Esame di urea: à chì serve è perchè pò esse altu
Cuntenutu
- Valori di riferenza per u test di urea
- Cosa significa u risultatu di l'esame
- 1. Urea alta
- 2. Urea bassa
- Quandu l'esame hè indicatu
U test di urea hè unu di i test di sangue urdinati da u duttore chì hà per scopu di verificà a quantità di urea in u sangue per sapè se i reni è u fegatu funzionanu currettamente.
Urea hè una sustanza prodotta da u fegatu per via di u metabolismu di e proteine da l'alimentu. Dopu u metabolismu, l'urea chì circula in u sangue hè filtrata attraversu i reni è eliminata in l'urina. Tuttavia, quandu ci sò prublemi cù u fegatu o i reni, o quandu avete una dieta assai alta in proteine, a quantità di urea chì circula in u sangue aumenta, caratterizendu l'uremia, chì hè tossica per u corpu. Sapete cumu identificà i sintomi di uremia.
A maiò parte di u tempu, u test di urea hè dumandatu cun altri testi, principalmente creatinina, chì cusì hè pussibule valutà megliu u funziunamentu di i reni per a filtrazione di u sangue.
Valori di riferenza per u test di urea
I valori di u test di urea ponu variare secondu u laboratoriu è a tecnica aduprata per a dosa, tuttavia i valori di riferenza generalmente considerati sò:
- Per i zitelli finu à 1 annu: trà 9 è 40 mg / dL;
- Per i zitelli di più di 1 annu: trà 11 è 38 mg / dL;
- Per adulti: trà 13 è 43 mg / dL.
Per fà u test di urea, ùn hè micca necessariu esse in digiunu o fà alcuna altra preparazione, è u test hè fattu raccogliendu una piccula quantità di sangue, chì hè inviatu à u laboratoriu per analisi.
Cosa significa u risultatu di l'esame
U risultatu di u test di urea deve esse valutatu da u duttore chì hà urdinatu u test cun altre prove chì sò state richieste, u risultatu hè cunsideratu normale quandu si trova in i valori di riferimentu.
1. Urea alta
A crescita di concentrazione di urea in u sangue pò indicà chì ci hè una grande quantità di urea chì hè metabolizata da u fegatu o chì i reni ùn funzionanu micca bè, cù cambiamenti in u prucessu di filtrazione di sangue. Alcune situazioni chì ponu purtà à aumentà l'urea di sangue sò:
- Insufficiency renal;
- Diminuzione di u flussu di sangue versu i reni, chì pò esse dovutu à Insufficienza Cardiaca Congestiva è Infartu, per esempiu;
- Gravi brusgiature;
- Disidratazione;
- Dieta ricca di proteine.
Per questa ragione, hè impurtante identificà a malattia è inizià un trattamentu adattatu, è l'usu di droghe per cuntrullà a pressione è a quantità di urina o di dialisi pò esse indicatu, chì hè generalmente indicatu in i casi più severi quandu altri parametri sò ancu mudificatu.
Quandu l'aurea aumentata hè una cunsequenza di a disidratazione, per esempiu, si raccomanda di aumentà l'ingestione di assai liquidi durante u ghjornu, chì permette di normalizà i livelli di urea in sangue. In casu di urea aumentata per via di l'alimentu, si consiglia di adattà a dieta, preferibilmente cù l'aiutu di un nutrizziunistu, postu chì hè pussibule cunnosce l'alimenti più adatti senza risicà carenze nutrizionali.
2. Urea bassa
A diminuzione di a quantità di urea in u sangue ùn hè micca di solitu una causa di preoccupazione, chì pò esse dovuta a mancanza di proteine in a dieta, malnutrizione, gravidanza, bassa assorbimentu di l'intestinu o l'incapacità di u fegatu di metabolizà a proteina, cum'è in fallimentu liver.
Quandu l'esame hè indicatu
L'esame di urea hè dumandatu da u duttore per valutà a funzione renale è monitorà a risposta à u trattamentu è a progressione di malatie renali. U test pò ancu esse urdinatu quandu a persona hà sintomi d'uremia o di prublemi renali, cume stanchezza eccessiva, problemi urinarii, pressione sanguigna aumentata, urina spumosa o sanguinosa o gonfiore di e gambe, per esempiu.
Cusì, in più di dumandà a dosa di urea, a dosa di creatinina, sodiu, potassiu è calciu pò ancu esse raccomandata. Inoltre, un test di urina 24 ore pò esse indicatu, chì a raccolta deve principià dopu a raccolta di sangue per u test, per verificà a quantità di urea liberata in l'urina. Capite cumu funziona u test di urina 24 ore.