Furuncle: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
- Perchè accade
- U furuncle hè cuntagiosu?
- Trattamentu per caccià u furore
- Cumu hè fattu u trattamentu in casa
- Cumu impedisce ch'ella ripeta
U furuncle currisponde à un groppu giallasciu chì si forma per via di l'infezzione à a radica di i capelli è, dunque, hè più cumunu d'apparisce nantu à u collu, l'ascelle, u scalp, u pettu, e natiche, a faccia è u ventre.
Di solitu sparisce dopu à uni pochi di ghjorni solu appiicendu cumpresse d'acqua calda in a zona per aiutà à caccià u pus. Tuttavia, se u furuncu ùn guarisce micca in duie settimane, hè cunsigliatu di cunsultà u dermatistu per prescrive unguenti o ancu caccià u pus chirurgicamente, se necessariu.
Tuttavia, per sapè s'ellu hè veramente un furunnu è micca solu un pimple, in più di u grugnu giallu cù rossu intornu, hè impurtante capisce, se:
- 1. Aumenta a taglia cù u tempu
- 2. In più di u dulore, ci hè calore è prurite in a zona
- 3. Ùn migliurà micca in 1 settimana
- 4. Hè accumpagnatu da frebba bassa (37,5º C à 38ºC)
- 5. Ci hè u cunfortu
Perchè accade
L'ebullizione accade per via di infezioni è infiammazioni di a radice di i capelli chì hè principalmente causata da i batteri Staphylococcus aureus, chì si pò truvà naturalmente in e mucose, in particulare in u nasu o in bocca, è ancu esse identificati in a pelle.
Tuttavia, malgradu esse naturalmente presente in u corpu senza causà sintomi, quandu ci sò cambiamenti in l'immunità, ferite o igiene inadeguata, hè pussibule favurisce a crescita di sta batteria, chì pò causà l'infiammazione di a radice di i capelli è l'apparizione di u furunculu è i so sintomi.
U furuncle hè cuntagiosu?
Ancu se a maiò parte di i casi di furuncle sò dovuti à cambiamenti relativi à a persona stessa, i batteri relativi à u furuncle ponu esse trasmessi da una persona à l'altra per via di u cuntattu cù u pus. Cusì, hè impurtante chì e persone chì campanu cù una altra persona chì hà u bollore piglianu misure per aiutà à prevene l'infezioni, cume l'applicazione di una crema antibiotica chì deve esse prescritta da u dermatologu.
Inoltre, a persona cù un furunculu duverebbe aduttà alcune precauzioni d'igiene, cume lavassi e mani dopu avè trattatu u furbu o micca sparte fazzoletti, linzoli, vestiti o asciugamani, per esempiu.
Tuttavia, a ebollizione pò ancu apparì sola, senza avè da esse in cuntattu cù qualchissia chì hà stu prublema.
Trattamentu per caccià u furore
U trattamentu per l'ebullizione consiste in lavà a zona ogni ghjornu cù acqua è sapone o cù un sapone antisetticu, preferibilmente indicatu da un dermatologu, è applicà compresse calde à a zona, chì aiutanu à rimuovere u pus, aspettendu chì sparisca. eiu stessu. Ùn hè micca cunsigliatu di pruvà à sprime o schjattà u bollore, perchè pò aggravà l'infezzione è diffusalla in altre zone di a pelle.
Tuttavia, quandu ùn ci hè miglioramentu, un dermatologu deve esse cunsultatu per cumincià à aduprà unguenti antibiotici cum'è Ictiol, Furacin, Nebacetin o Trok G. In i casi induve u furuncle appare ripetutamente, u duttore pò indicà l'usu di un altru unguentu, cunnisciutu cum'è Mupirocina. , chì impedisce l'apparizione di stu tippu d'infezzione. Amparate più nantu à u trattamentu di furuncle.
Cumu hè fattu u trattamentu in casa
U trattamentu casanu per u furuncle hà u scopu di alleviare i sintomi, essendu generalmente fattu cù sostanze chì anu proprietà antisettiche, essendu, dunque, capaci di aiutà in a lotta contr'à l'infezzione. Una grande opzione di trattamentu casanu per u furuncle hè a cumpressa di limone, chì u limone, in più di esse riccu in vitamina C è di rinfurzà u sistema immunitariu, hè antisetticu, aiutendu à luttà contr'à i batteri chì causanu l'infezzione.
Inoltre, hè impurtante avè una dieta naturale è evità u cunsumu di alimenti grassi. Scopre 4 rimedii casani per furuncle.
Cumu impedisce ch'ella ripeta
A prevenzione di un'altra ebullizione pò esse fatta cù l'adopzione di cure igieniche, cume:
- Lavate e mani dopu avè trattatu u bollore;
- Ùn sparte micca panni, sciarpe, linzoli o asciugamani;
- Lavate i vestiti, i tovaglioli, i linzoli è tutti i materiali chì venenu in cuntattu cù a zona di a pelle cù u bollore cun acqua bollente;
- Lavate a bollitura cun sapone è acqua dopu chì spunta da solu;
- Cambiate e cumpresse è mettiteli in una spazzatura separata.
Inoltre, e persone chì campanu cù u paziente devenu mette una crema antibiotica indicata da u dermatistu nantu à u nasu parechje volte à u ghjornu, chì a batteria chì provoca l'ebullizione hè trasmessa per l'aria è pò appiccicà si à e narici. Eccu cumu prevene l'apparizione di u furunculu.