Gastroenterite: chì hè, sintomi, cause è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Test in linea di gastroenterite
- Principali cause di gastroenterite
- Cumu trattà a gastroenterite
- Cumu prevene
A gastroenterite hè una cundizione relativamente cumuna chì accade quandu u stomacu è l'intestinu si infiammanu per via di una infezzione da virus, batteri o parassiti, resultendu in sintomi cum'è u dolore di stomacu, nausea è diarrea.
A maiò parte di u tempu, a gastroenterite accade manghjendu cibi guasti o contaminati, ma pò ancu nasce dopu un cuntattu strettu cù un'altra persona cun gastroenterite o mettendu e mani in bocca dopu avè toccu una superficie contaminata.
Una di e precauzioni più impurtanti durante a gastroenterite hè di beie assai liquidi, perchè cume ci pò esse vomitu è diarrea grave, hè normale chì ci sia una alta perdita d'acqua di u corpu, chì pò causà disidratazione. Inoltre, una dieta ligera deve esse presa ancu per permette à u sistema gastrointestinale di riposà è di recuperà.
Principali sintomi
I sintomi di gastroenterite ponu apparisce pochi minuti dopu u cunsumu di l'alimentu contaminatu, quandu ci sò tossine prodotte da u microorganismu, o pò piglià finu à 1 ghjornu quandu l'agente infettivu hè presente in l'alimentu. I principali segni è sintomi indicativi di gastroenterite sò:
- Diarrea severa è improvvisa;
- Malessere generale;
- Pena in corpu;
- Nausea è vomitu;
- Febbra bassa è mal di testa;
- Perda di l'appitittu.
A maiò parte di i casi di gastroenterite per via di virus è parassiti si migliuranu dopu à 3 o 4 ghjorni, senza a necessità di un trattamentu specificu, essendu solu attenti à manghjà una dieta ligera, beie assai liquidi è ripusassi. I casi di gastroenterite batterica piglianu più tempu è ponu ancu bisognu d'antibiotici per migliurà i sintomi.
Test in linea di gastroenterite
Se pensate chì pudete avè gastroenterite, selezziunate ciò chì sentite per cunnosce u vostru risicu:
- 1. Diarrea severa
- 2. Sgabelli sanguinosi
- 3. Dolore addominale o crampi frequenti
- 4. Nausea è vomitu
- 5. Malessere generale è stanchezza
- 6. Febbra bassa
- 7. Pèrdita di l'appetite
- 8. In l'ultime 24 ore, avete manghjatu qualchì alimentu chì si pudia arrubà?
- 9. In l'ultime 24 ore, avete manghjatu fora di casa?
Principali cause di gastroenterite
A gastroenterite hè più frequente in i zitelli è l'anziani per via di l'ingestione di alimenti guastati o contaminati, ma pò accade ancu mettendu una manu brutta in bocca, tuttavia in questa situazione a gastroenterite si sviluppa solu quandu ci hè un caricu infettivu elevatu.
Cusì, dopu avè cunsumatu alimenti contaminati o guastati, hè pussibule chì e tossine produtte da i microorganismi causanu irritazione di a mucosa gastrica è ghjunghjenu à u sangue, è chì virus, batteri o parassiti si sviluppinu in u corpu è portanu à u sviluppu di segni è sintomi ..
Sicondu u tipu di gastroenterite, i microorganismi chì ponu esse a causa di gastroenterite sò:
- Gastroenterite virale, chì pò esse principalmente causatu da Rotavirus, Adenovirus o Norovirus;
- Gastroenterite batterica, Chì pò esse causatu da batteri cum'è Salmonella sp., Shigella sp., Campylobacter sp., Escherichia coli o Staphylococcus aureus;
- Gastroenterite parasitaria, chì hè più cumunu in i lochi cù cundizioni igienichi pessimi, è hè generalmente ligatu à i parassiti Giardia lamblia, Entamoeba coli è Ascaris lumbricoides.
Inoltre, a gastroenterite pò accadere in cunsequenza di ingestione o di cuntattu cù sostanze chimiche tossiche o pò esse da l'usu di medicinali.
Cumu trattà a gastroenterite
A maiò parte di i casi di gastroenterite migliurà in casa, senza avè da andà à l'uspidale per trattamentu specificu. Tuttavia, in e persone cù sistemi immunitari indeboliti o quandu a gastroenterite hè causata da batteri più resistenti, pò esse necessariu di inizià un antibioticu o ancu stà in l'uspidale per rimpiazzà i fluidi persi cù vomitu è diarrea.
U trattamentu di a gastroenterite implica assai riposu è rimpiazzamentu di fluidi cù sali di reidratazione orale o serum casanu, acqua è acqua di coccu. L'alimentu deve esse leggeru è faciule da digerisce per furnisce i nutrienti necessarii, senza causà vomitu o diarrea. Hè impurtante evità cibi fritti, caffè è cibi ricchi di fibre cum'è pane, papaia o semi, per alleviare i sintomi di gastroenterite è migliurà l'infiammazione di u sistema digestivu.
U cunsumu di droghe per fermà u vomitu è a diarrea deve esse fattu solu cù a raccomandazione di u gastroenterologu, chì pò causà l'infezzione à peghju. Tuttavia, i supplementi probiotici ponu esse aduprati per regulà a flora batterica, soprattuttu dopu avè recuperatu da gastroenterite.
Scuprite u video seguente per più cunsiglii cà manghjà è beie per luttà più rapidamente cù a gastroenterite:
Cumu prevene
Per evità l'infezioni è, di cunsiguenza, u sviluppu di gastroenterite hè impurtante di lavà bè e mani dopu avè usatu u bagnu o prima di cucinà, evite di sparte i piatti è altri oggetti cù i malati, tenendu pulite e superfici in casa, in particulare in cucina, evitendu di manghjà carne è pesce crudu o ligumi micca lavati.
Inoltre, in i zitelli ci hè ancu un risicu elevatu di piglià gastroenterite per infezioni cù un virus cunnisciutu cum'è rotavirus. In quessi casi, si consiglia di vaccinà contr'à u virus, chì di solitu si pò fà durante u primu annu di vita. Sapete quandu uttene u vaccinu contra u rotavirus.