Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 1 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 21 Nuvembre 2024
Anonim
Tiempo de Protrombina (TP) y Tiempo de Tromboplastina parcial activada (TTPa)
Video: Tiempo de Protrombina (TP) y Tiempo de Tromboplastina parcial activada (TTPa)

Cuntenutu

Cosa hè un test di tempu parziale di tromboplastina (PTT)?

Un test di tempu parziale di tromboplastina (PTT) hè un test di sangue chì aiuta i duttori à valutà a capacità di u vostru corpu di furmà coaguli di sangue.

U sanguinamentu innesca una seria di reazzioni cunnisciute cum'è cascata di coagulazione. A coagulazione hè u prucessu chì u vostru corpu usa per piantà u sangu. E cellule chjamate piastrine creanu un tappu per copre u tissutu dannighjatu. Allora i fattori di coagulazione di u vostru corpu interagiscenu per formà un coagulu di sangue. Bassi livelli di fattori di coagulazione ponu impedisce a formazione di un coagulu. Una carenza di fattori di coagulazione pò purtà à sintomi cum'è sanguinamentu eccessivu, sanguinamentu persistenti di u nasu è facilità di contusioni.

Per pruvà e capacità di coagulazione di u sangue di u vostru corpu, u laburatoriu coglie un campione di u vostru sangue in una fiala è aghjusta chimichi chì feranu u to coagulu di sangue. U test misura quanti secondi ci vole à furmassi un coagulu.

Questa prova hè qualchì volta chjamata prova di u tempu di tromboplastina parziale attivata (APTT).

Perchè aghju bisognu di un test PTT?

U vostru duttore pò urdinà un test PTT per investigà a causa di un sanguinamentu prolungatu o eccessivu. I sintomi chì ponu incitarà u vostru duttore à urdinà sta prova includenu:


  • sanguinamenti nasali frequenti o pesanti
  • periodi menstruali pesanti o prolungati
  • sangue in l'urina
  • articulazioni gonfie è dolorose (causate da sanguinamentu in i vostri spazii cumuni)
  • contusione faciule

U test PTT ùn pò micca diagnosticà una cundizione specifica. Ma aiuta u vostru duttore à amparà se i fattori di coagulazione di u sangue sò carenti. Sì i risultati di i vostri testi sò anormali, u vostru duttore averà probabilmente bisognu di urdinà più testi per vede chì fattore u vostru corpu ùn produce micca.

U vostru duttore pò ancu aduprà stu test per monitorà a vostra situazione quandu si prende l'eparina più diluita di sangue.

Cumu mi preparu per un test PTT?

Parechji medicazione ponu influenzà i risultati di un test PTT. Questi includenu:

  • eparina
  • warfarina
  • aspirina
  • antihistamini
  • vitamina C
  • clorpromazina

Assicuratevi di dì à u vostru duttore tutti i medicinali chì pigliate. Puderete bisognu di smette di piglià li prima di u test.

Chì sò i risichi associati à un test PTT?

Cum'è cù qualsiasi test di sangue, ci hè un picculu risicu di brusgiature, sanguinamentu, o infezzione in u situ di puntura. In rari casi, a vostra vena pò diventà gonfia dopu à un prelitu di sangue. Sta cundizione hè cunnisciuta cum'è flebitis. L'applicazione di una compressa calda parechje volte à u ghjornu pò trattà a flebitis.


Sanguinamentu in corsu puderia esse un prublema se avete un disordine di sangu o se pigliate medicazione per diluisce u sangue, cum'è warfarina o aspirina.

Cumu hè realizatu u test PTT?

Per fà a prova, u flebotomistu o l'infermiera piglia un campione di sangue da u vostru bracciu. Puliscenu u situ cù un tampone d'alcol è inseriscenu una agulla in a vostra vena. Un tubu attaccatu à l'agulla raccoglie u sangue. Dopu avè raccoltu abbastanza sangue, caccianu l'agulla è coprenu u situ di puntura cù un tappettu di garza.

U tecnicu di laburatoriu aghjusta chimichi à questu campionu di sangue è misura u numeru di seconde chì u campione deve coagulà.

Chì significanu i risultati?

Risultati normali di test PTT

I risultati di i test PTT sò misurati in seconde. I risultati nurmali sò tipicamente 25 à 35 secondi. Questu significa chì hà pigliatu u vostru campione di sangue da 25 à 35 secondi per coagulassi dopu avè aghjuntu i chimichi.

E norme esatte per i risultati normali ponu variare secondu u vostru duttore è laburatoriu, allora dumandate à u vostru duttore se avete qualchì preoccupazione.


Risultati di test PTT anormali

Arricurdatevi chì un risultatu PTT anormale ùn diagnostica alcuna malattia particulare. Fornisce solu una visione di u tempu chì u vostru sangue si coagula. Diverse malatie è cundizioni ponu causà risultati PTT anormali.

Un risultatu PTT prolungatu pò esse da:

  • cundizioni riproduttivi, cum'è gravidanza recente, gravidanza attuale, o abortu recenti
  • emofilia A o B
  • carenza di fattori di coagulazione di u sangue
  • A malatia di von Willebrand (un disordine chì provoca una coagulazione di sangue anormale)
  • coagulazione intravasculare disseminata (una malattia in cui e proteine ​​responsabili di a coagulazione di u sangue sò anormalmente attive)
  • hypofibrinogenemia (carenza di u fattore di coagulazione di u sangue fibrinogen)
  • certi medicazione, cume l'eparina anticoagulante è a warfarina
  • questioni nutrizionali, cum'è carenza di vitamina K è malabsorzione
  • anticorpi, cumpresi anticorpi cardiolipin
  • lupus anticoagulanti
  • leucemia
  • malatie di fegatu

A vasta gamma di cause possibili di risultati anormali significa chì sta prova sola ùn hè micca abbastanza per determinà chì cundizione avete. Un risultatu anormale pruvucarà probabilmente u vostru duttore per urdinà più testi.

Populari

Semi Chia vs Semi di Lino - Hè Una Sana Più Sua chì l'Altru?

Semi Chia vs Semi di Lino - Hè Una Sana Più Sua chì l'Altru?

Durante l'ultimi dui anni, certe ementi ò tate vi te cum'è uperfood . I emi di Chia è di Linu ò dui e empi cunni ciuti.Tramindui ò incredibilmente ricchi di nutrienti,...
6 Modi per Gestisce u Stress di un Cambiamentu di Trattamentu MS

6 Modi per Gestisce u Stress di un Cambiamentu di Trattamentu MS

Quandu fate un cambiamentu à u vo tru pianu di trattamentu M , hè difficiule di apè e attamente cumu u vo tru corpu reagi ce. Per alcune per one, u cambiamentu è l'incertezza &...