Fisioterapia uroginecologica: chì hè è à chì serve
Cuntenutu
A fisioterapia uroginecologica hè una specialità di fisioterapia chì hà per scopu di trattà vari cambiamenti relativi à u pavimentu pelvicu, cume urinale, incontinenza fecale, disfunzione sessuale è prolapsi genitali, per esempiu, migliurà a qualità di vita è e prestazioni sessuale.
I musculi chì custituiscenu u pianu pelvicu anu da scopu di cuntrullà l'urina è e feci è sustene vari organi, ma per via di l'invecchiamento, malatie, chirurgia o consegne multiple, i musculi perdenu forza è risultanu in parechji prublemi chì ponu esse abbastanza scomodi è ancu ancu limitanti. Cusì, a fisioterapia ginecologica hè realizata per rinfurzà questi musculi è trattà questi cambiamenti.
A fisioterapia uroginecologica pò esse effettuata cù l'aiutu di parechje risorse secondu l'ughjettivu di u trattamentu, è l'elettrostimulazione, u biofeedback o esercizii specifici ponu esse aduprati. Capite ciò chì hè l'uroginecologia.
Per chì ghjè
A fisioterapia uroginecologica hà per scopu di rinfurzà i musculi pelvici per uttene benefici per a salute. Cusì, stu tipu di fisioterapia pò esse raccomandatu in u casu di:
- Incontinenza urinaria è fecale, Queste sò e ragioni principali perchè stu tipu di fisioterapia hè effettuata. Vede quale sò e dumande più cumuni nantu à l'incontinenza urinaria;
- Prolapsi genitali, chì currisponde à a discendenza di l'Organi organi pelvici, cum'è a vescica è l'utru, per esempiu, per via di u debilitamentu di i musculi. Capite ciò chì hè u prolapsu uterinu;
- Dolore pelvicu, chì pò accade per endometriosi, dismenorrea o durante i rapporti sessuali;
- Disfunzioni sessuali, cume anorgasmia, vaginismu, dolore durante i rapporti sessuali è, in u casu di l'omi, disfunzione erettile è eiaculazione precoce;
- Stinzia intestinale, chì pò accade dinò per via di disfunzioni di u pianu pelvicu.
Inoltre, a fisioterapia uroginecologica pò esse utile in a preparazione per u partitu è in a recuperazione postpartum, perchè permette à a donna di assimilà i cambiamenti in u so corpu è facilita a recuperazione dopu u partu. Tuttavia, hè necessariu chì stu tippu di fisioterapia sia fattu cù l'aiutu di un prufessiunale qualificatu è hè contraindicatu per e donne chì anu qualchì prublema durante a gravidanza.
A fisioterapia uroginecologica hè ancu raccomandata per e persone chì anu subitu una chirurgia pelvica, perchè aiuta in a so riabilitazione, ma pò ancu esse effettuata preventivamente.
Cumu hè fattu
A fisioterapia uroginecologica hè fatta da un fisioterapeuta specializatu è cù l'aiutu di varie risorse secondu u scopu di u trattamentu, cume:
- Elettrostimulazione, chì si face cù l'ughjettivu di prumove a tonificazione di u pianu pelvicu, diminuendu u dolore perianale è diminuendu l'attività di i musculi di a vejiga durante u so riempimentu, chì pò poi esse raccomandata in u trattamentu di l'incontinenza urinaria, per esempiu;
- Biofeedback, chì hà cum'è principiu per misurà l'attività di a regione musculare, valutendu a cuntrazione, a coordinazione è u rilassamentu di i musculi;
- Kinesioterapia, chì si basa nantu à a pratica di esercizii, cum'è l'esercizii Kegel, chì prumove u guadagnu di forza in i musculi pelvici. Amparate à praticà esercizii Kegel.
Oltre à queste risorse, u fisioterapeuta pò ancu sceglie di aduprà massager perianale, annullamentu di u calendariu è ginnastica ipopressiva, per esempiu. Scopre 7 benefici di a ginnastica ipopressiva.