Reazzioni allergii

E reazzioni allergiche sò sensibilità à e sostanze chjamate allergeni chì venenu in cuntattu cù a pelle, u nasu, l'ochji, e vie respiratorie è e vie gastrointestinali. Pò esse respirati in i pulmoni, inghjuttiti, o iniettati.
Reazzioni allergii sò cumuni. A risposta immune chì provoca una reazione allergica hè simile à a risposta chì provoca febbre di fenu. A maiò parte di e reazzioni accadenu subitu dopu à u cuntattu cù un allergenu.
Parechje reazzioni allergiche sò leve, mentre chì altre ponu esse gravi è minacciose per a vita. Pò esse limitati à una piccula zona di u corpu, o ponu influenzà tuttu u corpu. A forma più severa hè chjamata anafilassi o scossa anafilattica. Reazzioni allergiche si verificanu più spessu in e persone chì anu una storia familiare di allergie.
Sostanze chì ùn disturbanu micca a maiò parte di a ghjente (cume u velenu da e punture di l'ape è certi alimenti, medicinali è pollini) ponu scatenà reazioni allergiche in certe persone.
A prima esposizione pò pruduce solu una reazione dolce. Esposizioni ripetute ponu purtà à reazzioni più gravi. Una volta chì una persona hà avutu una esposizione o una reazione allergica (hè sensibilizata), ancu una esposizione assai limitata à una quantità assai chjuca di allergene pò scatenà una reazione severa.
A maiò parte di e reazioni allergiche gravi si producenu in pochi secondi o pochi minuti dopu l'esposizione à l'allergenu. Alcune reazzioni ponu accade dopu parechje ore, in particulare se l'allergenu causa una reazione dopu ch'ellu sia statu manghjatu. In casi rari, e reazzioni si sviluppanu dopu à 24 ore.
Anafilassi hè una reazione allergica improvvisa è severa chì si verifica in pochi minuti da l'esposizione. Una assistenza medica immediata hè necessaria per sta situazione. Senza trattamentu, l'anafilassi pò peghju assai prestu è pò purtà à a morte in 15 minuti.
Allergeni cumuni includenu:
- Caspa d'animali
- Picculi d'api o stizza d'altri insetti
- Alimenti, in particulare noci, pesci è frutti di mare
- Picculi d'insetti
- Midicini
- Piante
- Pollini
I sintomi cumuni di una reazione allergica leve includenu:
- Urticaria (in particulare sopra u collu è a faccia)
- Pruritu
- Congestione nasale
- Erupzioni
- Acqua, ochji rossi
I sintomi di una reazione moderata o severa includenu:
- Dolore addominale
- Soni di respirazione anormali (acuti)
- Ansietà
- Inconfortu à u pettu o strettezza
- Tussa
- Diarrea
- Difficultà à respirà, respiru sibilante
- Difficultà à ingolle
- Sturdimentu o stupore
- Flushing o rossu di a faccia
- Nausea o vomitu
- Palpitazioni
- Gonfiore di a faccia, di l'ochji o di a lingua
- Incuscienza
Per una reazione lieve à moderata:
Calma è rassicura a persona chì hà a reazione. L'ansietà pò aggravà i sintomi.
Pruvate à identificà l'allergenu è fate chì a persona evite più cuntattu cun ellu.
- Se a persona sviluppa una eruzione cutanea pruriginosa, applica compresse fresche è una crema idrocortisone senza ricetta.
- Fighjate a persona per i segni di crescente angoscia.
- Uttenite aiutu medicu. Per una reazione leve, un fornitore di assistenza sanitaria pò raccomandà medicinali senza prescrizione, cum'è antihistaminici.
Per una reazione allergica severa (anafilassi):
Verificate e vie aeree, a respirazione è a circulazione di a persona (l'ABC di Support Life Basic). Un segnu d'avvertimentu di gonfiu periculosu di a gola hè una voce assai ronca o sussurata, o soni grossi quandu a persona respira in aria. Se necessariu, cuminciate a respirazione di salvezza è CPR.
