, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di Gardnerella
- Chì causa l'infezzione daGardnerella
- Cumu hè u diagnosticu di infezzione
- Cumu hè fattu u trattamentu
U Gardnerella vaginalis è u Gardnerella mobiluncus sò duie batterie chì campanu nurmalmente in u vaginu senza causà sintomi. Tuttavia, quandu si multiplichenu in modu esageratu, ponu causà una infezzione cunnisciuta popularmente cum'è vaginosi batterica, chì porta à a produzzione di scariche biancu grisgiu è un forte odore.
U trattamentu hè fattu cù rimedii antibiotici, cum'è Metronidazole o Clindamycin, in forma di una compressa orale o unguenti chì devenu esse applicati à a vagina, ancu se, in certi casi, a cura pò esse uttenuta solu cù u lavatu currettu di a regione .
Infezzione da Gardnerella accade più spessu in e donne, chì u batteriu face parte di a microbiota vaginale nurmale, ma l'omi ponu ancu esse infettati per via di sessu senza prutezzione cù un cumpagnu infettatu.
Sintomi di Gardnerella
A prisenza diGardnerella si manifesta in modu diversu in e donne è in l'omi, presentendu unu o più di i sintomi seguenti:
I sintomi in a donna | Sintomi in l'omu |
Scaricamentu biancu o grisicciu | Rossu in u prepuciu, glande, o uretra |
Petite vesciche in u vaginu | Dolore quandu urina |
Odore spiacevule chì s'intensifica dopu un cuntattu intimu senza prutezzione | Prurite à u pene |
Dolore durante u cuntattu intimu | Scaricamentu giallu in uretra |
In parechji omi, hè più cumunu ch'è l'infezzione cù Gardnerella sp.ùn causanu micca sintomi, cusì u trattamentu pò ancu esse micca necessariu. Tuttavia, diventà assai frequente in a donna pò esse raccomandatu da u duttore, chì l'omu sia sottumessu ancu à u trattamentu, perchè pò esse trasmessu à a donna, soprattuttu se praticanu un cuntattu intimu senza preservativu.
Inoltre, se l'infezzione si faci simultaneamente cù altri batteri, e donne ponu avè infiammazione in l'utru è in i tubi, chì pò purtà à l'infertilità se u trattamentu ùn hè micca fattu.
Chì causa l'infezzione daGardnerella
Ùn ci hè micca una causa specifica per stu tipu d'infezzione, in ogni modu hè più cumuni in e donne cù fattori di risicu cum'è parechji partinarii sessuali, l'usu di sigarette, lavatu vaginale regulare o l'usu di un DIU cum'è metudu contraceptivu.
Cusì, infezzione genitale da Gardnerella ùn hè micca cunsiderata una STI (Infezione Trasmissione Sessuale) è u periodu d'incubazione di a malatia hè di 2 à 21 ghjorni, chì hè u tempu chì a batteria hè presente ma i sintomi ùn si manifestanu.
Cumu hè u diagnosticu di infezzione
U diagnosticu di l'infezzione pò esse fattu in un ufficiu ginecologicu, induve u duttore pò osservà i segni di l'infezione, in particulare a presenza di uscita è l'odore caratteristicu.Inoltre, per cunfirmà u diagnosticu, u duttore pò indicà a prestazione di una cultura vaginale, in cui a secrezione vaginale hè raccolta per analisi microbiologiche.
Da l'analisi di a secrezione, hè pussibule avè una cunferma di u batteriu rispunsevule per l'infezzione è, dunque, un trattamentu adattatu pò esse iniziatu.
In u casu di l'omi, u diagnosticu deve esse fattu da l'urologu analizendu i sintomi è valutendu a secrezione di u pene.
Cumu hè fattu u trattamentu
Infezzione cù Gardnerella hè faciule da curà è u so trattamentu si face generalmente cù rimedi antibiotici, cum'è Metronidazole, Secnidazole o Clindamycin, presi in forma di pasticchi, o applicati cum'è unguenti in a zona intima.
Generalmente, u trattamentu dura circa 7 ghjorni per l'antibioticu in compresse, o 5 ghjorni per e creme. Durante questu tempu, una igiene intima adeguata deve esse mantenuta, lavendu solu a regione genitale esterna cun sapone neutru o adatta per a regione.
In gravidanza, u trattamentu deve esse fattu solu cù l'antibioticu in tavuletta, cunsigliatu da u ginecologu, è l'igiene curretta di a regione. Amparate più nantu à u trattamentu è cumu fà u trattamentu in casa.