5 testi per diagnosticà l'endometriosi
Cuntenutu
- 1. Esame ginecologicu
- 2. Ultrasound pelvicu o transvaginale
- 3. Analisi di sangue CA 125
- 4. Risonanza magnetica
- 5. Video laparoscopia
- Esami cumplementarii
In casu di suspettu d'endometriosi, u ginecologu pò indicà l'esecuzione di alcuni testi per valutà a cavità uterina è l'endometriu, cume l'ultrasound transvaginale, a risonanza magnetica è a misurazione di u marcatore CA 125 in u sangue, per esempiu. Tuttavia, in i casi induve i sintomi sò assai intensi, u duttore pò indicà a realizazione di testi chì permettenu di valutà altre parti di u corpu è cusì verificà a gravità di l'endometriosi.
L'endometriosi hè carattarizata da a presenza di tessuti endometriali, chì hè u tessutu chì allinea l'utru internamente, in lochi fora di l'utru, cum'è u peritoneu, l'ovari, a vescica o l'intestini, per esempiu. Di solitu u ginecologu cumanda questi testi quandu a malattia hè suspettata perchè ci sò sintomi cume crampi menstruali intensi è progressivi, dolore durante u cuntattu intimu o difficoltà à incinta.
I test chì sò generalmente urdinati per diagnosticà l'endometriosi includenu:
1. Esame ginecologicu
L'esame ginecologicu pò esse realizatu in l'indagine è u diagnosticu di l'endometriosi, è u ginecologu deve osservà a vagina è l'utru cù u speculum. Inoltre, secondu e caratteristiche osservate, u rettu pò esse ancu osservatu per circà i cisti, chì ponu esse indicativi di endometriosi intestinale.
2. Ultrasound pelvicu o transvaginale
L'esame à ultrasuoni hè unu di i primi esami realizati in l'indagine di l'endometriosi, è pò esse pelvicu o transvaginale. Per fà questu esame si consiglia di svuotà cumpletamente a vescica, chì hè pussibule visualizà megliu l'organi.
L'esame ecograficu hè ancu assai utile in a diagnosi di endometriosi ovarica, in cui u tessutu endometriale cresce in l'ovari, ma riesce ancu à identificà l'endometriosi in a vescica, a vagina è in u muru di u rettu.
3. Analisi di sangue CA 125
CA 125 hè un marcatore chì hè prisente in u sangue è una dosa brutta hè di solitu richiesta per valutà u risicu di a persona di sviluppà cancru o cisti in l'ovariu è in endometriosi, per esempiu, postu chì in queste situazioni i livelli di CA 125 in u sangue sò altu. Cusì, quandu u risultatu CA 125 hè più grande chì 35 IU / mL, hè impurtante chì u duttore ordini altri testi per cunfirmà u diagnosticu. Vede ciò chì hè l'esame CA 125 è cumu capisce u risultatu.
4. Risonanza magnetica
L'imaging per risonanza magnetica hè dumandatu quandu ci hè un suspettu di masse ovariche chì anu da esse megliu valutate, oltre à esse ancu indicatu cù u scopu di investigà l'endometriosi profonda, chì tocca ancu l'intestinu. Questu esame pò mostrà a fibrosi spargugliata è i cambiamenti in u bacinu, u tessutu sottucutaneu, u muru addominale, è ancu a superficie di u diafragma.
5. Video laparoscopia
A videolaparoscopia hè u megliu esame per identificà l'endometriosi perchè ùn lascia nisun dubbitu di a malattia, tuttavia ùn hè micca u primu esame da fà, postu chì hè un esame più invasivu, in più chì hè pussibule di cunclude a diagnosi attraversu l'altri test.
Oltre à pudè esse indicatu in u diagnosticu di l'endometriosi, a videolaparoscopia pò ancu esse richiesta per monitorà l'evoluzione di a malattia è verificà s'ellu ci hè una risposta à u trattamentu. Capite cumu si face a videolaparoscopia.
Esami cumplementarii
Ci sò altri esami cumplementari chì ponu ancu esse urdinati, cum'è una risonanza rettale o un'ecoscopia endoscopica, per esempiu, chì aiutanu à osservà megliu i lochi induve u tessutu endometriale cresce in modu chì u megliu trattamentu pò esse iniziatu, chì pò esse fattu cù a pillula cuntinua, per 6 mesi. Durante questu periodu, u duttore pò ripetere di novu laparoscopia per valutà u prugressu di a malattia.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu di fà una chirurgia per rimuovere u tessutu chì cresce fora di l'utru, chì pò causà sterilità se l'organi pelvici sò ancu rimossi. Vede cumu hè fatta a chirurgia per l'endometriosi.