Cume trattà l'excedente di ferru in u sangue è i sintomi principali
![Cume trattà l'excedente di ferru in u sangue è i sintomi principali - Salute Cume trattà l'excedente di ferru in u sangue è i sintomi principali - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/como-tratar-o-excesso-de-ferro-no-sangue-e-principais-sintomas-1.webp)
Cuntenutu
- Sintomi di eccessu di ferru
- Cumplicazioni di l'excedente di ferru in u sangue
- Cumu cunnosce i vostri livelli di ferru in sangue
- Cumu trattà l'excedente di ferru
- 1. Flebotomia
- 2. Cambiamenti in dieta
- 3. Aduprate supplementu di chelazione di ferru
Un eccessu di ferru in u sangue pò causà stanchezza, perdita di pesu senza ragione apparente, debolezza, perdita di capelli è cambiamenti in u ciclu menstruale, per esempiu, è pò esse trattatu cù l'usu di medicazione, cambiamenti in dieta o flebotomia, per esempiu, secondu à raccomandazione medica. Inoltre, pò ancu risultà in u fallimentu di alcuni organi, cum'è u fegatu, u pancreas, u core è a tiroide, oltre à favurisce l'iniziu di u cancheru di u fegatu.
I livelli elevati di ferru sò generalmente ligati à una malattia genetica chjamata emocromatosi, ma ponu ancu esse ligati à trasfusioni eccessive di sangue o à l'usu di supplementi vitamini, per esempiu, è hè impurtante avè analisi di sangue in modu da pudè cunnosce i vostri livelli di ferru. in u sangue è cusì cumincià u trattamentu.
Sintomi di eccessu di ferru
I primi segni è sintomi di eccessu di ferru si ponu vede in l'omi trà 30 è 50 anni di età è in e donne dopu à a menopausa, chì durante a menstruazione ci hè a perdita di ferru, chì ritarda l'apparizione di i sintomi.
L'eccessu di ferru pò causà alcuni sintomi chì ùn sò micca specifici è chì ponu esse confusi cù altre malatie cum'è infezioni o cambiamenti ormonali, per esempiu, cum'è stanchezza, debolezza è dolore addominale, per esempiu. Altri sintomi chì ponu esse indicativi di eccessu di ferru in u sangue sò:
- Stanchezza;
- Debbulezza;
- Impotenza;
- Dolore addominale;
- Perda di pesu;
- Dolore à l'articuli;
- Perdita di capelli;
- Cambiamenti in i cicli menstruali;
- Arritmie;
- Gonfiore;
- Atrofia testiculare.
L'eccessu di ferru in u sangue pò accade per via di anemia prolungata, trasfusione di sangue constante, alcolismu, talassemia, l'usu eccessivu di supplementu di ferru o emocromatosi, chì hè una malattia genetica chì porta à una maggiore assorbimentu di ferru in l'intestinu, chì pò purtà à à cambiamenti in u tonu di a pelle. Amparate tuttu nantu à l'emocromatosi.
Cumplicazioni di l'excedente di ferru in u sangue
U ferru chì hè in eccessu in u corpu si pò accumulà in vari organi, cum'è u core, u fegatu è u pancreas, per esempiu, chì pò causà alcune complicazioni, cume aumentu di grassu in u fegatu, cirrosi, palpitazioni cardiache, diabete è artrite, per esempiu.
Inoltre, l'accumulazione di ferru in u corpu pò ancu accelerà u prucessu di invecchiamentu per via di l'accumulazione di radicali liberi in e cellule. U fegatu hè l'urganu u più influenzatu, resultendu in disfunzione epatica.
Dunque, se ci sò sintomi di eccessu di ferru o se a persona hà periodi di anemia o trasfusione di sangue, hè impurtante chì andiate da u duttore per chì i livelli di ferru sianu valutati è, cusì, cumplicazioni ponu esse prevenute.
Cumu cunnosce i vostri livelli di ferru in sangue
I livelli di ferru in u sangue ponu esse verificati per mezu di analisi di sangue, chì oltre à informà a quantità di ferru in circulazione, valutanu ancu a quantità di ferritina, chì hè una proteina rispunsevule per u fornimentu di ferru in u corpu. Amparate più nantu à u test di Ferritin.
In casi di emacromatosi, storia di famiglia di eccessu di ferru in u sangue o alcolismu, per esempiu, hè impurtante monitorà periodicamente i livelli di ferru in sangue è cusì evità complicazioni. Inoltre, hè impurtante chì a persona sia cuscente di i sintomi di eccessu di ferru, cume debolezza, dolore addominale o perdita di pesu senza causa apparente in modu chì u trattamentu pò esse iniziatu se necessariu.
Cumu trattà l'excedente di ferru
U trattamentu per diminuisce a quantità di ferru in u sangue varieghja secondu i livelli di stu minerale, i sintomi è s'ellu ci sò o micca complicazioni, è e strategie seguenti ponu esse adottate:
1. Flebotomia
A flebotomia, chjamata ancu sanguinazione terapeutica, cunsiste à piglià trà 450 è 500 ml di sangue da u paziente, aiutendu à riduce dinò a quantità di ferru in u corpu.
A prucedura hè simplice è fatta cum'è se fussi una donazione di sangue è a quantità di liquidi eliminati hè rimpiazzata in forma di salina.
2. Cambiamenti in dieta
Per aiutà à cuntrullallu, evitate di manghjà cibi ricchi di ferru, cum'è u fegatu, u canardu, a carne rossa, i frutti di mare, i fasgioli è i vegetali verdi scuri, cum'è u kale è l'espinacche. Scuprite chì alimenti ricchi di ferru devenu esse evitati.
Inoltre, i cibi chì riducenu l'assorbimentu di u ferru in u corpu, cum'è u latte è i prudutti lattichi è u tè neru, devenu esse cunsumati. Una bona strategia hè di cunsumà un yogurt cum'è dessert per pranzu è cena, per esempiu.
3. Aduprate supplementu di chelazione di ferru
I Chelatori sò medicinali chì liganu u ferru in u corpu è impediscenu à stu nutriente di accumulà è dannà altri organi, cum'è u fegatu, u pancreas è u core.
I Chelatori ponu esse presi in forma di pasticchi o amministrati via una agulla sottucutanea per circa 7 ore, liberendu u medicamentu sottu à a pelle mentre a persona dorme.