Test di Tempu Parziale di Tromboplastina (PTT)
Cuntenutu
- Perchè aghju bisognu di un test PTT?
- Cumu mi preparu per un test PTT?
- Chì sò i risichi associati à un test PTT?
- Cumu hè realizatu u test PTT?
- Chì significanu i risultati?
- Risultati normali di test PTT
- Risultati di test PTT anormali
Cosa hè un test di tempu parziale di tromboplastina (PTT)?
Un test di tempu parziale di tromboplastina (PTT) hè un test di sangue chì aiuta i duttori à valutà a capacità di u vostru corpu di furmà coaguli di sangue.
U sanguinamentu innesca una seria di reazzioni cunnisciute cum'è cascata di coagulazione. A coagulazione hè u prucessu chì u vostru corpu usa per piantà u sangu. E cellule chjamate piastrine creanu un tappu per copre u tissutu dannighjatu. Allora i fattori di coagulazione di u vostru corpu interagiscenu per formà un coagulu di sangue. Bassi livelli di fattori di coagulazione ponu impedisce a formazione di un coagulu. Una carenza di fattori di coagulazione pò purtà à sintomi cum'è sanguinamentu eccessivu, sanguinamentu persistenti di u nasu è facilità di contusioni.
Per pruvà e capacità di coagulazione di u sangue di u vostru corpu, u laburatoriu coglie un campione di u vostru sangue in una fiala è aghjusta chimichi chì feranu u to coagulu di sangue. U test misura quanti secondi ci vole à furmassi un coagulu.
Questa prova hè qualchì volta chjamata prova di u tempu di tromboplastina parziale attivata (APTT).
Perchè aghju bisognu di un test PTT?
U vostru duttore pò urdinà un test PTT per investigà a causa di un sanguinamentu prolungatu o eccessivu. I sintomi chì ponu incitarà u vostru duttore à urdinà sta prova includenu:
- sanguinamenti nasali frequenti o pesanti
- periodi menstruali pesanti o prolungati
- sangue in l'urina
- articulazioni gonfie è dolorose (causate da sanguinamentu in i vostri spazii cumuni)
- contusione faciule
U test PTT ùn pò micca diagnosticà una cundizione specifica. Ma aiuta u vostru duttore à amparà se i fattori di coagulazione di u sangue sò carenti. Sì i risultati di i vostri testi sò anormali, u vostru duttore averà probabilmente bisognu di urdinà più testi per vede chì fattore u vostru corpu ùn produce micca.
U vostru duttore pò ancu aduprà stu test per monitorà a vostra situazione quandu si prende l'eparina più diluita di sangue.
Cumu mi preparu per un test PTT?
Parechji medicazione ponu influenzà i risultati di un test PTT. Questi includenu:
- eparina
- warfarina
- aspirina
- antihistamini
- vitamina C
- clorpromazina
Assicuratevi di dì à u vostru duttore tutti i medicinali chì pigliate. Puderete bisognu di smette di piglià li prima di u test.
Chì sò i risichi associati à un test PTT?
Cum'è cù qualsiasi test di sangue, ci hè un picculu risicu di brusgiature, sanguinamentu, o infezzione in u situ di puntura. In rari casi, a vostra vena pò diventà gonfia dopu à un prelitu di sangue. Sta cundizione hè cunnisciuta cum'è flebitis. L'applicazione di una compressa calda parechje volte à u ghjornu pò trattà a flebitis.
Sanguinamentu in corsu puderia esse un prublema se avete un disordine di sangu o se pigliate medicazione per diluisce u sangue, cum'è warfarina o aspirina.
Cumu hè realizatu u test PTT?
Per fà a prova, u flebotomistu o l'infermiera piglia un campione di sangue da u vostru bracciu. Puliscenu u situ cù un tampone d'alcol è inseriscenu una agulla in a vostra vena. Un tubu attaccatu à l'agulla raccoglie u sangue. Dopu avè raccoltu abbastanza sangue, caccianu l'agulla è coprenu u situ di puntura cù un tappettu di garza.
U tecnicu di laburatoriu aghjusta chimichi à questu campionu di sangue è misura u numeru di seconde chì u campione deve coagulà.
Chì significanu i risultati?
Risultati normali di test PTT
I risultati di i test PTT sò misurati in seconde. I risultati nurmali sò tipicamente 25 à 35 secondi. Questu significa chì hà pigliatu u vostru campione di sangue da 25 à 35 secondi per coagulassi dopu avè aghjuntu i chimichi.
E norme esatte per i risultati normali ponu variare secondu u vostru duttore è laburatoriu, allora dumandate à u vostru duttore se avete qualchì preoccupazione.
Risultati di test PTT anormali
Arricurdatevi chì un risultatu PTT anormale ùn diagnostica alcuna malattia particulare. Fornisce solu una visione di u tempu chì u vostru sangue si coagula. Diverse malatie è cundizioni ponu causà risultati PTT anormali.
Un risultatu PTT prolungatu pò esse da:
- cundizioni riproduttivi, cum'è gravidanza recente, gravidanza attuale, o abortu recenti
- emofilia A o B
- carenza di fattori di coagulazione di u sangue
- A malatia di von Willebrand (un disordine chì provoca una coagulazione di sangue anormale)
- coagulazione intravasculare disseminata (una malattia in cui e proteine responsabili di a coagulazione di u sangue sò anormalmente attive)
- hypofibrinogenemia (carenza di u fattore di coagulazione di u sangue fibrinogen)
- certi medicazione, cume l'eparina anticoagulante è a warfarina
- questioni nutrizionali, cum'è carenza di vitamina K è malabsorzione
- anticorpi, cumpresi anticorpi cardiolipin
- lupus anticoagulanti
- leucemia
- malatie di fegatu
A vasta gamma di cause possibili di risultati anormali significa chì sta prova sola ùn hè micca abbastanza per determinà chì cundizione avete. Un risultatu anormale pruvucarà probabilmente u vostru duttore per urdinà più testi.