Chì hè a flora intestinale è cumu rimpiazzà
Cuntenutu
- Cume a flora intestinale nasce è evolve
- Flora intestinale secondu u tippu di consegna
- Ciò chì pò influenzà a flora intestinale
- Cume à ricustituisce a flora intestinale
- Cumu piglià a medicina per a flora intestinale
- Quandu piglià a medicina per a flora intestinale
- Benefici di una flora intestinale sana
A flora intestinale, cunnisciuta ancu cum'è microbiota intestinale, hè un inseme di batteri chì vive è si sviluppa in l'intestinu, essendu cunnisciuta cum'è microbiota residente. Ancu se sò batteri, sti microorganismi sò boni per u corpu, postu chì sò evoluti durante migliaia d'anni per creà una relazione benefica cù l'intestinu.
Cusì, sia a persona stessa sia i batteri benefizianu di sta relazione. Per esempiu, l'intestinu furnisce tutta a materia è i nutrienti necessarii per a crescita è a ripruduzione di i batteri, mentre i batteri aiutanu à a digestione di l'alimentu, mentre creanu un ambiente intestinale chì ùn permette micca u sviluppu di batteri cattivi chì puderanu causà malatie.
Ancu se a flora intestinale hè qualcosa chì nasce di modu naturale, ùn hè micca sempre à i so livelli ottimali, è ponu sorgere squilibri chì facilitanu u sviluppu di e cattivi batteri. Cusì, pò esse necessariu piglià medicazione per ristabilisce i livelli di sti batteri, chì sò cunnisciuti cum'è probiotici.
Cume a flora intestinale nasce è evolve
U sviluppu di a flora intestinale cumencia à u mumentu di a nascita è, durante i primi mesi di vita, hè furmatu secondu e malatie chì u zitellu piglia, l'usu di l'antibiotici è u tippu di manghjà ch'ellu manghja.
U primu cuntattu di l'intestinu cù i batteri sembra esse durante u partu è, per questa ragione, i zitelli nati da a nascita vaginale normale anu una prima flora intestinale diversa da i zitelli nati da a cesarea. Questu hè chì in a consegna vaginale, u zitellu vene principalmente in cuntattu cù i batteri in u canali vaginali è l'intestinu di a mamma, mentre chì in a cesarea i batteri principali sò quelli di a pelle di a mamma è quelli di l'ambiente di l'ospedale.
Questa flora cambia è cresce finu à circa 2-3 anni, quandu hè simile à quella di un adultu. Cusì, a fase più impurtante di crescita è stabilimentu di a flora si faci in a prima zitellina è, in generale, i batteri chì sò presenti versu 3 anni resteranu per a vita. Tuttavia, è ancu se hè più difficiule, a flora pò ancu varià per tutta a vita, soprattuttu per via di cattivi stili di vita per adulti, per esempiu.
Flora intestinale secondu u tippu di consegna
I principali tipi di batteri in a flora intestinale di u zitellu, secondu a forma di nascita, sò:
Cunsegna vaginale nurmale | Cunsegna cesariana |
Lactobacillus | Acinetobacter |
Prevotella | Bacillales |
Sneathia | Corynebacteriaceae |
Cariobacterineae | Micrococcaceae |
Propionibacterineae | Staphylococcus |
Normalmente, i batteri acquistati durante a consegna vaginale sò più benefiziali per u corpu è, dunque, hè pussibule chì i zitelli chì nascenu da a consegna vaginale sò menu propensi à sviluppà malatie croniche di quelli nati da a cesarea, cum'è l'asma o a dermatite, per esempiu..
Inoltre, l'allattamentu à u senu aiuta ancu à furmà a flora intestinale di u zitellu, chì furnisce nutrienti impurtanti è microorganismi per u sviluppu di una microbiota più sana.
Ciò chì pò influenzà a flora intestinale
U sbilanciu di a flora intestinale, cunnisciutu ancu cum'è disbiosi, accade quandu ci sò menu boni batteri in l'intestinu o quandu unu di sti tippi hè in più numeru, rendendu a digestione difficiule è facilitendu u sviluppu di batteri cattivi.
Alcune di e cause principali chì portanu à un squilibru di microbiota includenu:
- Usu custante di antibiotici: perchè eliminanu i batteri cattivi è boni da u corpu;
- Usu frequente di lassativi: u funziunamentu eccessivu di l'intestinu provoca l'eliminazione di boni batteri;
- Dieta ricca in zuccheru è prudutti trasfurmati: facilità u sviluppu di e cattivi batteri;
- Pocu cunsumu di fibra: sò l'alimentu principale di e bone batterie è, dunque, quandu sò in poca quantità impediscenu u so sviluppu.
Quandu a flora intestinale hè assai influenzata, sò cumuni sintomi relativi à malfunzionamentu intestinale cum'è gas intestinale eccessivu, diarrea o ancu stipsi frequenti. Vede altri segni chì ponu indicà alterata flora intestinale.
Cume à ricustituisce a flora intestinale
Unu di i migliori modi per mantene una flora intestinale sana hè di manghjà una dieta sana è variata, ricca in ligumi è ligumi è cù pochi alimenti trasfurmati, fritti o zuccherati. Inoltre, scumette nantu à l'alimenti ricchi di fibre, cum'è l'avena, i semi di lino o i fasgioli senza scorza, aiutanu ancu à mantene u sviluppu adattu di e batterie in a flora intestinale.
Un'altra opzione chì deve esse inclusa ricorrentemente in a dieta hè l'alimenti probiotici, chì sò alimenti chì cuntenenu boni batteri chì aiutanu à populà l'intestinu. Alcuni esempi includenu yogurt semplice, kefir o kombucha.
Vede altri esempi di alimenti cù putenza probiotica, in u video seguente:
Tuttavia, quandu a flora intestinale hè dighjà alterata, cù sintomi cume gas intestinali eccessivi è diarrea frequente, o stinzia, per esempiu, u megliu modu per trattallu hè pigliendu rimedi probiotici.
Cumu piglià a medicina per a flora intestinale
I rimedii chì miglioranu a flora intestinale sò i probiotici. Questi rimedii sò piccule capsule chì cuntenenu parechji milioni di batteri vivi chì sò ingeriti per ghjunghje à l'intestinu è aiutanu à equilibrà a microbiota.
Ancu se i probiotici sò aduprati più spessu da l'adulti, ponu esse aduprati ancu nantu à i zitelli è i zitelli, sottu a surveglianza di u pediatra, soprattuttu in u casu di i zitelli chì sò nati per cesareane è chì ùn allattanu micca. Per quessa, ci sò dighjà probiotici in forma di sciroppu, chì ponu esse dati cun l'alimentu.
Ci sò parechji tippi di probiotici, ma di solitu i più boni sò quelli chì anu più tippi di batteri è in più numeru. Tuttavia, hè sempre cunsigliatu di cunsultà un gastroenterologu o un naturopatu per scopre quale hè u megliu per ogni casu, cume diversi tipi di probiotici ponu esse aduprati per trattà diversi prublemi di salute.
Vede ciò chì sò i principali tipi di probiotici è quandu sò usati.
Quandu piglià a medicina per a flora intestinale
I probiotici sò abitualmente aduprati quandu i sintomi di sbilanciu in a flora intestinale apparsu, tuttavia ponu esse aduprati à tempu à u trattamentu antibioticu, per esempiu, per rimpiazzà u microbiota chì hè eliminatu è impedisce l'apparizione di diarrea.
Inoltre, i probiotici sò sempre impurtanti durante e infezioni intestinali, cum'è gastroenterite, per aiutà à rifornisce a flora sana, accelerendu a recuperazione.
In e persone cun stinzia cronica o diarrea frequente, pò esse una bona opzione per piglià probiotici per circa 2 à 3 mesi, duie volte à l'annu, per regulà l'intestinu è migliurà u so funziunamentu.
Benefici di una flora intestinale sana
U benefiziu più cunnisciutu di una flora intestinale sana cunsiste à migliurà a digestione di l'alimentu è l'assorbimentu di nutrienti. Tuttavia, cume prutegge da e cattive batterie, a microbiota aiuta ancu à rinfurzà u sistema immunitariu, riducendu a frequenza di focolai di malatie.
In studii più recenti, a flora intestinale hè stata identificata ancu cum'è un impurtante regulatore di a produzzione di neurotrasmettitori, cum'è a serotonina, chì migliuranu a sensazione di benessere è luttanu contr'à a depressione.
Dunque, u mantenimentu di una microbiota intestinale sana pare esse un bonu modu per assicurà una salute generale megliu, micca solu ligata à u funziunamentu di l'intestinu.