Perchè a perdita di i mo capelli mi fece più paura di u cancer di u senu
Cuntenutu
Esse diagnosticatu di cancheru di u senu hè una sperienza strana. Una seconda, vi sentite bè-grande, ancu-e allora truvate un grumo. U lump ùn face micca male. Ùn ti faci micca sentu male. Attaccanu una agulla in voi, è aspettate una settimana per i risultati. Allora scopre chì hè u cancer. Ùn vive micca sottu à una roccia, allora sapete chì sta cosa in voi pò tumbà. Sapete ciò chì vene dopu. A vostra unica speranza per a sopravvivenza serà questu trattamenti-chirurgia, chimioterapia-chì vanu à salvà a vostra vita, ma vi faranu sentire peghju di ciò chì avete mai avutu prima. Sente chì avete u cancer hè una di e cose più spaventose, ma forse micca per i motivi chì pensate.
Aghju lettu annantu à un vastu studiu di ciò chì passa per a mente di e donne quandu ricevenu a nutizia chì anu u cancheru di u senu. A so paura numerica hè a perdita di capelli. U timore di more vene in seconda.
Quandu aghju statu diagnosticatu à l'età di 29, in settembre di u 2012, u mondu di i blogging era cum'è l'Occidenti salvaticu è salvaticu. Aviu un picculu bloggu di moda per criaturi. Aghju adupratu quellu blog per dì à tutti chì avia u cancheru è, in breve, u mo blog di moda hè diventatu un blog di u cancheru.
Aghju scrittu annantu à u mumentu chì m'hà dettu chì era CANCER è u fattu chì u mo primu pensamentu era Oh, merda, per piacè nò, ùn vogliu micca perde i capelli. Aghju fattu finta di pensà à a sopravvivenza mentre pianghjendu secretamente di dorme ogni notte nantu à i mo capelli.
I Googled a merda fora di u cancheru di u senu, ma ancu a perdita di capelli da chemio. Ci era qualcosa chì puderia fà? Ci era una manera di salvà i mo capelli? Forsi mi distrava solu cù qualcosa chì era gestibile, perchè pensà à a vostra propria mortalità ùn hè micca. Ma ùn si sentia micca cusì. Tuttu ciò chì mi curava sinceramente era di i mo capelli.
Ciò chì aghju trovu in Internet era orribile. Ritratti di donne chì pienghjenu nantu à manciati di capelli, struzzioni nantu à cumu ligà un foulard in un fiore. Qualcosa hà mai urlatu "Aghju u cancheru" più forte di un foulard ligatu à un fiore? I mo capelli lunghi (più almenu unu di i mo seni) andavanu à esse andati è, basatu nantu à e foto in linea, avessi da vede terribile.
Mi sò calmatu cù una bella parrucca. Era grossu è longu è dirittu. Megliu cà i mo capelli naturali ondulati è ligeramente anemici. Era i capelli ch'e avia sempre sunniatu, è eru stranamente entusiasmatu per a scusa per portà, o almenu aghju fattu un bonu travagliu cunvincendu ch'e era.
Ma, l'omu face piani, è Diu ride. Aghju principiatu a chimio è aghju avutu un casu orribile di folliculitis. I mo capelli caderanu ogni trè settimane, poi cresceranu torna, poi caderanu di novu. A mo testa era cusì sensibile, ùn pudia mancu mette una sciarpa, ancu menu una parrucca. Ancu peghju, a mo pelle paria quella di l'adulescente cun visu pimple chì ùn eru mai statu in realtà. In un certu modu, hà ancu riesciutu à esse incredibilmente seccu è arrugatu, è sacchetti pesanti spuntavanu sottu à l'ochji per a notte. U mo duttore m'hà dettu chì a chimio pò attaccà u collagene; a falsa ménopause chì campava pruvucaria "segni di invichjamentu". A chimio hà demolitu u mo metabolismu, mentre mi cundannava ancu à una dieta di carboidrati bianchi - tuttu u mo sistema digestivu fragile puderia gestisce. I steroidi mi anu fattu gonfia, aghjunghjenu l'acne cisticu à u mischju, è, cum'è un divertente bonus, mi rendenu super arrabbiata tuttu u tempu. In più, eru in riunione cù i chirurghi è facia prughjetti per taglià i mo seni. U cancru di pettu era sistematicamente demoliendu tuttu è tuttu ciò chì m'avia mai fattu sensu caldu o sexy.
Aghju fattu un pannellu Pinterest (calvirpirazione) è aghju cuminciatu à purtà assai ochji di ghjattu è rossu à labbra rossu. Quandu sò surtitu in publicu (ogni volta chì u mo sistema immunitariu m'hà permessu), aghju sfuggatu senza vergogna a mo scollatura assai falsa è purtava assai collane di dichjarazione blingy (era 2013!). Mi pareva Amber Rose.
