Alimenti è Nutrienti per Mania è Depressione
Cuntenutu
- 1. Cereali sani
- 2. Acidi grassi Omega-3
- 3. Alimenti ricchi di seleniu
- 4. Turchia
- 5. Fagioli
- 6. Noci
- 7. Probiotici
- 8. Tisana
- 9. Cioccolatu fondu
- 10. U ziferanu
- L'alimenti da evità
- U takeaway
L'alti è i bassi di u disordine bipolari
U disordine bipolari hè una cundizione di salute mentale marcata da cambiamenti d'umore, cume alti variabili (cunnisciuti cum'è mania) è bassi (cunnisciuti cum'è depressione). I medicinali è a terapia stabilizatori di l'umore ponu aiutà à gestisce questi cambiamenti d'umore.
Fà uni pochi di cambiamenti à a vostra dieta hè un altru modu putenziale per aiutà à gestisce l'episodi maniacali. Ancu se l'alimenti ùn guariscenu micca a mania, sceglite quelli ghjusti pò fà vi sentu megliu è aiutavvi à trattà megliu a vostra cundizione.
1. Cereali sani
I grani interi ùn sò solu boni per u vostru core è u sistema digestivu. Puderanu ancu avè un effettu calmante in a vostra mente.
I carboidrati sò pensati per aumentà a produzzione di serotonina da u vostru cervellu. Questu chimicu cerebrale chì si sente bè aiuta à alleviare l'ansietà è pò lascià vi senta più in cuntrollu.
Dunque, a prossima volta chì vi sentite un pocu nervosu o annacquatu, pigliate qualchì cracker di granu interu da stuzzicà. Altre boni opzioni includenu:
- pane tostatu à granu interu
- pasta à granu interu
- farina d'avena
- risu brunu
- quinoa
2. Acidi grassi Omega-3
L'acidi grassi omega-3 l'acidu eicosapentaenoicu (EPA) è l'acidu docosahexaenoic (DHA) ghjucanu un rolu impurtante in u vostru cervellu. Sò una parte essenziale di e cellule nervose è aiutanu à facilità a segnalazione trà quelle cellule.
I ricercatori continuanu à studià se omega-3 ponu aiutà à trattà a depressione, u disordine bipolare è altre condizioni di salute mentale.
Finu à avà, i risultati nantu à i supplementi omega-3 per u disordine bipolari sò stati. Aghjunghjendu omega-3 à stabilizatori di l'umore sembra aiutà cù i sintomi di depressione, ancu s'ellu ùn hà micca assai effetti nant'à a mania.
Perchè l'acidi grassi omega-3 sò sani per u vostru cervellu è u core in generale, valenu a pena d'incorporassi in a vostra dieta. I pesci d'acqua fredda cuntenenu i più alti livelli di stu nutriente sanu.
Altre fonti alimentari boni includenu:
- salmone
- tunnu
- scrumbiu
- aringa
- truite
- halibut
- sardine
- semi di lino è u so oliu
- ova
3. Alimenti ricchi di seleniu
U Tonnu, u halibut è e sardine sò ancu ricche fonti di seleniu, un oligoelementu chì hè di primura per un cerbellu sanu.
A ricerca hà trovu chì u seleniu aiuta à stabilizà l'umore. A carenza di seleniu hè stata a depressione è l'ansietà.
L'Adulti necessitanu almenu 55 microgrammi (mcg) di seleniu ogni ghjornu, chì pudete uttene da alimenti cum'è:
- Noci di Brasile
- tunnu
- halibut
- sardine
- prisuttu
- gamberi
- bistecca
- Turchia
- fegatu di vacca
4. Turchia
A Turchia hè ricca in l'aminòcidu triptofanu, chì hè diventatu sinonimu di u sintimu sonnulente chì vi vene dopu à a cena di Thanksgiving.
Al di là di i so supposti effetti induttori di u sonnu, u triptofanu aiuta u vostru corpu à fà a serotonina - una sostanza chimica cerebrale chì hè implicata.
A serotonina elevante puderia aiutà durante l'episodi depressivi. Ci hè ancu qualchì evidenza chì u triptofanu pò migliurà i sintomi di mania.
Se vulete pruvà u triptofanu ma ùn site micca un grande fan di a tacchina, u truverete ancu in alimenti cum'è ova, tofu è furmagliu.
5. Fagioli
Chì anu in cumunu i fasgioli neri, i fasgioli lima, i ceci, a soia è e lenticchie? Sò tutti membri di a famiglia di legumi, è sò tutte ricche fonti di magnesiu.
E prime ricerche suggerenu chì u magnesiu pò riduce i sintomi di mania in e persone cun disordine bipolare. Più ricerca hè sempre necessaria per cunfirmà se l'alimenti ricchi di magnesiu migliuranu l'umore.
Intantu, aghjunghjendu fasgioli ricchi di fibre è di nutrienti à a vostra dieta hè improbabile di ferisce. I Fagioli vi ponu fà gasu quandu i crescenu prima in a vostra dieta, ma ciò diminuisce se continuate à manghjalli.
6. Noci
Amanduli, anacardi, è arachidi sò ancu ricchi di magnesiu. In più di e ricerche chì suggerenu chì hè un effettu pusitivu nantu à a mania, u magnesiu aiuta à calmà un sistema nervosu eccessivu è ghjoca un rolu in a regulazione di a risposta di u stress di u corpu mantenendu i livelli di cortisol in cuntrollu.
Quasi a mità di l'Americani ùn anu micca abbastanza magnesiu in a so dieta, è sta carenza pò influenzà i so livelli di stress in u risultatu. L'ingestione cutidiana raccomandata per l'adulti hè 400-420 milligrammi (mg) per i masci è 310-320 mg per e femine.
7. Probiotici
L'intestinu umanu hè pienu di milioni di batteri. Certi campanu armuniosamente cun noi, mentre chì altri ci rendenu malati.
Stu microbioma intestinale hè caldu in ricerca avà. I scienziati cercanu di capisce megliu cumu i batteri sani prumove a salute è a funzione immunitaria, inclusa a riduzione di l'infiammazione. E persone cun depressione tendenu à avè livelli più alti di infiammazione.
Sempre di più, i circadori trovanu chì sti tippi di batteri chì risiedenu in noi aiutanu à cuntrullà u statu di a nostra salute emotiva. Alcune batterie liberanu ormoni di u stress cum'è a noradrenalina, mentre chì altri liberanu chimichi calmanti cum'è a serotonina.
Un modu per inclinà l'equilibriu in favore di batteri sani hè manghjendu probiotici - alimenti chì cuntenenu batteri vivi. Questi includenu:
- yogurt
- kefir
- kombucha
- crauti
- kimchi
- miso
8. Tisana
A camomilla hè stata aduprata da seculi cum'è rimediu pupulare per u stomacu, l'ansietà è l'insonnia. Ricerche preliminarie chì un estrattu di camomilla pò ancu aiutà à alleviare a depressione è l'ansietà.
Ancu sè questu ùn hè micca statu dimustratu, se truvate chì bevendu qualcosa calda calma a vostra mente, ùn pò micca male di beie un pocu di tè di camomile.
9. Cioccolatu fondu
A cicculata hè l'ultimu alimentu di cunfortu - è a cicculata scura hè particularmente calmante. Nibbling on a once-and-a-half di cioccolata scura ogni ghjornu pò aiutà à calà u stress, secondu un studiu di u 2009.
Amparate chì ingredienti cercate quandu shopping per u cicculata scura.
10. U ziferanu
Questa spezia rossa, simile à un filu, hè una basa in i piatti di l'India è di u Mediterraniu. In medicina, u ziferanu hè statu studiatu per u so effettu calmante è e so proprietà antidepressive.
anu trovu u strattu di ziferanu per travaglià ancu contru à a depressione cum'è antidepressivi cum'è a fluoxetina (Prozac).
L'alimenti da evità
Micca tutti i cibi ti facenu sente megliu. Quandu vi sentite cunnessi, certi alimenti è bevande vi ponu arricchisce ancu di più, ancu quelli chì sò ricchi di caffeina o alcolu.
A caffeina hè un stimulante chì pò pruduce sentimenti nervosi. Pò amplificà i vostri livelli d'ansietà è rende più difficiule per voi di dorme di notte.
Puderete pensà chì l'alcol piglierà u vantaghju di un episodiu maniacale è vi rilasserà, ma avè pochi bevande pò in realtà fassi sentire più à u bordu. L'alcolu pò ancu causà disidratazione, chì pò influenzà negativamente u vostru umore. Pò ancu interferisce cù i medicazione.
Alcuni alimenti ùn si abbinanu micca bè cù i medicazione per u disordine bipolare. Se pigliate inibitori di monoamina ossidasa (MAOIs), evite tiramina. I MAOI ponu fà cresce i livelli di questu aminoacidu, chì puderebbenu purtà à una periculosa crescita di a pressione sanguigna.
A tiramina si trova in:
- casgi invechjati
- salumi, trasfurmati è affumicati
- cibi fermentati cum'è crauti è kimchi
- soia
- frutti secchi
Limitate ancu l'alimenti ricchi di grassu è zuccherati, in particulare quelli chì sò raffinati o trasfurmati. Oltre à esse malsani in generale, sti alimenti ponu purtà à guadagnà pesu.
A ricerca trova chì u pesu in più pò fà u trattamentu di u disordine bipolari menu efficace.
Fate à u vostru duttore se avete bisognu di evità u pompelmo è u suchju di pompelmo. Questu agrume hè cunnisciutu per interagisce cù parechje medicine diverse, cumprese quelle usate per trattà u disordine bipolare.
U takeaway
Certi alimenti puderanu aiutà à calmà a vostra mente, ma ùn sò micca rimpiazzatori per u pianu di trattamentu prescrittu da u vostru duttore.
Ùn fate micca cambiamenti à a vostra terapia regulare senza parlà prima cù u vostru duttore. Invece, pensate à aghjunghje cibi amichevuli di l'umore à a vostra dieta per cumplementà e vostre altre strategie di trattamentu.
Assicuratevi di dumandà à u vostru duttore nantu à qualsiasi alimentu chì duvete evità chì pò interagisce cù i medicazione attuali.