Artrite Reumatoide - Chì sò i Sintomi è Cumu Trattà
Cuntenutu
L'artrite reumatoide hè una malattia autoimmune chì causa sintomi cum'è dolore, rossu è gonfiore in l'articuli affettati, è rigidità è difficoltà à spustà queste articolazioni per almenu 1 ora dopu u svegliu.
U trattamentu di l'Artrite Reumatoide hè guidatu da u reumatologu è include l'usu di medicinali, dieta è terapia fisica, chì allevanu u dolore è miglioranu a qualità di vita. Ma ùn hà micca cura è u trattamentu deve esse fattu per una vita.
Ritratti di Artrite ReumatoideSintomi di l'artrite reumatoide
I primi sintomi includenu di solitu frebba, stanchezza, dolore articulariu, malessere chì pò cumparisce è sparisce senza complicazioni maiò o spiegazione. Di solitu cumpariscenu settimane o mesi prima chì i sintomi più classici apparsu, cum'è rigidità è dolore è rossu in l'articuli.
Se pensate chì pudete avè l'artrite reumatoide, selezziunate ciò chì sentite:
- 1. Dolore in e articulazioni simmetricamente (da i dui lati di u corpu)
- 2. Gonfiore è rossu in una o più articulazioni
- 3. Difficultà à move l’articulu
- 4. A diminuzione di a forza à u situ di e articulazioni affettate
- 5. Dolore articularu chì hè peghju dopu u svegliu
Tutti issi sintomi apparenze in l'articulazione affettata, ma l'artrite reumatoide pò finisce per causà altri, cum'è u dolore di schiena, per via di una postura povera è cù u sviluppu di a malattia, altre articulazioni, cum'è i ghjinochji, e spalle è u cervicu pò ancu esse affettatu.
E donne sò e più affettate è i sintomi ponu cumincià à circa 30 anni, ancu s'ella hè più cumuna à 40 anni.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'artrite reumatoide pò esse diagnosticata osservendu i sintomi è eseguendu testi, ma pò esse difficiule da diagnosticà, soprattuttu in a fase iniziale quandu i sintomi ùn sò ancu assai chjari, è ponu esse cunfusi cù l'artrosi o altre malatie. Cusì, per cunfirmà u reumatologu pò urdinà parechji testi cum'è:
- Analisi di sangue cun fattore reumatoide, chì hè unu di quelli chì ponu indicà a malatia, ancu se in certi casi u risultatu hè un falsu negativu;
- Pruvenza di anticorpi antinucleari;
- Radiografia di l'articulazione per verificà l'artrosi, essendu urdinatu soprattuttu quandu ci sò sintomi di artrite in e mani o in i pedi;
- Imaghjini di risonanza magnetica, quandu l'artrite spine hè suspettata;
- Livellu di proteina C-reattiva, per verificà l'intensità di l'infiammazione;
- Tomografia computerizata, per valutà a misura di l'infiammazione.
In questa malattia, u sistema di difesa di u corpu principia à attaccà articulazioni sane, ma ùn si sà ancu esattamente perchè accade questu. Ancu se e cause di l'artrite reumatoide ùn sò micca cunnisciute cumpletamente, alcuni fattori chì influenzanu u so sviluppu sò l'infezione da virus, batteri, u fattore geneticu, traumatisimi è fumatori aumentanu u risicu di sviluppà a malatia.
Trattamentu per l'Artrite Reumatoide
U trattamentu per l'artrite reumatoide hè di solitu cuminciatu cù rimedii antiinfiammatori, iniezioni di corticosteroidi è rimedi immunosoppressori, chì ponu esse aduprati in tempi di crisi è ancu fora di crisa.
Inoltre, hè ancu impurtante di:
- Fisioterapia, in particulare in tempi di crisa, quandu ci hè un dolore severu è una infiammazione;
- Adopte una dieta ricca in alimenti antiinflamatori, cum'è u tonu, u salmone, l'agliu o l'aranciu;
- Stretching durante u ghjornu;
- Applica sacchetti d'acqua calda nantu à a cunghjunta;
- Praticate esercizi leggeri o moderati in periodi fora di a crisa, cume l'aerobica in acqua è Pilates, evitendu esercizi faticosi.
A fisioterapia hè assai impurtante in u trattamentu per l'artrite reumatoide è include l'usu di dispositivi, sacchetti caldi, esercizi, tecniche di mobilizazione cumuna è rinfurzamentu di i musculi implicati, aiutendu à prevene deformità è à migliurà u muvimentu di a persona è a vita quotidiana.
Infine, quandu l'articulazione hè severamente compromessa è nunda ùn sembra alleviare i sintomi, u duttore pò suggerisce una chirurgia per riallineare i tendini, rimpiazzà e articolazioni, rimuovere a membrana sinoviale in eccessu o per unisce dui ossi inseme, in modo chì ùn ci sia più articulazione, cum'è pò esse utile per u dettu chjucu, per esempiu.