- Chjamate 911 o u numeru di emergenza lucale.
- Calma è rassicura a persona.
- Se a reazione allergica hè da una puntura di ape, rascià u stinger da a pelle cù qualcosa ferma (cum'è unghia o carta di creditu in plastica). Ùn aduprate micca pinzette - stringhje u stinger libererà più velenu.
- Se a persona hà una medicina allergica di emergenza iniettabile (Epinefrina), amministratela à l'iniziu di una reazione. Ùn aspittate micca per vede se a reazione aggrava. Evite a medicina orale se a persona hà difficultà à respirà.
- Pigliate misure per prevene u scossa. Fate chì a persona si trovi piatta, alzate i pedi di a persona circa 30 pollici (30 centimetri), è coprila cù un mantellu o una manta. Ùn piazzate micca a persona in questa pusizione se si suspetta una ferita in capu, collu, schiena o ghjamba o s'ellu provoca fastidiu.
Se una persona hà una reazione allergica:
- Ùn assumete micca chì ogni colpu di allergie chì a persona hà dighjà ricevutu furnisce una prutezzione cumpleta.
- Ùn piazzate micca un cuscinu sottu à u capu di a persona s'ellu hà difficultà à respirà. Questu pò bluccà e vie aeree.
- Ùn dà nunda à a persona per bocca se a persona hà prublemi di respira.
Chjamate l'assistenza medica (911 o u numeru di emergenza lucale) subitu se:
- A persona hà una reazione allergica severa. Ùn aspettate micca per vede se a reazione s'aggrava.
- A persona hà una storia di reazioni allergiche gravi (verificate per un tag di identificazione medica).
Per prevene reazzioni allergii:
- Evite i triggers cum'è alimenti è medicinali chì anu causatu una reazione allergica in u passatu. Fate dumande dettagliate nantu à l'ingredienti quandu manghjate fora di casa. Verificate attentamente l'etichette di l'ingredienti.
- Se avete un zitellu chì hè allergicu à certi alimenti, introduce un novu alimentu à a volta in quantità ridotte per pudè ricunnosce una reazione allergica.
- E persone chì anu avutu reazzioni allergiche gravi duvianu purtassi un tag di identificazione medica è purtassi medicinali d'urgenza, cume una forma masticabile di clorfeniramina (Chlor-Trimeton), è epinefrina iniettabile o un kit di sting d'ape, secondu l'istruzzioni di u vostru fornitore.
- Ùn aduprate micca a vostra epinefrina iniettabile nantu à chiunque altru. Puderanu avè una cundizione, cum'è un prublema di core, chì puderia esse aggravata da sta droga.
Anafilassi; Anafilassi - primi aiuti
Reazzioni allergii
Dermatografisimu - close-up
Dermatografisimu nantu à u bracciu
Urticaria (urticaria) nantu à u bracciu
Urticaria (urticaria) nantu à u pettu
Urticaria (urticaria) - close-up
Urticaria (urticaria) nantu à u fustu
Dermatografisimu à u spinu
Dermatografisimu - bracciu
Reazzioni allergii
Auerbach PS. Reazione allergica. In: Auerbach PS, ed. Medicina per l'aria aperta. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: 64-65.
Barksdale AN, Muelleman RL. Allergia, ipersensibilità è anafilassi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 109.
Custovic A, Tovey E. Cuntrollu di l'allergeni per a prevenzione è a gestione di e malatie allergiche. In: Burks AW, Holgate ST, O'Hehir RE, et al, eds. Allergia di Middleton: Principii è Pràtica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 84.
Lieberman P, Nicklas RA, Randolph C, et al. Anafilassi - aghjurnamentu di u parametru di pratica 2015. Ann Allergy Asthma Immunol. 2015; 115 (5): 341-384. PMID: 26505932 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26505932/.