Test di glucosiu in gravidanza (dextrosol): à chì serve è risultati
Cuntenutu
U test di glucosiu in gravidanza serve per identificà un pussibule diabete gestazionale è deve esse fattu trà e settimane 24 è 28 di gestazione, ancu quandu a donna ùn mostra segni è sintomi indicativi di diabete, cume aumentu esageratu di l'appetitu o urge frequente di urinare, per esempiu.
Stu test hè fattu cù una raccolta di sangue da 1 à 2 ore dopu l'ingestione di 75 g di un liquidu assai dolce, cunnisciutu cum'è dextrosol, per valutà cume u corpu di a donna face cun alti livelli di glucosiu.
Ancu se l'esame hè generalmente fattu dopu a settimana 24, hè ancu pussibule chì si ferà prima di quelle settimane, soprattuttu se a donna incinta hà fattori di risicu relativi à u diabete, cume esse in sovrappesu, più di 25 anni, una storia di famiglia di diabete o avè avutu diabete gestazionale in una gravidanza precedente.
Cumu l'esame hè fattu
U test per u diabete gestazionale, chjamatu ancu TOTG, hè fattu trà e settimane 24 è 28 di gestazione seguendu questi passi:
- A donna incinta deve esse in dighjunu per circa 8 ore;
- A prima racolta di sangue si face cù a donna incinta à dighjunu;
- A donna riceve 75 g di Dextrosol, chì hè una bevanda zuccherata, in u laboratoriu o in a clinica di analisi cliniche;
- Dopu, un campionu di sangue hè pigliatu subitu dopu avè ingeritu u liquidu;
- A donna incinta deve esse in riposu per circa 2 ore;
- Dopu una nova raccolta di sangue hè fatta dopu à 1 ora è dopu à 2 ore d'attesa.
Dopu l'esame, a donna pò turnà à manghjà nurmale è aspittà u risultatu. Se u risultatu hè mudificatu è ci hè un suspettu di diabete, l'ostetricu pò riferisce a donna incinta à un nutrizziunistu per inizià una dieta adatta, in più di effettuà un monitoru regulare per evità cumplicazioni per a mamma è u zitellu.
U test di glucosiu risultati in gravidanza
Da e raccolte di sangue effettuate, misure sò fatte per verificà i livelli di zuccheru in sangue, i valori normali sò cunsiderati da a Società Brasiliana di Diabete:
Tempu dopu l'esame | Valore di riferenza ottimali |
In dighjunu | Finu à 92 mg / dL |
1 ora dopu l'esame | Finu à 180 mg / dL |
2 ore dopu l'esame | Finu à 153 mg / dL |
Da i risultati ottenuti, u duttore face u diagnosticu di diabete gestazionale quandu almenu unu di i valori supera u valore ideale.
In più di u test TOTG, chì hè indicatu per tutte e donne incinte, ancu quelle chì ùn anu micca sintomi o fattori di risicu per a diabete gestazionale, hè pussibule chì u diagnosticu sia fattu prima di a settimana 24 per mezu di u test di glucosiu in sangue à digiunu. In questi casi, u diabete mellitus gestazionale hè cunsideratu quandu u glucosiu in digiunu hè superiore à 126 mg / dL, quandu u glucosiu in sangue à ogni mumentu di a ghjurnata hè più grande di 200 mg / dL o quandu l'emoglobina glicata hè più grande o uguale à 6, 5% . S'ellu si vede unu di sti cambiamenti, TOTG hè indicatu per cunfirmà u diagnosticu.
Hè impurtante chì u glucosiu in sangue sia monitoratu durante a gravidanza per evità complicazioni per a mamma è u zitellu, in più di esse essenziale per stabilisce u megliu trattamentu è l'adeguatezza di l'alimentu, chì deve esse fattu cù l'aiutu di un nutrizziunistu. Scuprite alcuni consiglii in u video seguente nantu à l'alimentu per a diabete gestazionale: