Fisioterapia per Incontinenza Urinaria
Cuntenutu
- 1. Esercizii Kegel
- 2. Esercizii ipopressivi
- 3. Coni vaginali
- 5. Elettrostimulazione
- 5. Biofeedback
- 6. Bona postura seduta
- Cumu sapè se u trattamentu hà un effettu
- Tempu di trattamentu per incontinenza urinaria
- Cumu l'alimentu pò aiutà
In fisioterapia ci sò grandi opzioni di trattamentu per cuntrullà l'urina, chì sò indicati prima o dopu a chirurgia.
A fisioterapia cunsiste à rinfurzà i musculi di u pavimentu pelvicu per prevene a perdita involuntaria di urina, ma per avè l'effettu previstu, deve esse effettuata ogni ghjornu in casa, in più di andà in clinica almenu una volta à a settimana.
In fisioterapia per incontinenza urinaria, esercizi di Kegel, elettrostimolazione, biofeedback è coni vaginali ponu esse aduprati. Stu tipu di trattamentu pò esse indicatu per tutti i casi di incontinenza, sia urgente, stress, in omi, donne, zitelli, è ancu dopu a rimozione di a prostata.
Quì sottu mostremu cumu si pò fà ogni tecnica.
1. Esercizii Kegel
Per fà esercizii Kegel bisogna prima identificà i musculi di u pavimentu pelvicu: basta à tene u pipì mentre urinate. Se pudete almenu riduce a quantità di urina un pocu, significa chì site cuntrattu i musculi giusti.
Per fà st'esercizii, duvete sviutà a vostra vescica pisendu, è po duvete chjinavvi nantu à a vostra schiena è fà sta cuntrazione 10 volte di fila, è dopu duvete ripusassi per 5 secondi. Dopu 9 ripetizioni in più di sta seria devenu esse fatte, per un totale di 100 contrazioni.
Dopu qualchì ghjornu, una palla pò esse aghjunta trà e gambe o bande elastiche per aiutà à mantene a cuncentrazione è facilità u cumplimentu di u gruppu cumpletu currettamente.
2. Esercizii ipopressivi
Ginnastica IpopressivaPer fà questi esercizii, duvete pusà o stà, è riduce a pancia u più pussibule, mentre succhiate ancu i musculi di u pavimentu pelvicu. Durante questu eserciziu, duverebbe respirà normalmente, ma per assicurà chì i musculi in a vagina sò cuntratti currettamente, pò esse assuciatu cù l'usu di l'elettrostimolazione.
3. Coni vaginali
Qualchì settimana dopu à esse capace di fà l'esercizii Kegel currettamente, u fisioterapeuta puderà indicà l'introduzione di picculi coni in a vagina, per rinfurzà ulteriormente i musculi di u pavimentu pelvicu. I coni anu pesi diversi, è duvete prima cumincià cù u più leggeru. Per i migliori risultati, u fisioterapeuta pò indicà chì l'eserciziu hè realizatu in diverse pusizioni, sedendu, stesu o in piedi, cù u scopu di ùn lascià u conu falà da a vagina.
I primi esercizii devenu esse realizati cù a donna stesa è poi l'intensità di l'esercitazioni duveria esse aumentata finu à chì a donna sia capace di mantene u conu in a vagina per almenu 5 secondi in pusizione, è dopu quandu eseguisce una squat, per esempiu. Un altru eserciziu hè di inserisce u conu in a vagina è ùn lasciallu micca mentre cammina per 15 à 20 minuti.
5. Elettrostimulazione
L'elettrostimulazione hè un'altra risorsa in cui u dispositivu hè piazzatu in a vagina o intornu à u pene è u pene emette un currente elettricu ligeru, pienamente sopportabile chì contrae involuntariamente u perineu. I studii anu dimostratu chì questu ùn porta micca un grande benefiziu in u trattamentu, ma pò esse di grande aiutu per e donne chì ùn sanu micca esattamente quale musculu cuntrattà, essendu una bona opzione per e prime sessioni.
5. Biofeedback
Cusì, cum'è cù l'elettrostimulazione, un picculu dispositivu deve esse inseritu in a vagina, cunnessu à un urdinatore, chì genererà immagini è soni durante a cuntrazione di u perineu. Stu dispusitivu pò esse utile per a donna per pudè identificà i musculi ch'ella duverebbe cuntrattà, essendu più cuscenti di a forza chì hà bisognu à fà durante ogni muvimentu.
6. Bona postura seduta
Postura curretta per pusàHè ancu parte di u trattamentu per mantene sempre una bona postura seduta, perchè ci hè menu pressione nantu à u pavimentu pelvicu, chì aiuta à curà l'incontinenza più veloce. Per pusà in a pusizione curretta, unu deve sempre pusà nantu à e piccule ossa di u culu, senza attraversà e gambe, è mantene una piccula cuntrazione di l'abdominali. In questa posizione, i musculi di u pavimentu pelvicu sò naturalmente rinfurzati.
Cumu sapè se u trattamentu hà un effettu
Per cunfirmà chì u trattamentu effettuatu hà l'effettu previstu, u fisioterapeuta pò aduprà u perineometru (test Wilcoxon) è u test induve 2 dita sò inserite in a vagina, essendu dumandatu di cuntrattà u perineu (test Wilcoxon). Cusì, hè pussibule valutà a capacità di sti musculi di cuntrattassi da a prima sessione.
Tempu di trattamentu per incontinenza urinaria
U tempu impiegatu per trattà l'incontinenza urinaria dipende da u gradu di compromissione di u perineu è di i sforzi di a persona per fà l'esercizii. A durata media di u trattamentu varieghja da 6 mesi à 1 annu, è in circa 6 à 8 settimane hè pussibile rimarcà i primi risultati. Ma dopu à stu periodu hè cunsigliatu di cuntinuà à fà l'esercizii à settimana, per guarantisce i risultati per longu periodi.
In certi casi, u duttore pò raccomandà una chirurgia per curà l'incontinenza, ma in circa 5 anni, hè cumunu chì i stessi sintomi riapparissinu, rendendu necessariu ricorrere à a fisioterapia di novu.
Cumu l'alimentu pò aiutà
Vede cumu beie l'acqua in a misura curretta è chì altru pudete fà per pudè cuntrullà u pipì in stu video: