Avvelenamentu Alimentariu
Cuntenutu
- Sintomi di avvelenamentu alimentariu
- Chì pruvucà l'avvelenamentu alimentariu
- Batterie
- Parassiti
- Virus
- Cume l'alimentu si contamina?
- Quale hè à risicu di avvelenamentu alimentariu?
- Cumu hè diagnosticatu l'avvelenamentu alimentariu?
- Cumu hè trattatu l'avvelenamentu alimentariu?
- Dieta
- Cosa hè bonu da manghjà quandu avete avvelenamentu alimentariu?
- Chì ci hè di male da manghjà quandu avete avvelenamentu alimentariu?
- Outlook
- Cumu si pò prevene l'avvelenamentu alimentariu?
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì hè l'avvelenamentu alimentariu?
A malattia di trasmissione alimentare, più comunemente chjamata avvelenamentu alimentariu, hè u risultatu di manghjà cibu contaminatu, guastatu o tossicu. I sintomi più cumuni di avvelenamentu alimentariu includenu nausea, vomitu è diarrea.
Ancu s'ellu hè abbastanza scomudu, l'intoxicazione alimentaria ùn hè micca insolita. Secondu, 1 americanu nantu à 6 cuntratterà ogni annu una forma di avvelenamentu alimentariu ogni annu.
Sintomi di avvelenamentu alimentariu
Se avete avvelenamentu alimentariu, hè pussibule chì ùn andessi micca rilevatu. I sintomi ponu varià secondu a fonte di l'infezzione. A durata di u tempu chì i sintomi apparenu dipende ancu da a fonte di l'infezzione, ma pò varià da 1 ora à 28 ghjorni. I casi cumuni di avvelenamentu alimentariu includenu tipicamente almenu trè di i sintomi seguenti:
- crampi addominali
- diarrea
- vomitu
- perdita di l'appetitu
- febbre leve
- debbulezza
- nausea
- mal di testa
I sintomi di avvelenamentu alimentariu potenzialmente periculosu per a vita includenu:
- diarrea persistente per più di trè ghjorni
- una frebba superiore à 101,5 ° F
- difficultà à vede o à parlà
- sintomi di disidratazione severa, chì pò cumprende a bocca secca, passendu pocu à micca urina, è difficultà à mantene i fluidi
- urina sanguinosa
Sì avete qualchissia di sti sintomi, duvete cuntattà u vostru duttore immediatamente.
Chì pruvucà l'avvelenamentu alimentariu
A maiò parte di l'avvelenamentu alimentariu pò esse tracciata in una di e trè cause principali seguenti:
Batterie
I batteri sò di gran lunga a causa più prevalente di avvelenamentu alimentariu. Quandu si pensa à batteri periculosi, nomi cum'è E. coli, Listeria, è Salmonellavene in mente per una bona ragione. A Salmonella hè di gran lunga u più grande culpevule di i gravi casi di avvelenamentu alimentariu in i Stati Uniti. Sicondu a, un stimatu di 1,000,000 casi di avvelenamentu alimentariu, cumprese quasi 20,000 hospitalizazioni, pò esse tracciatu à l'infezzione da salmonella annu. Campylobacter è C. botulinum ( botulismu) sò dui batteri menu cunnisciuti è potenzialmente letali chì ponu piattassi in i nostri alimenti.
Parassiti
L'avvelenamentu alimentariu causatu da i parassiti ùn hè micca cumunu cum'è l'avvelenamentu alimentariu causatu da i batteri, ma i parassiti sparsi in l'alimentu sò sempre assai periculosi. Toxoplasmahè u parassita vistu u più spessu in casi di avvelenamentu alimentariu. Hè tipicamente truvatu in scatule di letti per gatti. I parassiti ponu campà in u vostru trattu digestivu scupertu dapoi anni. Tuttavia, e persone cun sistemi immunitari indeboliti è e donne incinte rischianu gravi effetti collaterali se i parassiti piglianu residenza in l'intestini.
Virus
L'avvelenamentu alimentariu pò ancu esse causatu da un virus. U norovirus, cunnisciutu ancu cum'è virus Norwalk, causa più di avvelenamentu alimentariu ogni annu. In rari casi, pò esse fatale. Sapovirus, rotavirus è astrovirus portanu sintomi simili, ma sò menu cumuni. U virus di l'epatite A hè una cundizione grave chì pò esse trasmessa per mezu di l'alimentu.
Cume l'alimentu si contamina?
I patogeni si ponu truvà nantu à guasi tuttu l'alimentu chì l'omu manghja. Tuttavia, u calore da a cucina di solitu uccide i patogeni nantu à l'alimentu prima di ghjunghje à u nostru piattu. L'alimenti cunsumati crudi sò fonti cumuni di avvelenamentu alimentariu perchè ùn passanu micca u prucessu di cucina.
Occasionalmente, l'alimentu entrerà in cuntattu cù l'organismi in materia fecale. Questu accade più comunemente quandu una persona chì prepara l'alimentu ùn si lava micca e mani prima di cucinà.
Carne, ova è prudutti casgili sò spessu cuntaminati. L'acqua pò ancu esse cuntaminata da urganismi chì causanu malatie.
Quale hè à risicu di avvelenamentu alimentariu?
Chiunque pò scende cun avvelenamentu alimentariu. Statisticamente parlendu, guasgi tutti scenderanu cun avvelenamentu alimentariu almenu una volta in a so vita.
Ci hè qualchì populazione chì hè più in periculu ch'è d'altri. Chiunque cun un sistema immunitariu soppressu o una malattia autoimmune possa avè un risicu più grande di infezione è un risicu più grande di complicazioni derivanti da avvelenamentu alimentariu.
