Tuttu u vostru bisognu à sapè circa i parassiti oculari
Cuntenutu
- Chì sò i parasiti?
- Chì sò i sintomi di un parassita oculare?
- Chì tippi d'infezioni parasitiche affettanu l'ochju?
- Acanthamoebiasis
- Toxoplasmosi
- Loiasis
- Gnathostomiasis
- Cecità fluviale (onchocerciasi)
- Toxocariasis
- Pidochji di granchi
- Demodex folliculorum
- Cume sò trattate infezioni oculari parasitiche?
- I parassiti oculari sò prevenibili?
- Praticate una bona igiene
- Coccia l'alimentu currettamente
- Impedisce i morsi di insetti
- Cura currettamente di i lenti di cuntattu
- U fondu
Chì sò i parasiti?
Un parasite hè un urganisimu chì stà in o nant'à un altru urganisimu, chì si chjama l'ospite. Attraversu sta interazione, u parassita riceve benefici, cum'è nutrienti, à u detrimentu di l'ospite.
Ci hè trè tippi di parassiti:
- Protozoi. Si tratta di urganismi unicellulari chì sò capaci di cresce è di multiplicassi in l'ospite. Esempii include Plasmodium spezie è Giardia spezie, chì ponu causà malaria è giardiasi, rispettivamente.
- Elminti. L'Helmintini sò parassiti più grossi cum'è vermi. Esempii include roundworms è flatworms.
- Ectoparassiti. Ectoparassiti includenu organismi cum'è pidocchi, zecche è acari, chì ponu attaccà è campà nantu à u corpu di un ospite.
Alcuni parassiti ponu infettà l'omu, causendu una infezzione parasitaria. In generale entranu in u corpu per a pelle o a bocca. Una volta intra u corpu, sti parassiti ponu viaghjà versu altri organi, cumpresi l'ochji.
Leghjite puru per amparà di più nantu à i parassiti oculari, cumpresu cumu sapè se ne avete unu è cosa fà dopu se l'avete.
Chì sò i sintomi di un parassita oculare?
L'infezioni parassitiche di l'ochji ùn causanu micca sempre sintomi, chì li ponu rende difficili da ricunnosce.
Quandu i sintomi si verificanu, ponu include:
- dulore à l'ochji
- rossu o infiammazione in l'ochju
- pruduzzione eccessiva di lacrime
- visione sfocata
- a presenza di galleggianti (piccule macchie o linee) in u vostru campu di visione
- sensibilità à a luce
- crosta intornu à e palpebre è e ciglia
- rossu è pruritu intornu à l'ochju
- cicculata di a retina
- perdita di vista è cecità
Chì tippi d'infezioni parasitiche affettanu l'ochju?
Acanthamoebiasis
L'Acanthamoebiasis hè causata da un parassita protozoo. Acanthamoeba hè un urganisimu assai cumunu in l'ambienti d'acqua dolce è marina in u mondu sanu. Mentre di solitu ùn causa micca un'infezzione, quandu si face, pò danneghja potenzialmente a vostra visione.
Acanthamoeba hè trasmessa per mezu di u cuntattu direttu cù u parasite è a córnea di u to ochju. A poca cura di e lente di cuntattu hè un fattore di risicu maiò per u sviluppu di acantamoebiasi.
Toxoplasmosi
A toxoplasmosi hè ancu causata da un parassita protozoo. Hè prevalente in l'ambiente è si pò truvà in i rifiuti animali, in particulare in quelli di i misgi domestichi.
U parassitu pò entre in u vostru corpu quandu l'ingerite. Pò esse ancu trasmessu da mamma à zitellu durante a gravidanza.
A maiò parte di e persone chì piglianu a toxoplasmosi ùn svilupperanu alcuna sorta di malatie oculare. Ma quandu questu accade, hè chjamatu tossoplasmosi oculare. E persone cun sistema immunitariu indebulitu è i neonati chì anu acquistatu l'infezzione da a so mamma sò più propensi à sviluppà tossoplasmosi oculare.
S'ellu ùn hè trattatu, a toxoplasmosi oculare pò causà cicatrici in l'ochju è purtà à a perdita di a visione.
Loiasis
A Loiasis hè causata da un parassita di elmintu chì si trova in Africa.
Pudete acquistà l'infezzione attraversu u morsu di una mosca infettata. Una volta intra u corpu, u parassita cuntinueghja à sviluppassi è pò migrà versu parechji tessuti. Produce dinò larve, chjamate microfilariae.
Sia u vermu adultu sia e so larve ponu causà dolore à l'ochji, indebulitu di u muvimentu di l'ochji, è prublemi di vista, inclusa a sensibilità à a luce.
Gnathostomiasis
A Gnathostomiasi hè causata da un parassita di elmintu chì si trova soprattuttu in Asia, in particulare parte di u Sudeste Asiaticu, Tailanda è Giappone. Pò esse ancu trovu in parte di l'Africa, Sud America, è America Centrale.
