Anemia sideroblastica: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
L'anemia sideroblastica hè carattarizata da l'usu impropriu di u ferru per a sintesi di l'emoglobina, chì face chì u ferru s'accumule in l'internu di i mitocondri di l'eritroblasti, dendu origine à i sideroblasti anelli, chì sò visualizati in l'analisi di u sangue à u microscopiu.
Stu disordine pò esse ligatu à fattori ereditarii, fattori acquistati o per via di mielodisplasie, purtendu à l'occurrenza di sintomi caratteristici di un'anemia, cume stanchezza, pallore, vertigini è debolezza.
U trattamentu dipende da a gravità di a malatia, l'acidu folicu è a vitamina B6 sò generalmente amministrati è in casi più severi, pò esse necessariu di fà un trapianto di midollo osseu.
Cause pussibili
L'anemia sideroblastica pò esse congenita, chì hè quandu a persona hè nata cun u disordine, o hè acquistata, in chì sideroblasti apparisce in cunsequenza di qualchì altra situazione. In u casu di l'anemia sideroblastica congenita, currisponde à una alterazione genetica ereditata, ligata à u cromusoma X, chì, per via di mutazioni, prumove cambiamenti in u metabolismu mitocondriale, risultendu in u sviluppu di stu tipu d'anemia.
In u casu di l'anemia sideroblastica acquistata, a causa principale hè a sindrome mielodisplastica, chì currisponde à un gruppu di malatie in cui esiste una insufficienza progressiva di a medula ossea è chì dà per a produzzione di cellule sanguine immature. Altre cause possibili di anemia sideroblastica sò:
- Alcoolismu crònicu;
- Artrite reumatoide;
- Esposizione à tossine;
- Carenza di vitamina B6 o di ramu;
- Usu di qualchi medicamentu, cum'è cloramfenicol è isoniazidu;
- Malatie autoimmune.
Inoltre, stu tipu d'anemia pò esse una cunsequenza di altri cambiamenti relativi à u sangue è a medula ossea, cum'è mieloma, policitemia, mielosclerosi è leucemia.
Principali sintomi
I sintomi di a maiò parte di i casi di anemia sideroblastica ereditaria si manifestanu in a zitiddina, tuttavia, ci ponu esse casi più lievi di anemia sideroblastica ereditaria chì i sintomi diventanu evidenti solu in l'età adulta.
In generale, i sintomi di l'anemia sideroblastica sò listessi à quelli di una anemia cumuna, in cui a persona pò sperimentà fatica, diminuzione di a capacità di fà attività fisiche, vertigini, debolezza, tachicardia è pallore, in più di esse più propensi à sanguinamentu è infizzioni.
Per scopre u risicu di avè anemia, selezziunate i sintomi chì pudete sperimentà quì sottu:
- 1. Mancanza d'energia è stanchezza eccessiva
- 2. Pelle pallida
- 3. Mancanza di vuluntà è poca pruduttività
- 4. Mal di testa custante
- 5. Facilità d'irritabilità
- 6. Impulsibile spiegazione di manghjà qualcosa di stranu cum'è u mattone o l'argilla
- 7. Perdita di memoria o difficultà di cuncentrazione
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di l'anemia sideroblastica deve esse fattu da l'hematologu o da u medicu generale valutendu i segni è i sintomi presentati da i pussibuli è eseguendu un conteggio di sangue in u quale hè pussibule osservà eritrociti cù forme diverse è chì alcuni di elli ponu sembrà punteggiati. Inoltre, i conti di reticulociti sò ancu effettuati, chì sò globuli rossi immaturi, chì sò normalmente presenti in stu tipu d'anemia.
A misura di a saturazione di ferru, ferritina è trasferrina hè ancu indicata da u duttore, postu chì ponu ancu esse alterate in l'anemia sideroblastica. In certi casi, u duttore pò ricumandà ancu di fà un esame per valutà a medula ossea, cume in più di aiutà à cunfirmà l'anemia sideroblastica, aiuta ancu à identificà a causa di u cambiamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'anemia sideroblastica deve esse fattu secondu l'indicazione di u duttore è a causa di l'anemia, è a supplementazione cù vitamina B6 è acidu folicu pò esse indicata, in più di riduce u cunsumu di bevande alcoliche. In casu chì l'anemia sia da l'usu di medicazione, a sospensione di u so usu pò esse ancu indicata.
In i casi i più gravi, in cui l'anemia hè una cunsequenza di cambiamenti in u funziunamentu di a medula ossea, u trapianto pò esse indicatu da u duttore. Capite cumu si face u trapianto di midollo osseu.