Fitness ha salvatu a mo vita: Da MS Patient à Elite Triathlete
Cuntenutu
Sei anni fà, Aurora Colello - una mamma di quattru anni di 40 anni in San Diego - ùn s'hè mai primurata di a so salute. Eppuru chì e so abitudini eranu dubbitose (hà pigliatu fast food in fuga, abbattutu i caffè zuccherati è e caramelle per l'energia, è ùn avia mai messu u pede in una palestra), Colello ùn paria micca malatu: "Pensava chì perchè era magru, Eru sanu ".
Ùn era micca.
È in un ghjornu casuale di nuvembre 2008 mentre facia u pranzu per i so figlioli, Colello hà persu cumplettamente a so visione in l'ochju drittu. In seguitu, una MRI hà revelatu lesioni bianche in tuttu u so cervu. L'infiammazione di u so nervu otticu hà segnalatu a Sclerosi Multipla (MS), una malattia autoimmune spessu debilitante è incurabile. I duttori anu dettu e so parolle chì nisuna donna pensa ch'ella averà mai intesu: "Sarete in una sedia à rotelle in menu di cinque anni".
Un Principiu Ruvente
Sintomi spaventosi cum'è u dulore, l'engordi, ùn pudè camminà, perde u cuntrollu di e vostre viscere, è ancu diventà cumpletamente cecu hà svegliatu Colello finu à u so stilu di vita: "Aghju capitu chì, indipendentemente da a dimensione di i vestiti chì portu, devu esse sana". ella dice. Un altru ostaculu maiò? Colello era estremamente attentu à i medicazione chì i duttori pressuravanu per piglià - parechji avianu effetti principali. L'altri ùn eranu micca cusì efficaci quantu prumessi. Cusì hà ricusatu a medicazione. Altre opzioni eranu slim, però. Colello hà parlatu cù parechji altri pazienti di MS nantu à e suluzione putenziali finu à ch'ella hè scontru cù una ch'ella ùn avia intesu prima: "Un omu lucale cun quale aghju cunnessu m'hà dettu di un centru medicu alternativu in Encinitas, in California", ricorda.
Ma entrendu in u Centru di Medicina Avanzata in Encinitas, Colello hè statu flipatu. Hà vistu persone sedute in sedie reclinabili, lettura casuale di riviste è chjachjarata - cù grandi tubi IV chì ne stavanu fora - è hà scontru un naturopatu chì li hà dettu di chjinassi nantu à un tavulinu per massaghjà i so prublemi. "Aghju guasgi surtitu. Pensu chì eru ingannatu", dice ella. Ma hè stata è hà ascoltatu cum'è u duttore hà spiegatu: u massaggio stimulerà u nervu otticu chì li attraversa u collu è li aiuterà à ritorna a visione. I cambiamenti dietetichi, supplementi, è altri metudi naturali puderanu aiutà à cuntrullà a malattia ripristinendu carenze è aiutendu u so corpu à assorbe i nutrienti chì mancava, li disse.
Cù una mente aperta, hà pigliatu quelli primi supplementi. Dui ghjorni dopu, hà cuminciatu à vede spots di luce. Dopu à 14 ghjorni più, a so visione hè stata restaurata. Ancu di più stupente: A so vista migliuratu. I medichi anu aghjustatu a so prescription. "Questu era u mumentu chì era 100 per centu vendutu nantu à a medicina alternativa", dice.
Un Novu Approcciu
A radica di ogni sintomu di MS hè l'infiammazione-qualcosa chì l'abitudini alimentari malsani di Colello anu cuntribuitu assai. È u Centru di Medicina Avanzata s'hè avvicinatu à a malatia di manera diversa: "L'anu trattata micca cum'è una malattia, ma cum'è un sbilanciu in u mo corpu", dice. "A medicina alternativa vi vede cum'è una persona sana. Ciò ch'e aghju manghjatu o ùn aghju micca manghjatu è s'ellu ùn aghju esercitatu hà avutu un effettu direttu nantu à a mo salute è MS ".
Di conseguenza, a dieta di Colello hà subitu una revisione maiò. "Tuttu ciò chì aghju pigliatu in u primu annu era crudu, biologicu, alimenti sani per lascià guarì u mo corpu", dice Colello. Hà strettamente evitata u glutine, u zuccheru è i latticini, è hà ghjuratu per ottu cucchiai d'olii un ghjornu di coccu, semi di lino, krill è amandula. "I mo figlioli anu cuminciatu à manghjà alghe è frullati per spuntinu invece di Roll-Ups di Frutta. Aghju cunduttu e noci di a mo famiglia, ma aghju avutu a paura di more".
Oghje, Colello manghja u pesciu, a carne d'arba, è ancu u rotulu di cena occasionale, è a motivazione hè faciule: l'hà fighjatu in faccia. "Quandu stava slipping up in a mo dieta per un periudu di tempu, aghju avutu i dulori atroce in tutta a mo faccia - un sintumu di MS chì si chjama a malatia suicida perchè hè cusì agonizzante. Avà, ùn aghju micca slack off, ùn importa micca quantu. hè dura ".
Colello hà ancu rinuvatu a so rutina di forma fisica -o mancanza di questu. À l'età di 35 anni, per a prima volta in a so vita, hà unitu à una palestra. Ancu s'ellu ùn pudia micca corse un chilometru, pocu à pocu, a resistenza migliurà. In un mese, ne stava fighjendu dui. "Invece di diventà più malatu è più debule cum'è i duttori mi dicenu urigginariamente di fà, mi sentu megliu cà aghju avutu tutta a mo vita." Incuragita da u so prugressu, hà cullatu inseme un pianu di furmazione in triathlon, è in u 2009, hà compiu u so primu-solu sei mesi dopu u so diagnosticu. Hè stata attaccata à l'altu è hà fattu un altru è un altru. À a so prima mità Ironman (una nutata di 1,2 miglia, una corsa in bicicletta di 56 miglia è una corsa di 13,1 miglia) dui anni fà, Colello hà finitu quintu postu in u so gruppu d'età.
In una missione
Calchì volta u timore pò esse un bonu maestru. Un annu dopu à u so diagnosticu, Colello hà ricevutu a chjama di una vita da u so neurologu: u so cervellu era pulitu. Ogni lesione era andata. Mentre ùn era micca guarita tecnicamente, u so diagnosticu terribile s'era trasformatu in MS recidivante / remittente, quandu i sintomi appariscenu solu sporadicamente.
Avà, Colello hè in una nova missione per aiutà l'altri cù MS. Dedica assai di u so tempu à travaglià cù un prufittu, MS Fitness Challenge, chì cullabora cù palestre lucali chì furniscenu à e persone l'abbinimenti gratuiti à a malattia, furmatori è guida nutrizionale. "Vogliu dà à l'altri a listessa speranza: Ci hè qualcosa chì pudete fà per migliurà a vostra vita, ùn importa micca quantu pocu energia pudete avè dopu avè diagnosticatu. Qualcosa simplice cum'è andà in gimnastica pò fà una tale differenza ".
Colello hà dettu addiu à a pigra (ma naturalmente magra), donna chì era sei anni fà. In u so locu ? Un triathleta d'elite cù sette gare allineati quist'annu, 22 sottu à a so cintura, è spera per u 2015 Kona Ironman-una di e gare più impegnative in u mondu- in u so avvene.
Per amparà più nantu à a storia di Colello è u MS Fitness Challenge, visitate auroracolello.com.