5 Esercizii per Lingua Sciolta
Cuntenutu
- Eserciziu 1
- Eserciziu 2
- Eserciziu 3
- Eserciziu 4
- Eserciziu 5
- A lingua sciolta hà una cura?
- Trattamentu di lingua sciolta
A pusizione curretta di a lingua à l'internu di a bocca hè impurtante per una diczione curretta, ma influenza ancu a postura di a mascella, di a testa è di conseguenza di u corpu, è quandu hè troppu 'sciolta' pò spinghje i denti fora, pruvucendu i denti alluntanà si.
A pusizione curretta di a lingua durante u riposu, vale à dì, quandu a persona ùn parla o manghja, hè sempre cù a so punta in cuntattu cù u tettu di a bocca, ghjustu daretu à i denti di davanti. Sta pusizione hè a pusizione curretta è ideale in tutte e tappe di a vita, ma spessu a lingua pare flaccida è assai sciolta in a bocca è in questu casu, ogni volta chì a persona si ricorda, deve esse cuscente è mette a lingua in questu modu.
Per aumentà u tonus di a lingua è posizionà a lingua in modu currettu, hè ancu pussibule di ricorre à esercizii chì ponu esse indicati da u logopedu. Alcuni esempi di esercizii chì aiutanu à posizionà a lingua currettamente in a bocca sò:
'Suga u tettu di a to bocca''Suggerite una pallottola in u tettu di a to bocca'Eserciziu 1
Pone a punta di a lingua nantu à u tettu di a bocca, ghjustu daretu à i denti incisivi è stacca, aduprendu qualchì forza. Hè cum'è se si succhessi u tettu di a bocca cù a lingua. Repetite 20 volte, 3 volte à ghjornu.
Eserciziu 2
Suggerite una pallottola mettendula nantu à a punta di a lingua è in u tettu di a bocca, succhendu a pallottula contr'à u tettu di a bocca, senza mai muzzicà o mette a pallottula trà i denti. Pudete tene a bocca aperta per creà più resistenza, aumentendu i benefici di questu eserciziu. Ripetite ogni ghjornu, preferendu caramelle senza zuccheru per evità di dannighjà i denti.
Eserciziu 3
Mettite una bocca d'acqua in bocca è poi tenite a bocca leggermente aperta è per ingoiare sempre, posizziunate a lingua nantu à u tettu di a bocca.
Eserciziu 4
Cù a bocca aperta è tenendu a lingua ferma in bocca, duvete spustà a lingua in i seguenti direzzioni:
- Circa;
- Su è giù;
- Dentru è fora di a bocca;
- Trascinate a punta di a lingua versu u tettu di a bocca (versu i denti versu a gola).
Ripetite ognunu di sti esercizii 5 volte, ogni ghjornu.
Eserciziu 5
Incolla a punta di a lingua à u tettu di a bocca è apre è chjude a bocca mantenendu sempre a lingua in quella posizione, senza mette troppu pressione annantu à u tettu di a bocca.
A lingua sciolta hà una cura?
Ié. Hè pussibule curà a lingua sciolta, cù u trattamentu guidatu da u logopedu, cù l'esercizii cutidiani, chì devenu esse realizati in un periudu di circa 3 mesi. I risultati sò prugressivi è pudete vede a pusizione più bona di a lingua dopu à circa 1 mese, chì pò dà abbastanza motivazione per continuà cù l'esercitazioni.
A pratica di esercizii orali pò esse iniziata da un zitellu, induve i stimuli curretti sò dati per ogni fase. À partesi di 5 anni, u zitellu pò diventà più cullaburativu, rispettendu i cumandamenti di u terapeuta, facilitendu u trattamentu, ma ùn ci hè micca l'età ghjusta per inizià u trattamentu, è deve esse principiatu appena u so bisognu hè percepitu.
Trattamentu di lingua sciolta
Oltre à l'esercizii menzionati sopra, altri ponu esse effettuati in l'uffiziu di u logopedista, cù picculi dispositivi chì prumove più resistenza è risultati megliu. Ma manghjà influenza ancu u tonu è u pusizionamentu di a lingua, eccu perchè hè impurtante manghjà cibi chì necessitanu più masticazione, cum'è alimenti secchi o duri, cum'è u pane senza burru, carne è mele, per esempiu, hè ancu un un bon eserciziu cutidianu per quelli chì ne hà bisognu per rinfurzà è posizionà a lingua currettamente.
A lingua sciolta pò esse una caratteristica di qualchì cundizione, cum'è a sindrome di Down, ma pò ancu influenzà i zitelli apparentemente sani, per via di fattori cume ùn esse statu allattatu à u senu, cibu assai liquidu o pastosu, chì richiede poca masticazione. In questi casi pò sembrà chì a lingua sia più grande di a bocca, ciò chì ùn hè micca currettu, ùn hà solu u tonu currettu, nè hè ben piazzata.