o fà unepochi di telefunini mentre ti muovi è groove cù u to picculu.
Leghje à voce alta
À questu puntu, u vostru criaturu ùn hè micca capace di dumandà chì leghjite "Hop on Pop" per a 34,985esima volta. Li piace solu à sente a to voce. Allora se site statu alzatu in ritardu cù a vostra piccula civetta di notte è site dispiratu à leghje l'articulu nantu à u sonnu di u neonatu, andate per ellu.
Si tratta più di inflessione - cumu si dice - chè di cuntenutu - ciò chì si dice. Allora leghje ciò chì ti piace, basta à leghjelu à voce alta. A lettura precoce è spessu si mostra per prumove u sviluppu di u cervellu, aumentà a velocità di trasfurmazione, è aumentà u lessicu.
Cantà una canzona
Ch'ella sia una ninna nanna à dorme o un pocu rockin 'fora à Lizzo in a vittura, vai avanti è cintura fora. U to zitellu ùn hà da ghjudicà u to pitch; li piace solu u sonu cunnisciutu di a vostra voce.
Questu vene ancu utile quandu site furtivu in una doccia cun un criaturu fugliale chì aspetta impaciente. Purtate una sedia infantile in bagnu è fate un cuncertu improvvisatu mentre fate u shampoo.
Fate una pausa
Ùn avete micca esse "attivatu" per tutte l'ore di vigilia di u to criaturu. Cum'è l'adulti ponu prufittà di qualchì tempu di fermu, i zitelli anu bisognu di un equilibriu di stimolazione è di tempu tranquillu per trasfurmà u so ambiente.
Se u vostru zitellu hè svegliu è cuntentu, hè perfettamente bè di lasciallu passà in u so presepiu o in un altru locu sicuru mentre uttenite un tempu ben meritatu per voi stessu.
Purtà si
Mentre ùn puderanu micca esse capace di fà assai da solu, u vostru zitellu hè felice per ogni mumentu chì passanu cun voi.Ancu i picculi momenti passati à fà volti scherzosi o à cantà rime d'infanzia ponu aiutà à incuragisce u sviluppu è à impegnà u vostru zitellu.
Ùn v'inchietate micca di i ghjoculi o di l'equipaghji di fantasia: Tuttu ciò chì avete bisognu di ghjucà cù u vostru zitellu hè voi!