Ciò chì u diabeticu deve fà quandu si ferisce
Cuntenutu
Quandu qualchissia cun diabete si ferisce hè assai impurtante di fà attenzione à a ferita, ancu s'ellu pare assai chjucu o simplice, cum'è in casu di taglioli, graffi, vesciche o calli, postu chì ci hè un risicu più grande chì a ferita ùn sia micca guarisce currettamente è una infezzione seria.
Queste precauzioni ponu esse fatte in casa subitu dopu à a ferita o subitu dopu una scuperta blister o callu hè scupertu, per esempiu. Ma in tutti i casi hè assai impurtante andà à u dermatistu u più prestu pussibule per chì a ferita sia valutata è u trattamentu adattatu sia indicatu.
Hè perchè u diabete hè una malattia cronica chì causa danni à i nervi è indebulisce u sistema immunitariu cù u tempu, rendendu u prucessu di guarigione più difficiule. Inoltre, cum'è u corpu ùn pò micca aduprà u zuccheru, s'accumula in i tessuti è facilita u sviluppu di i batteri in e ferite, aumentendu u risicu è l'intensità di e infezioni.
Primu aiutu per e ferite in i diabetichi
Hè impurtante di piglià cura si i cambiamenti si producenu in a pelle di e persone diabetiche, cume:
- Lavate a regione aduprendu acqua calda è sapone cun pH neutru;
- Evite di mette prudutti antisettici in a ferita, cum'è alcolu, povidone iodu o perossu di l'idrogenu, chì ponu dannà i tessuti è ritardà a guarigione;
- Mettendu un unguentu antibioticu, prescrittu da u duttore, per pruvà à prevene u sviluppu di una infezzione;
- Coperta a zona cun gasa sterile, rimpiazzà lu ogni ghjornu o secondu l'indicazione di u duttore o infermiera;
- Evite di mette pressione nantu à a ferita, Dendu preferenza à vestiti cunfurtevuli o scarpi largu, chì ùn si sfreganu micca nantu à a ferita.
Se avete un callu, per esempiu, ùn duverete mai rasallu o pruvà à cacciallu in casa, postu chì pò causà un sanguinamentu severu o facilità u sviluppu di una infezione seria in u locu. Cusì, si deve sempre cunsultà un podologu per fà u trattamentu adattatu è evità cumplicazioni chì ponu purtà à l'amputazione di u pede.
Cosa da fà per evità cumplicazioni gravi
A causa di u risicu elevatu chì a lesione sia infettata o di situazioni più semplici cume tagli, vesciche o calli peghju per l'ulcere profonde di a pelle, hè impurtante osservà u situ più di una volta à ghjornu, circhendu segni cum'è rossu intensu, gonfiore eccessivu di a ferita, sanguinamentu o presenza di pus, è peghju di a lesione o micca guarigione dopu à 1 settimana.
Cusì, se unu di sti segni apparisce, hè impurtante di vultà ind'è u duttore o andà in sala d'urgenza per cambià u trattamentu è cumincià à aduprà antibiotici chì ponu esse ingeriti o applicati à a ferita per facilità a guarigione è eliminà i batteri.
I casi più cumuni di ferite gravi si presentanu in i pedi, cume a circulazione à i pedi, necessaria per guarisce e ferite, di solitu s'aggrava cù l'anni. Inoltre, portà scarpi stretti facilita l'apparizione di calli è di ferite, chì ponu cumparisce in lochi appena visibili è ùn esse rimarcati, peghju cù u tempu. Per evità stu tipu di situazione, vedi cumu si cura di u pede diabeticu.