Keratoconjunctivitis: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cause pussibili
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
Keratoconjunctivitis hè una infiammazione di l'ochju chì affetta a cungiuntiva è a córnea, causendu sintomi cum'è rossu di l'ochji, sensibilità à a luce è a sensazione di sabbia in l'ochju.
Stu tipu d'infiammazione hè più cumunu per via di infezioni da batteri o virus, in particulare da adenovirus, ma pò accadere ancu per via di a secchezza di l'ochju, essendu, in questi casi, chjamata cheratoconjunctivite secca.
U trattamentu varieghja secondu a causa è, dunque, l'ideale hè di cunsultà un oculistu quandu appariscenu cambiamenti in l'ochju, micca solu per cunfirmà a diagnosi, ma ancu per inizià u trattamentu più adattu, chì pò include gocce d'antibiotici o solu idratante gocce d'ochji.
Principali sintomi
Ancu s'ellu ci sò 2 tipi principali di cheratoconjunctivitis, in a maiò parte di i casi i sintomi sò abbastanza simili, cumprese:
- Rossu in l'ochju;
- Sensazione di polvere o di sabbia in l'ochji;
- Pruritu intensu è brusgiu in l'ochju;
- Sensazione di pressione daretu à l'ochju;
- Sensibilizazione à u sole;
- Presenza di paglia spessa è viscosa.
In i casi di cheratoconjunctivite per via di virus o batteri, hè ancu cumunu per a presenza di gonfiore spessore è viscosu.
I sintomi di solitu peghju quandu si travaglia nantu à l'urdinatore, quandu si faci qualchì attività in un ambiente ventu, o quandu si visitanu i lochi cù assai fume o polvere.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu hè di solitu fattu da l'oftalmologu valutendu i sintomi, tuttavia, u duttore pò ancu aduprà altre prove per pruvà à identificà a causa curretta di cheratoconjunctivite, soprattuttu se u trattamentu hè dighjà iniziatu, ma i sintomi ùn si migliuranu.
Cause pussibili
A maiò parte di u tempu, a queratoconjunctivitis si sviluppa per via di l'infezzione da un virus o una batteria. Alcuni di i più cumuni includenu:
- Adenovirus tipu 8, 19 o 37;
- P. aeruginosa;
- N. gonorrhoeae;
- Herpes simplice.
L'infezzione più cumuna hè cù un tipu d'adenovirus, ma pò accade ancu cù qualsiasi altri organismi. Tuttavia, l'altri organismi causanu infezioni più gravi, chì ponu evoluzione assai rapidamente è finisce per causà sequelazioni cum'è a cecità. Dunque, ogni volta chì ci hè un suspettu di una infezzione in l'ochju hè assai impurtante d'andà prestu à l'oftalmologu, per cumincià u trattamentu prestu.
In casi più rari, a queratoconjunctivite pò ancu nasce per via di a secchezza di l'ochju, quandu ci hè un cambiamentu fisiologicu chì face chì l'ochju pruduca menu lacrime. In quessi casi, a inflammazione hè chjamata cheratoconjunctivitis secca.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cheratocungiuntivitis hè di solitu iniziata cù l'usu di gocce occhi idratanti, cume Lacrima Plus, Lacril o Dunason, è antiistaminiche o gocce d'occhi corticosteroidi, cum'è Decadron, chì permettenu di alleviare assai u rossu è tutti i sintomi associati à l'infiammazione di l'ochju.
In ogni casu, se a queratoconjunctivitis hè causata da un batteriu, l'oftalmologu pò ancu cunsiglià l'usu di gocce d'ochji antibiotici, per luttà contr'à l'infezzione, in più di alleviare i sintomi cù l'altri gocce d'ochji.
Possibili complicazioni
Quandu u trattamentu ùn hè micca iniziatu rapidamente, l'infiammazione di l'ochju pò causà complicazioni cum'è ulcerazione, cicatrici di a cornea, distaccamentu di a retina, predisposizione aumentata à a cataratta è perdita di vista in 6 mesi.