À chì serve u test di sputum è cumu si face?
Cuntenutu
L'esame di Sputum pò esse indicatu da u pneumologu o da u medicu generale per investigà e malatie respiratorie, perchè u campione hè inviatu à u laboratoriu per valutà e caratteristiche macroscopiche di sputum, cume a fluidità è u culore, in più di a presenza di microorganismi. Cusì, basatu annantu à i risultati di u test di sputum, hè pussibule di diagnosticà a malattia è di inizià u trattamentu più adattu.
Questu esaminazione hè simplice è ùn richiede micca assai preparativi prima di esse effettuatu, hè cunsigliatu solu per pulisce a gola, a bocca è u nasu solu cù l'acqua è di raccoglie lu in a mattina.
Per chì ghjè
L'esame di Sputum hè generalmente indicatu da u pneumologu o da u medicu generale per cunfirmà u diagnosticu di malatie respiratorie cum'è pneumonia, tuberculosi, bronchite è fibrosi cistica.
Inoltre, u test di sputum pò esse raccomandatu per monitorà a risposta à u trattamentu per una infezzione o per vede chì hè u megliu antibioticu per luttà contr'à una infezzione.
Cumu l'esame hè fattu
I test di sputum ùn necessitanu micca assai preparativi, hè cunsigliatu solu chì a persona si lavi e mani è si pulisca a bocca è a gola cù appena acqua. L'usu di l'antisettichi è di u dentifriciu pò interferisce cù u risultatu di a prova è, dunque, ùn hè micca indicatu.
Dopu lavatu a bocca cù l'acqua, hè indicatu chì a persona tossisce prufundamente per liberà e secrezioni chì si trovanu in u pulmone, evitendu solu di raccoglie a saliva da a bocca è di e vie respiratorie superiori. In questu modu, hè pussibule garantisce a raccolta di microorganismi chì ponu esse causanti l'infezzione.
Generalmente, a raccolta deve esse fatta a mattina prima di manghjà o di beie, per evità di cuntaminà u campione di sputum. Hè cunsigliatu di beie assai liquidi u ghjornu nanzu à l'appuntamentu, di fluidificà e secrezioni è di dorme nantu à u vostru spinu è senza cuscinu, per facilità a surtita di sputum à u mumentu di a racolta.
In alcune persone, u duttore pò ancu raccomandà di fà una bronchoscopia per pudè raccoglie a quantità necessaria di sputum da u pulmone. Capite ciò chì hè a bronchoscopia è cumu si face.
Cumu capisce u risultatu
I risultati di l'esame di sputum indicati in u rapportu piglianu in contu l'aspetti macroscopici di u campione, cume a fluidità è u culore è a valutazione microscopica. I risultati chì ponu apparisce in u rapportu sò:
- Negativu o indetectable: hè u risultatu nurmale è significa chì nisuna batteria o fungu chì pò causà malatie ùn hè statu trovu.
- Pusitivu: significa chì sò stati trovati batteri o funghi chì ponu causà malatie in u campione di sputum. In questi casi, u tippu di microorganismu hè generalmente indicatu per aiutà u duttore à sceglie un antibioticu o antifungale.
In casu di un risultatu negativu, hè assai impurtante chì a prova sia sempre valutata da u pneumologu postu chì, se ci sò sintomi, pò significà chì ci sia un'infezione causata da virus chì ùn sò micca identificati in u test.