Dopu aghju capitu perchè nimu hà mai parlatu di tutta sta bellezza / cancru. Hè per via di sta reazzione chì aghju continuatu à ottene: "Wow, Dena, pare stupente. Sembra cusì bè cù una testa calva... Ma, ùn possu micca crede chì fate tuttu questu. Ùn possu micca crede chì ti importa. tantu nantu à cumu si vede quandu si batte per a vostra vita ".
Eru vergognatu (ancu in a forma di cumplimentu) per pruvà à vede bè. Pruvate di esse bella, di esse femine, hè qualcosa chì certi persone in a nostra sucità ùn parenu micca cundone. Ùn mi crede? Fighjate à i troll di maquillaje chì turmentanu i bloggers di bellezza in Youtube è Instagram avà.
Ebbè, mi importa di cume guardu. Mi hà pigliatu assai tempu è assai cancru per pudè ammettelu cusì apertamente. Vogliu chì l'altri persone - u mo maritu, i mo amichi, i mo ex fidanzati, i stranieri - pensanu chì sò bella. Eru relativamente benedettu prima di u cancru cù uni pochi di cose chì m'hà aiutatu à finta chì ùn m'importa micca di l'aspettu mentre simultaneamente è segretamente si diverte in i modi chì era in realtà attraente convenzionalmente. Puderia finta di ùn pruvà tantu.
Esse calvu hà cambiatu tuttu què. Senza i mo capelli, è mentre "luttendu per a mo vita", ogni tentativu di fà maquillaje o di vestitemi parlava chjaramente di questu temutu "pruvà". Ùn ci era micca una bellezza senza sforzu. Tuttu hà pigliatu sforzu. Esce da u lettu per lavammi i denti hà fattu sforzu. Manghjà cibu senza lancià hà pigliatu sforzu. Di sicuru, mette un cat-eye perfettu è un lipstick rossu hà pigliatu un sforzu monumentale, eroicu.
Calchì volta, quandu era in chimio, mette un eyeliner è piglià un selfie era tuttu ciò chì aghju realizatu in un ghjornu. Stu picculu attu mi hà fattu senta cum'è un essere umanu è micca una scatula Petri di cellule è velenu. Mi mantenia cunnessu à u mondu esternu mentre campava in a mo bolla di sistema immunitariu-esiliu. M'hà cunnessu cù altre donne chì facevanu a stessa cosa - donne chì anu dettu ch'elli eranu menu paura per via di cumu documentatu u mo viaghju.Mi hà datu un scopu stranamente ispiratore.
E persone cun cancru m'hanu ringraziatu per avè scrittu annantu à a cura di a pelle è purtatu un rossetto rossu è pigliate quasi ogni ghjornu ritratti di cresce i mo capelli. Ùn aghju micca curatu u cancer, ma aghju fattu chì e persone cun cancru si sentenu megliu, è chì m'hà fattu sentu cum'è forse ci era veramente un mutivu chì tutta sta merda mi accadeva.
Allora aghju spartutu - forse overshared. Aghju amparatu chì quandu e to sopracciglia cascanu, ci sò stencil per ritruvalli torna. Aghju amparatu chì nimu ùn s'adduna mancu chì ùn avete micca e ciglia se portate un bellu piombu di eyeliner liquido. Aghju amparatu l'ingredienti più efficaci per trattà l'acne è ancu a pelle anziana. Aghju avutu estensioni, è dopu aghju copiatu ciò chì Charlize Theron hà fattu quandu ella cresce i so capelli dopu à Mad Max.
I mo capelli sò à e mo spalle avà. A furtuna m'hà messu à u ritmu di tuttu questu lob, cusì i mo capelli sò in qualche modu magicamente in tendenza. A mo rutina di cura di a pelle hè solida in roccia. E mo ciglia è e sopracciglia sò ricrescite. Mentre scrivu questu, mi recuperu da una mastectomia è aghju dui seni di dimensioni diverse è un capezzolu. Mostru sempre assai scissione.
Una volta u mo migliore amicu mi hà dettu chì u cancru avia da finisce per esse u megliu è u peghju chì m'hè accadutu. Avia ragiò. U mondu sanu s'hè apertu à mè quandu aghju avutu u cancer. A gratitudine sbucciava in mè cum'è un fiore. Aghju da inspirà a ghjente per circà a so bellezza. Ma pensu sempre chì i capelli longi, a pelle liscia è i petti grossi (simmetrici) sò caldi. Li vogliu sempre. Sò solu avà chì ùn ne aghju micca bisognu.
Più da Refinery29:
Questu hè cumu si vede un mudellu prufessiunale
Vistendu per a prima volta
Un Diariu di Una Donna Documentendu Una Settimana Di Chimioterapia