Cumu aiutà un zitellu cù a Sindrome di Down à pusà è à marchjà

Cuntenutu
- Benefici di fisioterapia in Sindrome di Down
- Esercizii aiutanu u zitellu à sviluppà
- Terapia di Equitazione per a Sindrome di Down
Per aiutà un zitellu cù a Sindrome di Down à pusà è à marchjà più veloce, duvete piglià u zitellu per fà fisioterapia da u terzu o quartu mese di vita finu à circa 5 anni. E sessione sò generalmente tenute 2 o 3 volte à a settimana è in elle sò effettuate varie esercitazioni travestite da ghjochi chì anu u scopu di stimulà u zitellu prima per ch'ellu possi tene a testa, rotulà, pusà, stà è camminà più veloce.
U zitellu cù a sindrome di Down chì hè sottumessu à una fisioterapia di solitu principia à marchjà à circa 2 anni, mentre chì u zitellu chì ùn face micca a fisioterapia pò cumincià à marchjà solu dopu à 4 anni. Questu dimostra i benefici chì a fisioterapia hà per u sviluppu motoru di questi zitelli.


Benefici di fisioterapia in Sindrome di Down
A fisioterapia include a terapia in terra è a stimolazione psicomotoria, induve sò usati oggetti cum'è specchi, palle, schiume, tatami, circuiti è vari ghjoculi educativi chì stimulanu i sensi. I so vantaghji principali sò:
- Cumbattà l'ipotonia, chì hè quandu u zitellu hà ridutta a forza musculare, è hè sempre assai dolce;
- Favurisce u sviluppu di u mutoreè aiutà u zitellu à amparà à tene a testa, à pusà, à rotulà, à stà è à marchjà;
- Sviluppà o migliurà l'equilibriu in varie posture, cum'è stà è stà, per ch'ellu ùn sciappiglii quandu ellu prova à stà in piedi o hà bisognu di marchjà cù l'ochji chjusi, per esempiu;
- Trattà a scoliosi, evitendu chì a spina sia danneggiata gravemente è impedisce i cambiamenti di postura.
A tecnica Bobath hè ancu un bonu modu per stimulà u sviluppu di i zitelli cù a Sindrome di Down è cunsiste in esercizii realizati à u pianu o cù a palla, chì travaglianu da i dui lati di u corpu è da u contralaterale per migliurà u sviluppu di u nervosu sistema. di zitellu.
L'usu di bende chì sò una spezia di nastro culuritu chì hè appiicatu à a pelle hè ancu una risorsa chì pò esse aduprata per facilità l'apprendimentu di e cumpetenze cum'è pudè pusà solu, per esempiu. In questu casu, a cinta adesiva pò esse applicata trasversalmente nantu à a pancia di u zitellu in modu chì ellu / ella abbia più fermezza è sia capace di sollevà u troncu da u pavimentu, postu chì per fà stu muvimentu avete bisognu di un bon cuntrollu di i musculi addominali, di solitu assai debule in casu di sindrome di Down.


Esercizii aiutanu u zitellu à sviluppà
U trattamentu fisioterapicu in a Sindrome di Down deve esse individualizatu perchè ogni zitellu hà bisognu di piena attenzione durante l'attività, secondu e so abilità motorie è bisogni, ma alcuni obiettivi è esempi di esercizii sò:
- Pone u criaturu nantu à e vostre grotte è attrae a vostra attenzione cù un specchiu o un ghjoculu chì emette soni, da pudè tene u capu quandu hè sedutu;
- Pone u criaturu nantu à u stomacu è attira a so attenzione, chjamendulu per nome per pudè circà;
- Piazzate u zitellu annantu à u so spinu cù un ghjoculu chì li piace assai à fiancu per pudè vultà à piglià lu;
- Pone u zitellu annantu à una amaca o nantu à un altalena, muvendulu pianu pianu da un latu à l'altru, ciò chì aiuta à calmà è urganizà u labirintu in u cervellu;
- Pusate nantu à u divanu è lasciate u criaturu in terra è dopu attrae a so attenzione per ch'ellu si vole arrizzà, sustenendu u so pesu corporeu nantu à un divanu, chì rinforza e so gambe per pudè marchjà.
Fighjate u video seguente è amparate à stimulà u sviluppu di i zitelli cù a Sindrome di Down:
Terapia di Equitazione per a Sindrome di Down
In più di stu tipu di fisioterapia in terra, ci hè ancu a fisioterapia cù i cavalli, chì si chjama ipoterapia. In questu, u cavallu stessu aiuta à migliurà l'equilibriu di i zitelli.
Di solitu stu tipu di trattamentu cumencia trà 2 è 3 anni di età cù sessioni una volta à a settimana, ma alcuni esercizii chì ponu esse indicati sò:
- Viaghjà cù l'ochji chjusi;
- Cacciate un pede da u stirrup;
- Mantene u collu di u cavallu, abbracciandulu mentre cavalca;
- Rilasciate i pedi di e 2 staffe in listessu tempu;
- Fate esercizii di bracciu mentre cavalcate, o
- Equitazione o accovacciata.
Hè pruvatu chì i zitelli chì facenu sia l'ipoterapia, sia a fisioterapia in terra, anu megliu adattamenti posturali è anu reazioni adattative per ùn cascà micca più veloce, avè un cuntrollu più grande di i muvimenti è esse capaci di migliurà a so postura di u corpu più rapidamente.
Vede chì esercizii ponu aiutà u vostru zitellu à parlà più veloce.