Ultrasound in fisioterapia: à chì serve è cumu aduprà currettamente
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà l'ultrasu
- Cumu funziona l'ultrasu
- Contraindicazioni di ultrasound in fisioterapia
U trattamentu di fisioterapia à ultrasuoni pò esse fattu per trattà l'infiammazione di l'articuli è u lombalgiu, per esempiu, chì hè capace di stimulà a cascata infiammatoria è diminuisce u dolore, u gonfiore è i spasmi musculari.
A fisioterapia ultrasonica pò esse aduprata in dui modi:
- Ultrasound continuu, induve l'onde sò emesse senza interruzzione è chì produce effetti termichi, alterendu u metabolismu è a permeabilità di e cellule, aiutendu à a guarigione di e ferite è diminuendu u gonfiore, essendu ancu più efficace in u trattamentu di e ferite croniche;
- Ultrasound pulsante, onde d'onde sò emesse cù piccule interruzzioni, chì ùn producenu effetti termichi, ma hè ancu capace di stimulà a guarigione è riduce i segni infiammatori, essendu più indicati in u trattamentu di e ferite acute.
A fisioterapia ultrasonica hè un trattamentu assai efficace è indolore. U numaru di sessioni di fisioterapia varieghja secondu u tippu è u gradu di a ferita, dunque deve sempre esse valutatu da u fisioterapeuta prima di inizià a procedura. Tuttavia, ùn hè micca raccomandatu di aduprà ultrasu ogni ghjornu per più di 20 ghjorni.
Per chì ghjè
A fisioterapia à ultrasuoni si face cù u scopu di fà cresce u flussu di sangue lucale è favurisce cusì a cascata infiammatoria, riducendu u gonfiore è stimulendu e cellule infiammatorie, favurendu cusì a guarigione, a rimudellazione di u tissutu è a diminuzione di l'edema, u dolore è i spasmi musculari.
Stu trattamentu hè indicatu per u trattamentu di:
- Artrosi;
- Inflammazione di e articuli;
- Mal di schiena;
- Bursitis;
- Malattia cronica o acuta o dolore;
- Spasmi musculari;
- Spasm muscular.
Inoltre, in estetica, l'ultrasu di 3 Mhz pò esse adupratu per cumbatte a cellulite, per esempiu.
Cumu aduprà l'ultrasu
L'ultrasu deve esse adupratu in modu currettu, piazzendu un stratu di gel cunduttivu direttamente nantu à l'area affettata è dopu attaccendu u capu di l'attrezzatura, facendu movimenti lenti, in forma circulare, in forma di 8, da cima à fondu, o da u latu à fiancu à l'altru, ma ùn pò mai stà fermu in u stessu locu.
L'equipaggiu pò esse regolatu secondu a necessità, è pò esse regolatu cume:
Frequenza d'onda:
- 1Mhz - ferite prufonde, cum'è musculi, tendini
- 3 MHz: hà una capacità di penetrazione più bassa di l'onda, esse indicatu per trattà disfunzioni in a pelle.
Intensità:
- 0,5 à 1,6 W / cm2: l'intensità più bassa tratta strutture più vicine à a pelle, mentre chì l'intensità più alta tratta regioni più profonde, cum'è danni à l'osse
Tipu di emissione:
- Continuu: per e ferite croniche, induve u calore hè indicatu
- Pulsatile: per e ferite acute, induve u calore hè contraindicatu
Cicculu di serviziu:
- 1: 2 (50%): fase subacuta
- 1: 5 (20%): fase aguda, riparazione di tissuti
L'ultrasu pò ancu esse adupratu in modu subacquaticu, mantenendu a testa in un bacinu cù l'acqua, essendu ideale per strutture cum'è e mani, u polzu o e dite, duve sarebbe assai difficiule di coppà l'intera era di l'attrezzatura. In questu casu, ùn hè micca necessariu mette gel nantu à a pelle, ma a struttura da trattà è a testa di l'attrezzatura devenu restà immersi in acqua, in quale casu l'apparecchiatura ùn hà micca bisognu necessariamente di esse sempre in cuntattu direttu cù a pelle, è pò esse una piccula distanza.
Cumu funziona l'ultrasu
U trattamentu à ultrasuoni prumove a liberazione di calore à i tessuti, cum'è tendini, musculi è articulazioni, diminuendu i sintomi di l'infiammazione è prumove a rigenerazione di u tessutu. Stu trattamentu ùn hè micca dulurosu, ùn hà effetti collaterali è si face per mezu di un trasduttore capace di generà currenti elettrichi di frequenze alternative è capace di penetrà in u tessutu è di stimulare u flussu di sangue in a regione.
L'onde sonore liberate attraversu u trasduttore penetranu in u tessutu secondu u tippu di mezu adupratu, vale à dì, gel o lozione, a qualità di u trasduttore, a superficie di u trattamentu è u tippu di lesione chì sarà trattata. Normalmente, l'osse è a regione induve i tendini sò attaccati anu una bassa capacità d'assorbimentu è si raccomanda di fà un altru tipu di trattamentu o di aduprà una frequenza più bassa di l'ultrasu.
A capacità di l'onde di penetrà in u tessutu hè inversamente prupurziunale à a frequenza applicata, è pò varià trà 0,5 è 5 MHz, cù a frequenza aduprata normalmente trà 1 è 3 MHz.
Contraindicazioni di ultrasound in fisioterapia
Stu tipu di trattamentu, tuttavia, ùn deve esse adupratu in alcune situazioni, cume in u casu di l'osteoporosi avanzata, a presenza di protesi, gravidanza, cancru attivu è zone trattate cù radioterapia o chì anu vene varicose, è un'altra opzione di fisioterapia deve esse sceltu..