Febbra di u Nilu: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A frebba di u Nilu, cunnisciuta ancu cù a malatia di u Nilu Occidentale, hè una malatia infettiva causata da u morsu di a zanzara di u genaru Culex infettatu da u virus West Nile. Malgradu chì hè pocu frequente, a frebba di u Nilu accade più facilmente trà l'anziani, perchè anu un sistema immunitariu più compromessu, chì facilita l'infezzione è u sviluppu di segni è sintomi di a malatia.
I sintomi di a frebba di u Nilu ponu apparisce circa 14 ghjorni dopu à u morsu di a zanzara infettata è ponu varià da una febbre passante à una meningite, in cui u virus ghjunghje è infiamma a membrana chì circonda u cervellu è a midula, in quale casu a persona chì sperimenta un musculu dulore, mal di testa è collu rigidu.
Sintomi di frebba di u Nilu
A maiò parte di i casi di frebba di u Nilu ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi significativi, quantunque quandu a persona hà un sistema immunitariu indebolitu, cum'è u casu cù i zitelli, l'anziani, e donne incinte è e persone cun malatie croniche, hè pussibule di custattà l'apparizione di sintomi in 14 ghjorni dopu l'infezzione cù u virus, i principali sò:
- Frebba;
- Malaise;
- Sturdimentu;
- Gran perdita di pesu;
- Diarrea;
- Nausea;
- Vumitu;
- Dolore à l'ochji;
- Mal di testa;
- Dolore in i musculi o articuli;
- Macchi rossi nantu à a pelle cù bolle, in certi casi;
- Stanchezza eccessiva;
- Debbulezza musculare.
In i casi più severi, quandu a malattia ùn hè micca identificata è trattata o quandu a persona hà u sistema immunitariu più compromessu, hè pussibule chì u virus ghjunghje à u sistema nervosu è porta à cumplicazioni cum'è encefalite, polio è meningite, principalmente, chì hè carattarizatu da u collu rigidu. Sapete ricunnosce i sintomi di a meningite.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a frebba di u Nilu hè fattu da u medicu generale o da l'infettologu attraversu a valutazione di i segni è sintomi presentati da a persona, in più di u risultatu di l'analisi di sangue, principalmente u test serologicu, chì hà per scopu di identificà a presenza di antigeni è anticorpi contr'à a malatia. virus.
Inoltre, un conteggio di sangue hè raccomandatu da u duttore, in cui normalmente in questi casi si osserva una diminuzione di u numeru di limfociti è di emoglobina, in più di a misurazione di a proteina C-reattiva (CRP) è di a valutazione di u CSF, soprattuttu se a meningite hè suspettatu.
A seconda di i sintomi, u duttore pò indicà a prestazione di l'esami di imaging per valutà a gravità di a malattia, essendu raccomandatu di fà tomografia computerizzata è di risonanza magnetica.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè ancu nisun vaccinu o trattamentu specificu per trattà a febbre di u Nilu o per eliminà efficacemente u virus da u corpu, è dunque u trattamentu raccomandatu da u duttore serve per alleviare i sintomi relativi à a malattia, è l'usu di Paracetamol è Metoclopramide pò esse indicatu , per esempiu, chì deve esse pigliatu secondu a raccomandazione di u duttore.
In i casi i più gravi, l'uspitalisazione pò esse necessaria, affinchì un seguitu adeguatu sia effettuatu è u trattamentu cù u siero in vena hè effettuatu per idratà.