7 testi per valutà a salute di u core
Cuntenutu
- 1. Radiografia di pettu
- 2. Elettrocardiogramma
- 3. M.A.P.A
- 4. Holter
- 5. Test di stress
- 6. Ecocardiogramma
- 7. Scintigrafia miocardica
- Prove di laboratorio per valutà u core
U funziunamentu di u core pò esse valutatu per mezu di parechji testi chì devenu esse indicati da u cardiologu o medicu generale secondu a storia clinica di a persona.
Alcuni testi, cum'è l'elettrocardiogramma, a radiografia di u torace, ponu esse fatti di routine per fà u check-up cardiovascolare, mentre altri testi, cume a scintigrafia miocardica, test di stress, ecocardiogramma, MAP è u holter, per esempiu, sò fattu quandu sò suspettate malatie specifiche, cum'è angina o arritmie.
Cusì, l'esami principali per valutà u core sò:
1. Radiografia di pettu
A radiografia o a radiografia di u torace hè un esame chì valuta u contornu di u core è l'aorta, in più di valutà s'ellu ci sò segni di accumulazione di fluidi in i pulmoni, indicendu a possibilità di fallimentu cardiacu. Questu esame esamina ancu u contornu di l'aorta, chì hè u vasu chì lascia u core per portà u sangue à u restu di u corpu. Questu esame hè generalmente fattu cù u paziente in piedi è cù i pulmoni pieni d'aria, affinchì l'immagine possa esse ottenuta currettamente.
A radiografia hè cunsiderata cum'è un esame iniziale, è di solitu hè raccomandata da u duttore per fà altri esami cardiovascolari per valutà megliu u core è cun una definizione più grande.
Per chì ghjè: indicatu per valutà i casi di cori allargati o vasi sanguigni o per verificà s'ellu ci hè a deposizione di calciu in l'aorta, chì pò accade per via di l'età. Inoltre, permette di valutà a situazione di i pulmoni, osservendu a presenza di fluidi è secrezioni.
Quandu hè contraindicatu: ùn si deve fà in donne incinte, in particulare in u primu trimestru per via di e radiazioni emesse durante l'esame. Tuttavia, se u duttore crede chì l'esame hè indispensabile, si raccomanda à a donna incinta di fà l'esame cù un scudu di piombu in u ventre. Capite chì sò i rischi di i raggi X in gravidanza.
2. Elettrocardiogramma
L'elettrocardiogramma hè un esame chì valuta u ritmu cardiacu è si face cù u paziente sdraiatu, piazzendu cavi è picculi contatti metallichi nantu à a pelle di u pettu. Cusì, cum'è a radiografia di u torace, l'elettrocardiogramma hè cunsideratu unu di i testi iniziali chì valutanu u funziunamentu elettricu di u core, essendu inclusu in l'esami di rutina di a cunsultazione cù un cardiologu. Pò esse ancu adupratu per valutà a dimensione di alcune cavità cardiache, per escludere alcuni tipi di infartu è per valutà l'aritmia.
L'elettrocardiogramma hè veloce è micca doloroso, è hè spessu realizatu da u cardiologu stessu in l'uffiziu. Scuprite cumu hè fattu l'elettrocardiograma.
Per chì ghjè: fattu per rilevà arritmie o battiti irregulari di u core, valutà cambiamenti suggerenti di novu o vechju infartu è suggerisce cambiamenti idroelettrolitici cum'è diminuzione o aumentu di potassiu in u sangue.
Quandu hè contraindicatu: chiunque pò esse sottumessu à un elettrocardiograma. Tuttavia, ci ponu esse interferenze o difficoltà in a so esecuzione, in e persone cun un membru amputatu o cù lesioni cutanee, eccessu di capelli in pettu, persone chì anu adupratu creme idratanti nantu à u corpu prima di l'esame, o ancu in pazienti chì ùn anu micca capaci di stà fermu à u mumentu di a registrazione di l'elettrocardiogramma.
3. M.A.P.A
U Monitoru Ambulatoriu di a Pressione Sanguigna, cunnisciutu cum'è MAPA, hè fattu per 24 ore cù un dispositivu per misurà a pressione sanguigna in u bracciu è un picculu magnetoscopiu attaccatu à a cintura chì misura à intervalli determinati da u cardiologu, senza a necessità di stà in ospedale .
Tutti i risultati di a pressione sanguigna chì sò stati registrati sò analizzati da u duttore, è dunque hè raccomandatu di mantene attività normali di u ghjornu, è ancu di scrive in un ghjurnale ciò chì state facendo à ogni volta chì a pressione hè stata misurata, cum'è attività cume manghjà, camminà o cullà e scale ponu generalmente cambià a pressione. Sapete u prezzu è a cura chì duverebbe piglià per fà u M.A.P.A.
Per chì ghjè: permette di investigà a variazione di pressione in tuttu u ghjornu, quandu ci hè dubbitu se u paziente hà pressione sanguigna alta, o in casu di suspettu di Sindrome di Coat Bianco, in cui a pressione aumenta durante a consultazione medica, ma micca in altre situazioni . Inoltre, M.A.P.A pò esse realizatu cù u scopu di verificà chì e droghe per cuntrullà a pressione funzionanu bè tutta a ghjurnata.
Quandu hè contraindicatu: ùn si pò fà quandu ùn hè micca pussibule d'aghjustà u braccialettu nantu à u bracciu di u paziente, chì pò accade in persone assai magre o obese, è ancu in situazioni induve ùn hè micca pussibule di misurà a pressione in modu affidabile, chì pò accade in e persone chì anu tremori o arritmie, per esempiu.
4. Holter
U Holter hè un esame per valutà u ritmu di u core in tuttu u ghjornu è di notte cù un registratore portatile chì hà i stessi elettrodi cum'è l'elettrocardiogramma è un registratore chì hè attaccatu à u corpu, registrendu ogni battimentu di u core di u periodu.
