Chì sò i nodi linfatichi è induve sò
![Chì sò i nodi linfatichi è induve sò - Salute Chì sò i nodi linfatichi è induve sò - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/o-que-so-os-gnglios-linfticos-e-onde-ficam.webp)
Cuntenutu
I linfonodi sò piccule ghiandole appartenenti à u sistema linfaticu, chì si sparghjenu in tuttu u corpu è sò incaricati di filtrà a linfa, di raccoglie virus, batteri è altri organismi chì ponu causà malatie. Una volta in i nodi linfatichi, sti microorganismi sò eliminati da i linfociti, chì sò impurtanti cellule di difesa in u corpu.
Cusì, i linfonodi sò essenziali per u sistema immunitariu di ogni persona, aiutanu à prevene o cumbatte infezioni cum'è influenza, tonsillite, otite o raffreddori. In casi più rari, a presenza frequente di nodi infiammati pò ancu esse un segnu di cancheru, in particulare limfoma o leucemia.
Ancu se, a maiò parte di u tempu, i nodi ùn ponu micca esse sentiti o sentiti, quandu si combate una infezzione, aumentanu di dimensioni, diventanu gonfii è, in questi casi, ponu esse sentiti vicinu à a regione induve l'infezione si verifica. Capite ciò chì pò purtà à l'infiammazione di i linfonodi.
Induve sò i linfonodi
I gangli si ponu truvà individualmente o in gruppi, sparsi in parechje regioni di u corpu. Tuttavia, a più grande concentrazione di queste ghiandole si produce in posti cum'è:
- Collu: sò più cuncentrati nantu à i lati di u collu, diventendu gonfiatu quandu ci hè un mal di gola o una infezzione in un dente, per esempiu;
- Clavicula: sò generalmente ingrandati per via di infezioni in i pulmoni, i seni o u collu;
- Ascelle: quandu si infiammanu ponu esse un segnu d'infezzione in a manu o in u bracciu o indicà prublemi più gravi cum'è u cancheru di u senu;
- Inguine: appare infiammatu quandu ci hè una infezzione in a gamba, u pede o in l'organi sessuali.
Quandu unu di sti gruppi di gangli prova à luttà contr'à un'infezzione, hè cumunu di sente chì l'area hè dulurosa, calda è cù picculi sbocchi sottu à a pelle.
A maiò parte di i linfonodi infiammati spariscenu dopu à 3 o 4 ghjorni, quandu l'infezzione hè guarita, è ùn sò dunque micca un signale d'alarma. Tuttavia, se sò ingrandati per più di 1 settimana, hè impurtante vede un medicu generale chì ponu indicà un prublema più seriu, cum'è u cancheru, chì deve esse identificatu prestu è trattatu.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu d'andà à u duttore quandu si rilevanu alcune caratteristiche relative à i ganglii, cume:
- Palpazione di un ganglione duru è fermu, vale à dì, chì ùn si move micca à u toccu;
- Ganglion più grande di 3 cm di diametru;
- Aumentazione progressiva di dimensione;
- Aspettu di u ganglione sopra a clavicula;
- Emergenza di altri sintomi, cum'è febbre, perdita di pesu senza causa apparente è stanchezza, per esempiu.
Hè impurtante d'andà à u duttore per valutà e caratteristiche di i nodi in modu chì, se ne necessariu, i testi di laboratorio è di imaging adatti sò fatti per cunfirmà a diagnosi.