Pemphigoid bullous: chì hè, causa, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U pénfigoïde bullous hè una malattia dermatologica autoimmune in a quale ampie vesciche rosse apparisce nantu à a pelle è ùn si rompenu micca facilmente. Sta malattia hè più faciule da accade in l'anziani, tuttavia i casi di pemfigoidi bollosi sò dighjà identificati in i neonati.
Hè impurtante chì u trattamentu di u pemfigoide bullosu sia iniziatu appena e prime vesciche sò state nutate, perchè cusì hè pussibile evità a furmazione di più vesciche è uttene una cura, essendu generalmente indicatu da u dermatologu o da u medicu generale o da l'usu di i medicazione corticosteroidi.
Principali sintomi
U sintomu principale indicativu di u pemphigoide bollente hè l'apparizione di vesciche rosse nantu à a pelle chì ponu apparisce nantu à tuttu u corpu, essendu più frequenti di apparisce nantu à e pieghje, cum'è l'inguine, i gomiti è e ghjinochje, è ponu cuntene liquidu o sangue in ellu. Tuttavia, ci sò ancu segnalati casi di pemphigoid bullous chì anu influenzatu a regione addominale, i pedi è e regioni orale è genitale, tuttavia queste situazioni sò più rare.
Inoltre, queste vesciche ponu apparì è sparisce senza ragione apparente, esse accumpagnate da prurigine è quandu si rompenu ponu esse abbastanza dolorose, tuttavia ùn lascianu micca cicatrici.
Hè impurtante chì u dermatologu o medicu generale sia cunsultatu appena e prime vesciche apparsu, chì permette di fà una valutazione è di fà qualchì prova per cunclude u diagnosticu. Di solitu u duttore dumanda a rimozione di un pezzu di u blister in modu chì pò esse osservatu sottu à un microscopiu è testi di laboratorio cum'è immunofluorescenza diretta è biopsia di a pelle, per esempiu.
Cause di pemphigoid bullous
U pénfigoïde bullous hè una malattia autoimmune, vale à dì, u corpu stessu produce anticorpi chì agiscenu contr'à a pelle stessa, risultendu in l'apparizione di vesciche, tuttavia u meccanismu da chì si formanu vesciche hè ancu micca chjaru.
Alcuni studii suggerenu chì pò esse attivatu da esposizione à radiazioni ultravioletti, radioterapia o dopu l'usu di certi medicamenti, cum'è furosemide, spironolactone è metformina, per esempiu. Tuttavia, più studii sò necessarii per cunfirmà sta relazione.
Inoltre, u pemfigoide bullosu hè statu ancu assuciatu à malatie neurologiche cum'è dimenza, malattia di Parkinson, sclerosi multipla è epilessia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u pemfigoide bullosu deve esse fattu secondu e indicazioni di u dermatologu o di u medicu generale è hà per scopu di alleviare i sintomi, impedisce a malattia di prugressà è prumove a qualità di vita. Cusì, in a maiò parte di i casi, hè indicatu l'usu di l'antiinflamatorii cum'è corticosteroidi è immunosuppressanti.
A durata di a malatia dipende da e condizioni di u paziente, è pò piglià settimane, mesi o anni. Ancu s'ellu ùn hè micca una malattia facilmente risolvibile, u pemfigoide bolloso hè curabile è pò esse uttenutu cù i rimedii indicati da u dermatologu.