Ancu se u periodu di esame hè 24 ore, ci sò casi più cumplicati chì richiedenu 48 ore o ancu 1 settimana per investigà currettamente u ritmu cardiacu. Durante a prestazione di u holter, hè ancu indicatu per scrive l'attività in un ghjurnale, cume sforzi più grandi, è a presenza di sintomi cum'è palpitazioni o dolore toracicu, in modu chì u ritmu in questi momenti sia valutatu.
Per chì ghjè: questu test rileva aritmie cardiache chì ponu apparisce à diversi tempi di a ghjurnata, investiga i sintomi di sturdimentu, palpitazione o svenimentu chì ponu esse causati da insufficienza cardiaca, è valuta ancu l'effettu di pacemaker o di rimedii per trattà l'aritmie.
Quandu hè contraindicatu: si pò fà à chiunque, ma deve esse evitata in e persone cù irritazioni di a pelle chì alteranu a fissazione di l'elettrodi. Pò esse installatu da qualsiasi persona addestrata, ma pò esse analizatu solu da un cardiologu.
5. Test di stress
U test di stress, ancu cunnisciutu cum'è test di tapis roulant o test di eserciziu, hè fattu cù u scopu di osservà cambiamenti di pressione sanguigna o di frequenza cardiaca durante a prestazione di qualchì sforzu. Oltre à u tapis roulant, pò esse effettuatu nantu à una bicicletta da eserciziu.
A valutazione di u test di stress imita situazioni richieste da u corpu, cume scalà scale o una pendenza, per esempiu, chì sò situazioni chì ponu causà disagiu o mancanza di respiru in e persone à risicu di attaccu di core. Scuprite più infurmazioni nantu à a prova di stress.
Per chì ghjè: permette di valutà u funziunamentu di u core durante u sforzu, rilevendu a presenza di dolore toracicu, mancanza di respiru o aritmie, chì ponu indicà risicu d'infartamentu o di insufficienza cardiaca.
Quandu hè contraindicatu: questu test ùn deve esse fattu da e persone chì anu limitazioni fisiche, cum'è l'impussibilità di marchjà o di fà a bissicletta, o chì anu una malattia acuta, cum'è una infezzione o una insufficienza cardiaca, chì pò peghju durante l'esame.
6. Ecocardiogramma
L'ecocardiogramma, chjamatu ancu ecocardiograma, hè un tipu d'ultrasu di u core, chì rileva l'imaghjini durante a so attività, valutendu a so dimensione, u spessore di e so pareti, a quantità di sangue pompatu è u funziunamentu di e valvule di u core.
Questu esame hè indolore è ùn utilizza micca i raggi X per uttene a vostra maghjina, dunque hè assai eseguitu è furnisce assai informazioni impurtanti nantu à u core. Hè spessu fattu per investigà e persone chì sperimentanu mancanza di respiru è gonfiore in e so gambe, chì ponu indicà insufficienza cardiaca. Vede l'istruzzioni passo-passo per eseguisce l'ecocardiogramma.
Per chì ghjè: aiuta à valutà a funzionalità di u core, rilevendu insufficienza cardiaca, murmuri di u core, cambiamenti in a forma di u core è di i vasi, in più di pudè rilevà a presenza di tumori in u core.
Quandu hè contraindicatu: ùn ci sò micca controindicazioni per l'esame, tuttavia a so prestazione è, di conseguenza, u risultatu, pò esse più difficiule in e persone cù protesi mammarie o obese, è in i pazienti induve ùn hè micca pussibule di stende à fiancu, cum'è e persone cù fratture in a gamba o chì sò in cundizione grave o intubati, per esempiu.
7. Scintigrafia miocardica
A Scintigrafia hè un esame realizatu injectendu un medicamentu speciale in a vena, chì facilita a cattura di immagini da i muri di u core. L'imaghjini sò presi cù a persona in riposu è dopu u sforzu, affinchì ci sia un paragone trà elle. Se a persona ùn pò micca fà u sforzu, hè rimpiazzata da un medicamentu chì simula, in u corpu, una caminata furzata, senza chì a persona abbandoni u locu.
Per chì ghjè: valutà i cambiamenti in u fornimentu di sangue à i muri di u core, cume pò accadere cun angina o infartu, per esempiu. Hè ancu in gradu di osservà u funziunamentu di i battiti di u core in a so fase di sforzu.
Quandu hè contraindicatu: a scintigrafia miocardica hè contraindicata in casu d'allergia à l'ingredientu attivu di a sustanza aduprata per fà l'esame, persone cun aritmie gravi o cù prublemi renali, postu chì l'eliminazione di u cuntrastu hè fatta da i reni.
U cardiologu pò ancu decide se stu test serà effettuatu cù o senza l'stimulazione di medicazione chì accelera u battitu di u core per imità a situazione di stress di un paziente. Vede cumu hè preparata a scintigrafia.
Prove di laboratorio per valutà u core
Ci hè qualchì test di sangue chì pò esse realizatu per valutà u core, cum'è Troponin, CPK o CK-MB, per esempiu, chì sò marcatori musculari chì ponu esse aduprati in a valutazione di l'infartu miocardicu acutu.
Altri testi, cum'è u glucosiu in sangue, u colesterolu è i trigliceridi, dumandati in u cuntrollu cardiovascolare, per esempiu, ancu s'elli ùn sò micca specifici à u core, indicanu chì s'ellu ùn ci hè micca cuntrollu cù medicazione, attività fisica è una dieta equilibrata, ci hè un grande risicu di sviluppà malatie cardiovascolari. in u futuru. Capite megliu quandu avè un cuntrollu cardiovascolare.