Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à "Pneumonia ambulante" di Hillary Clinton
Cuntenutu
Hillary Clinton hà fattu una uscita drammatica da un avvenimentu commemorativo 9/11 dumenica, inciampendu è avendu bisognu d'aiutu per entrà in a so vittura. À u primu, a ghjente hà pensatu ch'ella avia succorsu à i tempi caldi è umidi in New York, ma hè statu dopu palisatu chì u candidatu presidenziale demucraticu era in realtà suffertu da un attaccu di pneumonia.
Dumenica sera, u duttore persunale di Clinton, Lisa R. Bardack, M.D., hà publicatu una dichjarazione dicendu chì Clinton era stata diagnosticata di pulmonite venneri. "Hè stata messa in antibiotici, è cunsigliatu di riposu è mudificà u so calendariu", hà scrittu u duttore.
Questu hà daveru tutte e caratteristiche di un casu classicu di "pneumonia chì cammina" dice Chadi Hage, M.D., pulmonologu è specialistu di l'assistenza critica da IU Health. I sintomi di a pneumonia includenu una tosse chì spessu produce flegma verde o gialla, dolore à u pettu, fatigue, febbre, debule è prublemi di respirazione. I Pacienti cù "pneumonia andante" sperimentanu i stessi sintomi, ma sò generalmente più miti. Mentre a pneumonia in piena hè cunnisciuta per mandà a ghjente à i so letti o ancu à l'uspidale, certi pazienti sò sempre capaci di funziunà un pocu, da quì u moniker "caminante".
"Hè una vera infezzjoni", dice Hage, "ma e persone cun sta cundizione ùn sò micca estremamente malate". Sfortunatamente, però, questu pò causà ancu più prublemi postu chì a so mobilità pò rallentà a so propria recuperazione.
"A pneumonia hè a causa di morte più cumuna di malatie infettive in u mondu, uccidendu quasi 1 milione di zitelli sottu à 5 anni è più di u 20 per centu di e persone di più di 65 anni", dice Ricardo Jorge Paixao Jose, MD, una infezzjoni respiratoria. specialista à l'Università di Londra. À l'età di 68 anni, questu face Clinton un scopu primariu per a malatia. I medichi ricumandenu di piglià a vacuna pneumococca per e persone di 65 anni o più.
Eppuru, a pneumonia hè una malattia incredibilmente cumuna chì puderia influenzà chiunque. "Di solitu ùn hè micca indicativu di altre cundizioni", dice Hage, rassicurendu e persone chì si preoccupanu hè un segnu più grande di a salute di Clinton, forse in fallimentu. Ùn ci hè nisuna ragione per crede chì questu hè più cà un avvenimentu isolatu.
Ma fora di prescriva i medicazione appropritatu - antibiotici per una infezzione bacteriana o antivirali per una infezione virale - ùn ci hè micca assai medichi chì ponu fà altru ch'è per incuragisce u riposu è l'idratazione, dice Hage. Ci hè una media di cinque à sette ghjorni per sguassà l'infezzione, ancu s'è i sintomi cum'è una tosse ligera ponu persiste più. Dunque, l'esperti aspettanu chì Clinton si senti megliu in una settimana.
In quantu à voi? Uttenite un vaccinu contra a gripe ogni annu; A grippa hè a causa più cumuna di pulmonite. (Vede ancu: Aghju daveru bisognu di piglià l'influenza?)