Sicondu a Clinica Mayo, e donne incinte sò più à risicu perchè u so corpu face fronte à cambiamenti à u so metabolismu è à u sistema circulatori durante a gravidanza. E persone anziane anu ancu un risicu più grande di cuntrae avvelenamentu alimentariu perchè u so sistema immunitariu ùn pò micca risponde rapidamente à l'organismi infettivi. I zitelli sò ancu cunsiderati cum'è una populazione à risicu perchè i so sistemi immune ùn sò micca sviluppati cum'è quelli di l'adulti. I zitelli sò più facilmente affettati da a disidratazione da vomitu è diarrea.
Cumu hè diagnosticatu l'avvelenamentu alimentariu?
U vostru duttore pò esse capace di diagnosticà u tippu di avvelenamentu alimentariu basatu annantu à i vostri sintomi. In i casi severi, analisi di sangue, testi di feci, è testi nantu à l'alimentu chì avete manghjatu ponu esse realizati per determinà ciò chì hè responsabile di l'avvelenamentu alimentariu. U vostru duttore pò ancu aduprà un test di urina per valutà se una persona hè disidratata per via di l'avvelenamentu alimentariu.
Cumu hè trattatu l'avvelenamentu alimentariu?
L'avvelenamentu alimentariu pò di solitu esse trattatu in casa, è a maiò parte di i casi risolveranu in trè à cinque ghjorni.
Sì avete avvelenamentu alimentariu, hè cruciale di stà bè idratatu. E bevande sportive ricche di elettroliti ponu esse utili cun questu. U suchju di frutta è l'acqua di coccu ponu ristabilisce i carboidrati è aiutà cù a fatica.
Evite a caffeina, chì pò irrità u trattu digestivu. Tè decaffeinati cù erbe calmanti cum'è camomilla, menta piperita è dente di leone ponu calmà u stomacu scunvoltu. Leghjite nantu à più rimedii per un mal di stomacu.
I medicazione senza prescrizione cum'è Imodium è Pepto-Bismol ponu aiutà à cuntrullà a diarrea è à suppressione a nausea. Tuttavia, duvete cuntrollà cù u vostru duttore prima di usà sti medicazione, chì u corpu usa vomitu è diarrea per liberà u sistema di a tossina. Inoltre, l'usu di sti medicamenti puderia mascherà a gravità di a malattia è fassi ritardà a ricerca di trattamenti esperti.
Hè ancu impurtante per quelli chì anu avvelenatu alimentariu per ripusassi assai.
In i casi severi di avvelenamentu alimentariu, l'individui pò necessità di idratazione cù fluidi intravenosi (IV) in un ospedale. In i casi peggiori di avvelenamentu alimentariu, una ospedalizazione più lunga pò esse necessaria mentre l'individuu si riprende.
Dieta
Cosa hè bonu da manghjà quandu avete avvelenamentu alimentariu?
Hè megliu tene à pocu à pocu l'alimenti solidi finu à chì u vomitu è a diarrea sianu passati è invece rallentà a vostra dieta regulare manghjendu cibi simplici da digerisce chì sò insipidi è bassi in grassu, cum'è:
- crackers salati
- ghjelatina
- banane
- risu
- farina d'avena
- brodu di pullastru
- patate insipide
- ligumi bolliti
- brindisi
- soda senza caffeina (ginger ale, birra radice)
- suchji di frutti diluiti
- bevande sportive
Chì ci hè di male da manghjà quandu avete avvelenamentu alimentariu?
Per evità chì u vostru stomacu si arrabbi più, pruvate à evità i seguenti alimenti più difficili da digerì, ancu se pensate di sentesi megliu:
- prudutti casgili, in particulare latti è casgi
- cibi grassi
- cibi assai staghjunati
- alimentu cun altu cuntenutu di zuccheru
- cibi piccanti
- cibi fritti
Duvete ancu evità:
- caffeina (soda, bevande energetiche, caffè)
- alcolu
- nicotina
Outlook
Mentre avè avvelenamentu alimentariu hè abbastanza scomudu, a bona nutizia hè chì a maiò parte di e persone si recuperanu cumpletamente in 48 ore. Amparate più nantu à ciò chì manghjate dopu l'avvelenamentu alimentariu.
L'avvelenamentu alimentariu pò mette in periculu a vita, tuttavia u CDC dice chì questu hè estremamente raru.
Cumu si pò prevene l'avvelenamentu alimentariu?
U megliu modu per prevene l'avvelenamentu alimentariu hè di trattà i vostri alimenti in modu sicuru è di evità qualsiasi alimentu chì pò esse periculosu.
Alcuni alimenti sò più propensi à causà avvelenamentu alimentariu per via di u so modu di produzzione è di preparazione. Carne, pollame, ova è crostacei ponu accoglie agenti infettivi chì sò tombi durante a cucina. Sì sti cibi sò manghjati in a so forma cruda, micca cucinati currettamente, o se e mani è e superfici ùn sò micca pulite dopu u cuntattu, pò esse avvelenatu alimentariu.
Altri alimenti chì sò prubabili di causà avvelenamentu alimentariu sò:
- sushi è altri prudutti di pesciu chì sò sirvuti crudi o pocu cotti
- salumi è hot dog chì ùn sò micca riscaldati o cucinati
- manzo macinatu, chì pò cuntene carne di parechji animali
- latte micca furmatu, furmagliu è suchju
- frutti è ligumi crudi, micca lavati
Lavate sempre e mani prima di cucinà o di manghjà cibu. Assicuratevi chì i vostri alimenti sò ben sigillati è conservati. Cuite bè carne è ova. Tuttu ciò chì vene in cuntattu cù i prudutti crudi deve esse sanificatu prima di aduprà per preparà altri alimenti. Assicuratevi di lavà sempre frutti è ligumi prima di serve.