A fame eccessiva: chì pò esse è cumu cuntrollalla
Cuntenutu
- 1. Disidratazione
- 2. Farina è zuccaru in eccessu
- 3. Stress eccessivu è notte insonnii
- 4. Diabete
- 5. Ipertiroidismu
- Cumu cuntrollà a fame in eccessu
A fame costante pò esse causata da una dieta ricca di carboidrati, da u stress è di l'ansietà aumentati, o da prublemi di salute cum'è u diabete. Tuttavia, hè impurtante nutà chì l'aumentu di a fame hè normale soprattuttu durante l'adolescenza, quandu u ghjovanu hè in una fase di rapida crescita è ci sò cambiamenti ormonali maiò in u corpu.
Inoltre, manghjà troppu veloci ùn permette ancu micca l'hormone di cumunicà à u mumentu ghjustu trà u stomacu è u cervellu, ciò chì aumenta a sensazione di fame. Eccu 5 prublemi chì ponu causà fame:
1. Disidratazione
A mancanza d'acqua in u corpu hè spessu cunfusa cù a sensazione di fame. Ricurdendusi di beie assai acqua pò risolve u prublema di a fame, in più di esse cuscenti di picculi segni di disidratazione pò ancu aiutà à identificà u prublema.
In generale, avè una pelle secca, labbra screpolate, capelli fragili è urina assai gialla sò facili da identificà i segni chì riflettenu a mancanza d'acqua in u corpu. Scuprite quantu acqua hè necessariu per ghjornu.
2. Farina è zuccaru in eccessu
Manghjà assai farina bianca, zuccheru è cibi ricchi di carboidrati raffinati, cume u pane biancu, i crackers, i stuzzichini è i dolci, pruvucanu a fame pocu dopu perchè st'alimenti sò trasfurmati rapidamente, senza dà sazietà à u corpu.
Quessi alimenti causanu picchi in u glucosiu in sangue, chì hè u zuccherinu in sangue, pruvucendu u corpu à liberà troppu insulina per abbassà quellu zuccheru rapidamente. Tuttavia, riducendu u glucosiu in sangue, a fame riappare.
Fighjate u video seguente è amparate chì fà per riduce u desideriu di manghjà dolci:
3. Stress eccessivu è notte insonnii
Esse sempre stressatu, ansiosu o dorme male causa cambiamenti ormonali chì portanu à una fame aumentata. L'ormone leptina, chì dà sazietà, hè ridutta mentre l'ormone ghrelin aumenta, chì hè responsabile di a sensazione di fame.
Inoltre, ci hè un aumentu di cortisol, l'ormone di u stress, chì stimula a produzzione di grassu. Eccu ciò chì si deve fà per cumbatte u stress è l'ansietà.
4. Diabete
U diabete hè una malattia in cui u zuccherinu in sangue hè sempre altu, perchè e cellule ùn sò capaci di catturallu per l'energia. Cum'è e cellule ùn ponu micca aduprà u zuccheru, ci hè una sensazione costante di fame, soprattuttu se a persona manghja principalmente carboidrati.
I carboidrati, cum'è i pani, e paste, i dolci, u zuccheru, i frutti è i dolci, sò i nutrienti rispunsevuli di l'aumentu di u zuccherinu in sangue, è i diabetichi ùn ponu micca aduprà currettamente senza l'usu di droghe è insulina. Cunnosce i sintomi di u diabete.
5. Ipertiroidismu
In l'ipertiroïdismu ci hè un aumentu di u metabolismu generale, chì provoca prublemi cum'è a fame costante, a frequenza cardiaca aumentata è a perdita di pesu, principalmente per via di a perdita di massa musculare.
A fame costante apparisce cum'è un modu per stimulà u cunsumu di alimenti per generà abbastanza energia per mantene u metabolismu altu. U trattamentu pò esse fattu cù l'usu di medicazione, terapia di iodu o chirurgia. Vede più nantu à l'ipertiroïdismu.
Cumu cuntrollà a fame in eccessu
Alcune strategie chì ponu esse aduprate per luttà contra a fame chì ùn si ne và più sò:
- Evite l'alimenti ricchi di zucaroli cum'è torte, biscotti, caramelle o ghjacciu, per esempiu, postu chì aumentanu rapidamente u zuccheru in sangue, chì poi diminuisce ancu rapidamente pruvucendu una crescita di a fame;
- Aumenta l'alimenti ricchi di fibre cume u granu è u salvu d'avena, ligumi, legumi, frutti cù bucce è bagassa, è semi cum'è chia, semi di lino è sesamu, chì e fibre aumentanu a sensazione di sazietà. Vede u listinu cumpletu di l'alimenti ricchi in fibra;
- Manghjate cibi ricchi di proteine à ogni pastu, cum'è l'ova, a carne, u pesciu, u pullastru è u furmagliu, per esempiu, perchè e proteine sò nutrienti chì danu assai sazietà;
- Cunsumate boni grassi cume oliu d'oliva vergine extra, castagne, noci, amandule, arachidi, semi di chia, semi di lino, sesamu è pesci grassi cum'è sardine, tonu è salmone;
- Praticate l'attività fisica ogni ghjornu, perchè aiuta à liberà endorfine in u cervellu, ormoni chì conferenu un sensu di benessere, rilassate, miglioranu l'umore è diminuiscenu l'ansietà è u desideriu di manghjà.
Tuttavia, sì i sintomi di a fame costante persistenu, hè impurtante cunsultà un endocrinologu per valutà i possibili cambiamenti ormonali o a presenza di qualsiasi malattia.
Fighjate in u video sottu tuttu ciò chì pudete fà per ùn avè fame: