Funzioni principali di l'intestinu grossu è chjucu
Cuntenutu
- Funzioni principali
- Sintomi chì ponu indicà prublemi intestinali
- Chì duttore da cunsultà
- Possibili malatie di l'intestinu
- 1. Infezzioni intestinali
- 2. Celiac
- 3. Malatia di Crohn
- 4. Intestinu irritabile
- 5. Emorroidi
L'intestinu hè un organu in forma di tubu chì si estende da a fine di u stomacu à l'anu, permettendu u passaghju di l'alimenti digeriti, facilitendu l'assorbimentu di nutrienti è l'eliminazione di i rifiuti. Per fà tuttu stu prucessu, l'intestinu hè longu circa 7 à 9 metri.
L'intestinu hè una di e parte più impurtante di u sistema digestivu è pò esse divisu in 2 parti principali:
- Intestinu chjucu: hè a prima parte di l'intestinu, chì cullega u stomacu à l'intestinu grossu. Hè a parte più longa di l'intestinu, circa 7 metri, induve si verifica l'assorbimentu di qualchì acqua è l'assorbimentu di a maiò parte di i nutrienti, cum'è i zucaroli è l'aminoacidi.
- Intestinu grossu: hè a seconda parte di l'intestinu è hè longa circa 2 metri. Hè a parte più chjuca di l'intestinu, ma a più impurtante in l'assorbimentu di l'acqua, postu chì hè quì chì più di u 60% di l'acqua hè assurbita in u corpu.
In tuttu l'intestinu, ci hè una flora di batteri chì aiutanu à u prucessu digestivu, è ancu per mantene l'intestinu sanu è liberu d'altri batteri patogeni chì ponu esse ingeriti cù l'alimentu. Per mantene una flora intestinale sana, ci vole à scumette nantu à u cunsumu di probiotici, tramindui cibu è integratori.
Funzioni principali
A funzione principale di l'intestinu hè a digestione di l'alimentu è l'assorbimentu di nutrienti è acqua, per mantene u corpu nutritu, idratatu è funziunendu currettamente.
Inoltre, l'intestinu permette ancu l'eliminazione di tossine è altri prudutti chì ùn ponu micca esse assorbiti da u corpu, chì finiscenu per esse eliminati in forma di feci.
Per parechji anni, queste eranu e duie funzioni principali assignate à l'intestinu. Tuttavia, in l'ultimi anni, parechji studii anu identificatu l'intestinu cum'è un organu endocrinu impurtante chì aiuta à a produzzione di ormoni è neurotrasmettitori chì influenzanu u funziunamentu di tuttu u corpu, è ancu a salute mentale. Hè per questa ragione chì l'intestinu hè statu chjamatu secondu cervellu.
Sintomi chì ponu indicà prublemi intestinali
I sintomi chì generalmente indicanu chì un prublema intestinale pò esse apparente o sviluppatu pò include:
- Diarrea o stinzia constante;
- Eccessu di gasi intestinali;
- Pancia gonfia;
- Crampi addominali frequenti;
- Presenza di sangue in e feci;
- Sgabelli assai scuri è puzzolenti;
- Perdita di l'appetite è u pesu;
Inoltre, ogni cambiamentu in u culore, a cunsistenza o l'odore di e feci pò esse un segnu di una malattia intestinale, soprattuttu quandu dura più di 1 settimana.
Verificate ciò chì u culore di u sgabellu pò dì di a vostra salute.
Chì duttore da cunsultà
U gastroenterologu hè u duttore più qualificatu per trattà e malatie di l'intestinu o per diagnostichi di prublemi chì causanu cambiamenti in u feci o chì portanu à l'apparizione di altri sintomi ligati à l'intestinu.
Possibili malatie di l'intestinu
Ci hè parechje malatie chì ponu influenzà u funziunamentu currettu di l'intestinu, ma una di e più gravi è chì pare avè un altu ritmu di crescita in l'anni hè u cancheru culettale, in u quale e cellule chì vanu l'organu sò sottumesse à cambiamenti, purtendu à u crescita di tumuri.
Altre malatie menu gravi ma ancu cumuni includenu:
1. Infezzioni intestinali
E infezioni intestinali, cunnisciute ancu cum'è enterite, sò relativamente cumuni per tutta a vita è accadenu soprattuttu quandu manghjate cibi guasti chì portanu à una crescita di a quantità di batteri patogeni in l'intestinu.
I segni più frequenti di una infezzione intestinale includenu diarrea severa, stanchezza eccessiva, frebba, vomitu è perdita di appetitu. Vede cumu si face u trattamentu è quandu hè necessariu aduprà medicinali.
2. Celiac
Hè una malattia cronica in cui l'intestinu hè incapace di digerisce u glutine prisente in cibi cum'è pane, biscotti, pasta o birra, per esempiu, resultendu in sintomi cum'è stanchezza frequente, ventre gonfiu, dolore addominale severu o perdita di appetitu.
A malatia celiaca, cunnisciuta ancu cum'è intolleranza à u gluten, accade perchè u corpu ùn produce micca l'enzima necessariu per scumpientà u glutine, chì finisce per causà danni minori à l'intestinu è purtendu à una reazione eccessiva di u sistema immunitariu.
Capite di più nantu à a malattia celiaca, i so sintomi è cume trattarla.
3. Malatia di Crohn
Questa hè una altra malattia cronica di l'intestione chì provoca infiammazione persistente di u rivestimentu di l'organi, chì porta à sintomi cum'è diarrea severa, crampi, nausea è perdita di pesu. A causa di l'infiammazione intensa, a malattia di Crohn pò causà picculi piaghe in l'intestinu cù u tempu, chì finiscenu per aggravà i sintomi.
Siccomu ùn hà micca una causa specifica, a malattia di Crohn ùn hà ancu alcuna cura, tuttavia, u trattamentu indicatu da u duttore aiuta à alleviare i sintomi, migliorendu a qualità di vita.
Pigliate u nostru test di sintomi in linea per scopre se pudete avè a malattia di Crohn.
4. Intestinu irritabile
U sindrome di l'intestione irritabile provoca ancu una lieve infiammazione di l'intestinu cù sintomi simili à a malattia di Crohn, tuttavia, sta infiammazione ùn hè micca sempre presente è, dunque, ùn provoca ancu l'apparizione di ferite in l'intestinu.
I sintomi i più cumuni sò i periodi di diarrea intercalati da stinzia, gas eccessivu è dolore addominale ricorrente, chì ponu esse intensificati durante i periodi di stress più grande o dopu u cunsumu di alimenti specifici, cum'è caffè, alcolu o cibu trasfurmatu.
Vede altri alimenti chì ponu aggravà i vostri sintomi è fate u nostru test per vede se pudete piglià a malatia.
5. Emorroidi
L'emorroidi ponu ancu esse prublemi crònichi, ma di solitu cumpariscenu per un breve periodu, sparendu cù u trattamentu adattatu. L'emorroidi sò vene dilatate in a regione anale chì ponu esse interne o esterne.
I sintomi più cumuni includenu a presenza di sangue rossu brillanti in u banchittu, prurite in l'annu è u dolore quandu si defecanu. Inoltre, in emorroidi esterne hè ancu pussibule di sente o osservà una piccula massa vicinu à l'anu.
Vede di più nantu à i sintomi, e cause è u trattamentu di l'emorroidi.