Chì hè l'esame dermatologicu è cumu si face
Cuntenutu
L'esame dermatologicu hè un esame semplice è veloce chì hà per scopu di identificà cambiamenti chì ponu esse prisenti nantu à a pelle, è l'esame deve esse effettuatu da u dermatologu in u so ufficiu.
Tuttavia, l'esame dermatologicu pò esse fattu ancu in casa è per quessa, a persona pò stà davanti à u specchiu è fighjà attentamente u so corpu, cercendu novi segni, macchie, cicatrici, sfaldature o pruriti, cumprese a parte posteriore di u collu . di l'arechje è trà e dite. Se si osservanu novi segni, hè impurtante andà à u dermatistu per chì l'esame sia fattu in più dettu è u diagnosticu possa esse fattu.
Cumu l'esame dermatologicu hè fattu
L'esame dermatologicu hè simplice, rapidu è nisuna preparazione hè necessaria, perchè cunsiste in l'osservazione di lesioni, macchie o segni prisenti nantu à a pelle. Questu esame hè generalmente richiestu per l'utilizatori di piscine publiche, club privati è alcuni centri di fitness.
L'esame hè fattu in l'uffiziu di u dermatologu è si face in duie tappe:
- Anamnesi, in chì u duttore pone dumande nantu à a ferita, cume quandu hà iniziatu, quandu u primu sintumu hè apparutu, cumu hè u sintomu (prurite, ferite o brusgiature), sì a ferita si hè sparta in un'altra parte di u corpu è se a ferita hà evolutu.
- Esame fisicu, in quale u duttore osserverà a persona è a lesione, fendu casu à e caratteristiche di a lesione, cum'è culore, cunsistenza, tipu di lesione (placca, nodulu, macchie, cicatrice), forma (in mira, lineare, arrotondata) , dispusizione (raggruppata, spargugliata, isolata) è distribuzione di a lesione (lucalizata o disseminata).
Attraversu un sèmplice esame dermatologicu, hè pussibule di scopre varie malatie cume i zitelli, insetti, tigna, herpes, psoriasi è altri più gravi cum'è u melanoma, chì hè un tipu di cancheru di a pelle chì si pò spannà facilmente in altri organi. Amparate à identificà u melanoma.
Pruvenzi diagnostichi ausiliari
Alcuni test di diagnosticu ponu esse aduprati per cumplementà l'esame dermatologicu, quandu l'esame fisicu ùn hè micca sufficiente per determinà a causa di a ferita, sò:
- Biòpsia, in quale parte di a regione ferita o di u segnu hè eliminata per chì e caratteristiche ponu esse valutate è u diagnosticu pò esse chjosu. A biopsia hè aduprata assai per diagnosticà u cancheru di a pelle, per esempiu. Vede quali sò i primi segni di cancheru di a pelle;
- Scraped, in quale u duttore raspa a lesione per esse purtata à u laboratoriu per analisi. Questa prova hè di solitu fatta per diagnosticà infezioni di lieviti;
- Legnu Legnu, chì hè ampiamente adupratu per valutà e macchie presenti nantu à a pelle è fà u diagnosticu differenziale cù altre malatie per mezu di u schema di fluorescenza, cume l'eritrasma, in cui a lesione fluorescisce in un tonu aranciu-rossu luminosu, è u vitiligiu, chì diventa turchinu- brillanti;
- Citodiagnosticu di Tzanck, chì hè fattu per diagnosticà e lesioni causate da virus, cum'è l'herpes, chì di solitu si manifesta per mezu di vesciche. Cusì, u materiale adupratu per fà questu esame diagnosticu hè a vescica.
Queste prove aiutanu u dermatologu à definisce a causa di a ferita è à stabilisce u trattamentu adattatu per u paziente.