Esami di u 1u trimestre di gravidanza
Cuntenutu
L'esami di u primu trimesteru di gravidanza devenu esse fatte finu à a settimana 13 di gestazione è hà per scopu di valutà a salute di a donna è, dunque, verificà s'ellu ci hè u risicu chì a mamma trasmetta alcuna malattia à u zitellu. Inoltre, sti testi aiutanu ancu à identificà e malformazioni è à verificà u risicu di abortu spurtivu.
Hè impurtante chì sti testi sianu fatti secondu a raccomandazione di u ginecologu, chì in questu modu hè pussibile assicurà chì a gravidanza si faci cum'è previstu è chì e cumplicazioni sianu impedite.
1. Esame ginecologicu
L'esame ginecologicu si face à a prima cunsultazione prenatale è si face cù l'obiettivu di valutà a regione intima di a donna è, cusì, identificà segni d'infezione o d'infiammazione in a regione genitale, eccu perchè alcune situazioni cum'è candidiasi, infiammazioni vaginali è u cancheru di u cervicu, per esempiu, quandu ùn hè micca identificatu è trattatu pò influenzà u sviluppu di u zitellu.
2. Esami di routine
In tutte e visite di seguitu, u ginecologu pò fà qualchì test più generale per valutà a salute di a donna. Cusì, hè cumunu misurà a pressione sanguigna per valutà u risicu di l'eclampsia, chì pò purtà à l'anticipazione di u partu, in più di valutà ancu u pesu di a donna.
Un altru esame di routine chì si face di solitu hè di verificà l'altezza uterina, in cui si misura a regione addominale per valutà a crescita di u zitellu.
3. Ultrasound
L'esame ecograficu effettuatu in u primu trimestre di gravidanza hè transvaginale, chì si face generalmente trà l'8a è a 10a settimana di gravidanza è serve per verificà chì u zitellu sia in realtà in l'utru è micca in i tubi, verificate u tempu di a gravidanza è calculate a data prevista di consegna.
Questa ecografia pò ancu esse fatta per verificà a frequenza cardiaca di u zitellu è scopre s'elli sò gemelli, per esempiu. In l'ultrasound realizatu à 11 settimane hè pussibule misurà a traslucenza nucale, chì hè impurtante per valutà u risicu di u zitellu di avè qualchì alterazione genetica cum'è a Sindrome di Down, per esempiu.
4. Test di urina
U test di urina di tipu 1, chjamatu ancu EAS, è u test di cultura di urina sò spessu indicati in u primu trimestru di gravidanza, perchè sti testi permettenu di verificà s'ellu ci hè qualchì segnu chì indichi una infezzione urinaria chì pò interferisce cù u sviluppu di u zitellu. Cusì, se una infezzjoni hè stata identificata, u ginecologu pò cunsiglià un trattamentu antibioticu. Vede cumu deve esse u trattamentu di l'infezioni di l'urinaria in gravidanza.
Scuprite u video seguente per alcuni cunsiglii di alimentazione per aiutà à luttà contr'à l'infezioni di l'urinaria in gravidanza:
4. Analisi di sangue
Alcuni test di sangue ponu esse raccomandati da u duttore in u primu trimestre di gravidanza, chì sò:
- Compiu di sangue cumpletu: Hè adupratu per verificà s'ellu ci hè una infezzione o anemia.
- Tipu di sangue è fattore Rh: Impurtante quandu u fattore Rh di i genitori hè diversu, quandu unu hè pusitivu è l'altru hè negativu.
- VDRL: Serve per verificà a sifilide, una malattia di trasmissione sessuale, chì, s'ellu ùn hè micca trattata currettamente, pò purtà à malformazioni di i zitelli o à un abortu spurtivu.
- VIH: Serve per identificà u virus HIV chì causa u SIDA. Se a mamma hè trattata currettamente, e probabilità chì u zitellu sia infettatu sò poche.
- Epatite B è C.: Serve per diagnosticà l'epatite B è C. Sì a mamma riceve un trattamentu currettu, impedisce chì u zitellu sia infettatu da sti virus.
- Tiroide: Hè adupratu per valutà a funzione tiroidea, i livelli di TSH, T3 è T4, chì l'ipertiroidismu pò purtà à un abortu spontaniu.
- Glucosiu: Serve per diagnosticà o monitorà u trattamentu di u diabete gestazionale.
- Toxoplasmosi: Serve per verificà se a mamma hà digià avutu cuntattu cù u protozoo Toxoplasma gondi, chì pò causà malformazioni in u zitellu. Se ùn hè micca immune, deve riceve una guida per evità a contaminazione.
- Rubella: Serve per diagnosticà se a mamma hà a rosolia, chì sta malattia pò causà malformazioni in l'ochji, u core o u cervellu di u criaturu è ancu aumenta u risicu di abortu è di nascita prematura.
- Citomegalovirus o CMV: Serve per diagnosticà l'infezzione da citomegalovirus, chì, quandu ùn hè micca trattata currettamente, pò causà restrizione di crescita, microcefalia, itterizia o sordità congenita in u zitellu.
Inoltre, esaminazioni prenatali ponu ancu esse fatte per identificà altre infezioni di trasmissione sessuale cum'è gonorrea è chlamydia, chì ponu esse diagnosticati esaminendu e secrezioni vaginali o esaminendu l'urina. Se ci hè qualchì cambiamentu in una di queste prove, u duttore pò dumandà di ripetere a prova in u secondu trimestre di gravidanza. Scuprite chì testi sò indicati in u sicondu trimestre di gravidanza.