Pudete acquistà u parassita manghjendu carne o pesciu crudu o pocu cottu. U parasite esce da u vostru trattu gastrointestinale. Da quì, pò passà à altre parte di u vostru corpu, cumprese i vostri ochji. S'ellu accade, pò dà una cecità parziale o piena.
Cecità fluviale (onchocerciasi)
A cecità di u fiume, chjamata ancu onchocerciasi, hè causata da un parassita di l'helmintu. U parasite si pò truvà in parte di l'Africa, di u Mediu Oriente, di u Sud America è di l'America Centrale.
Pudete uttene a cecità di u fiume se site muzzicatu da una mosca infetta.
E larve di u parassitu scavanu attraversu a vostra pelle, induve si ponu sviluppà in vermi adulti. Quessi vermi producenu tandu più larve, chì ponu spustassi in tessuti diversi. S'elli ghjunghjenu à l'ochju, ponu causà cecità.
Toxocariasis
Un parasite di l'helmintu face a toxocariasis. Pò esse truvatu in tuttu u mondu è si trova più spessu in cani è misgi domestici.
Pudete acquistà u parasite ingestendu e so ova, chì si trovanu spessu in un terrenu chì hè statu contaminatu da e fece di l'animali. L'ove covanu in l'intestini, è e larve ponu allora migrà versu altre parti di u vostru corpu.
Toxocariasis affetta raramente l'ochju, ma quandu si face, pò causà perdita di vista.
Pidochji di granchi
I pidochji di granchi, chjamati ancu pidochji pubichi, si trovanu in u mondu sanu. Sò picculi insetti chì tipicamente culunizeghjanu i capelli di a regione genitale. Ma ponu ancu esse truvati in altre zone di capelli, cumprese ciglia.
Sò generalmente spargugliati per mezu di u cuntattu sessuale, ma l'articuli persunali contaminati, cum'è vestiti o asciugamani, ponu ancu spannalli.
Demodex folliculorum
D. folliculorum sò acari chì si trovanu in i folliculi pilosi di l'omu in u mondu. Ciò include i folliculi pilosi di e vostre ciglia.
In ocasu, questi acari ponu causà una cundizione chjamata demodicosi. A demodicosi pò causà irritazione intornu à e ciglia è purtà à a perdita di ciglia, cungiuntivite è diminuzione di a visione.
Cume sò trattate infezioni oculari parasitiche?
U trattamentu di una infezzione parasitaria dipende da u tippu di parassita chì face l'infezzione. Ma parechji tippi sò trattati cù medicazione orale o topica, cum'è pirimetamina, ivermectina è dietilcarbamazina.
In certi casi, i vermi adulti anu da esse cacciatu da u to ochju. Questa hè una parte cumuna di u trattamentu di loiasis, gnathostomiasis, è cecità di u fiume.
I parassiti oculari sò prevenibili?
Mentre hè difficiule di evità cumpletamente i parassiti, ci sò parechje cose chì pudete fà per riduce u risicu di sviluppà una infezzione parasitaria in l'ochju.
Praticate una bona igiene
Lavate e mani spessu, in particulare prima di manghjà, dopu aduprà u bagnu, è dopu avè pigliatu i rifiuti animali. Evite di sparte oggetti persunali cum'è vestiti, asciugamani è linzoli.
Coccia l'alimentu currettamente
Se viaghjate in una zona induve e infezioni parassitarie sò cumune, evite manghjà manghjà crudu o pocu cottu. Assicuratevi chì tutti i cibi sò cucinati finu à a temperatura interna adatta. Se manipulate alimenti crudi, portate guanti è lavate e mani dopu.
Impedisce i morsi di insetti
Sè site andatu à andà fora durante i tempi di a ghjurnata quandu l'insetti vi puderianu muzzicà, applicate un insetticida nantu à a pelle esposta o portate indumenti protettivi.
Cura currettamente di i lenti di cuntattu
Se porti lenti di cuntattu, ùn li pulite micca o ùn li guardate micca cù acqua di rubinettu. Aduprate solu prudutti sterili appruvati per a pulizia di contatti. Quandu guardate i vostri cuntatti, rimpiazzate a soluzione di cuntattu in u casu ogni volta.
Assicuratevi di lavà e mani prima di manipulà o applicà lenti di cuntattu. Duvete ancu pruvà à evità di mette e vostre lenti à cuntattu mentre dorme, soprattuttu dopu à u bagnu.
U fondu
Ci hè parechji parassiti in u mondu chì ponu infettà l'omu. Alcuni di sti parassiti ponu infettà i vostri ochji. Una infezzione parasitaria in l'ochju ùn causerà micca sempre sintomi. Ma se avete qualchì dolore oculare, infiammazione o cambiamenti di vista insoliti, fate un appuntamentu cù un duttore. Lasciatu senza trattamentu. alcune infezioni parasitiche ponu causà una perdita permanente di a visione.