Esame oculare: cumu si face è tippi principali

Cuntenutu
- Cumu fà l'esame oculare in casa
- Chì hè u prezzu di l'esame prufessiunale
- Tipi principali di esami oculari
- Quandu andà à u duttore
L'esame oculare, o esame oftalmologicu, serve per valutà l'abilità visuale è, ancu se pò esse fattu in casa, deve esse sempre fattu da un oculistu, postu chì solu ellu pò fà una diagnosi curretta è valutà a salute di l'ochji.
Ci hè parechji tippi di esami oculari, tuttavia, u più cumunu hè l'esame per valutà a capacità di vede da vicinu è luntanu è, si deve fà almenu una volta à l'annu da 40 anni, ancu se porti dighjà occhiali, perchè u gradu di i vetru pò esse cambiatu, duvendu esse aumentatu o diminuitu, secondu u casu.
Hè cunsigliatu di fà stu tippu d'esame ogni volta chì i sintomi di difficultà à vede cumpariscenu, cume u mal di testa frequente o l'ochji rossi, per esempiu. Vede una lista più cumpleta di sintomi chì ponu indicà prublemi di vista.
Cumu fà l'esame oculare in casa
Per fà l'esame oculare in casa basta à seguità l'istruzzioni sottu:

- Situatevi à distanza da u monitor indicatu in a tavula sottu;
- Fighjate l'imaghjina è copre u to ochju manca cù a manu manca, senza applicà pressione. Se porti vetri o lenti, ùn li toglie micca per esaminà;
- Pruvate à leghje e lettere di l'imagine da cima à fondu;
- Repetite u prucessu per l'ochju dirittu.
A distanza di monitoru raccomandata per sta prova hè:
Tipu di Monitor: | Distanza: |
Monitor di 14 pollici | 5,5 metri |
Monitor di 15 pollici | 6 metri |
Se pudete leghje finu à l'ultima linea cù i dui ochji, a capacità visuale hè 100%, ma se ùn pudete micca leghje finu à l'ultima linea cù i dui ochji, pò esse necessariu per corregge a vostra visione. Per questu, hè cunsigliatu di cunsultà un oculistu per cunfirmà u gradu di visione è fà a correzione necessaria.
Chì hè u prezzu di l'esame prufessiunale
U prezzu di un esame oculariu pò varia da 80 à 300 reai, secondu u tippu di esame oculare indicatu da u duttore è l'uffiziu induve hè fattu.
Tipi principali di esami oculari
Stu tipu d'esame pò esse divisu in parechji tippi, secondu u prublema chì vulete cercà d'identificà. I principali includenu:

- Test di Snellen: cunnisciutu ancu cum'è test di acuità, rifrazione o misurazione di u gradu, hè u test di visione u più cumunu è hè adupratu per valutà quantu a persona vede, avè da osservà e lettere di una scala, valutendu a presenza di miopia, iperopia è astigmatismu;
- Test di Ishihara: questu test valuta a percezione di i culori è, serve per diagnosticà a daltonismo, pruvendu à identificà chì numeru pudete vede in u centru di l'imagine, circundatu da i culori;
Test oculare OCT: a tomugrafia à cuerenza ottica hè un esame realizatu nantu à una macchina è hè adupratu in a diagnosi di malatie di a cornea, di a retina è di u nervu vitrosu è otticu.
Questi testi sò impurtanti per valutà a necessità di portà occhiali, lenti di cuntattu o, in casi più gravi, di avè una chirurgia per ritruvà a vista.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu di fà un appuntamentu cù l'oftalmologu quandu:
- I sintomi cum'è visione doppia, ochji stanchi, macchie in a visione o ochju rossu apparisce;
- Sentite un ombra in l'ochju è ùn vedite micca una maghjina chjara;
- Vede una tacca bianca intornu à i lumi di i lampi;
- Hè difficiule di distingue i culori di l'uggetti.
Inoltre, si deve andà à a sala d'urgenza quandu u liquidu hè permessu di falà in l'ochji, cum'è u detergente, per esempiu, o s'ellu ci hè un colpu rossu in l'ochju, chì mostra prurito, dolore è sensazione di stinging.