Gastroenterite virale: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu prevene a gastroenterite
- Cumu hè fattu u trattamentu
A gastroenterite virale hè una malattia in cui ci hè un'infiammazione di u stomacu per via di a presenza di virus cum'è rotavirus, norovirus, astrovirus è adenovirus, è chì porta à l'apparizione di alcuni sintomi, cume diarrea, nausea, vomitu è dolore addominale chì pò durà finu à 7 ghjorni. se ùn hè micca trattatu.
Per luttà contr'à a gastroenterite, hè impurtante riposà è beie assai liquidi per rimpiazzà i minerali persi è prevene a disidratazione, in più di raccomandà ancu una dieta più ligera è più faciule da digerisce.
Principali sintomi
I sintomi di gastroenterite virale ponu apparì uni pochi d'ore o ancu 1 ghjornu dopu avè cunsumatu cibu o acqua contaminata da u virus, i principali sò:
- Nausea;
- Vumitu;
- Diarrea liquida;
- Dolore addominale;
- Mal di testa;
- Crampi;
- Dolore musculare;
- Frebba;
- Chills.
Inoltre, quandu a gastroenterite virale ùn hè micca identificata è trattata currettamente, hè ancu pussibule chì segni è sintomi di disidratazione possinu apparisce, postu chì ci hè una grande perdita di liquidi è minerali, vertigini, labbra secche, sudore freddu o mancanza di sudore ponu esse nutatu è cambiamentu di a frequenza cardiaca. Cunnosce altri sintomi di disidratazione.
Cusì, in presenza di sintomi più gravi di gastroenterite virali chì ponu esse indicativi di disidratazione, si consiglia di cunsultà u medicu generale o gastroenterologu in modo chì sia pussibule di fà una valutazione di i sintomi presentati è di testi chì aiutanu à identificà u virus rispunsevule per l'infezzione.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di gastroenterite virale si face per via fecale-orale, attraversu u cunsumu d'acqua o di cibu contaminatu da rotavirus, norovirus, astrovirus o adenovirus, o cuntattu cù superfici contaminate da questi agenti infettivi. Inoltre, alcuni di sti virus sò resistenti à alte temperature, finu à 60 ° C è, dunque, u virus pò esse trasmessu ancu per mezu di bevande calde.
Hè sempre assai cumunu d'avè fochi in ambienti chjusi, cum'è i crèculi, ospedali, scole è escursioni in crociera, per via di l'alta vicinanza trà e persone è i pasti ch'elli manghjanu in cumunu. U Rotavirus hè l'agente più frequente, cuntendu circa 60% di tutti l'episodi di diarrea in i paesi in via di sviluppu è circa 40% in i paesi più sviluppati. Amparate più nantu à l'infezzione da rotavirus.
Cumu prevene a gastroenterite
Per prevene a gastroenterite, hè impurtante di fà una igiene personale è alimentare propria, essendu impurtante:
- Lavate è tenite e mani pulite;
- Coperta a bocca è u nasu cù tissuti quandu starnutite o tossite o aduprate a piega di u vostru bracciu;
- Evite di sparte i tovaglioli cù altre persone;
- Guardà l'alimentu currettamente;
- Ammaistrà cibu cottu trà 0 ℃ è 5 ℃ per u più pochi ghjorni pussibule;
- Separate l'alimentu crudu da l'alimentu cottu, chì deve esse trasfurmatu cù utensili diversi;
- Cuite bè l'alimentu, cù calore sufficiente, in particulare pollame è ova;
- Mantene l'utensili è i cultelli assai puliti è evitate di sparte.
Inoltre, ci hè ancu un vaccinu indicatu per prevene infezzioni di rotavirus, chì hè datu à i zitelli, per stimulà u so sistema immunitariu per pruduce anticorpi contr'à i tippi più cumuni di rotavirus. Vede più nantu à u vaccinu contra u rotavirus.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu dipende da a gravità di l'infezzione è da a risposta di a persona è hè generalmente trattatu in casa. Una di e misure più impurtanti hè di evità a disidratazione bevendu liquidi è u siero di reidratazione orale, chì pò esse preparatu in casa o acquistatu in farmacie. In certi casi, a disidratazione pò avè da esse trattata à l'uspidale, amministrendu sieri in a vena.
Inoltre, hè impurtante manghjà leggeru è faciule da digerisce per furnisce i nutrienti necessarii, senza causà vomitu o diarrea, è alimenti cum'è u risu, frutti cotti, carni magre cum'è pettu di pollu è pane tostatu devenu esse preferiti è evità cibi cum'è latte è prudutti casgiari, caffè, cibi cù assai grassu è assai zuccheru è alcolu.
In certi casi, u duttore pò ancu prescrive medicazione per alleviare i sintomi, cume Plasil o Dramin per nausea è vomitu, Paracetamol per febbre è dolore addominale.
Scuprite u video seguente per alcuni altri cunsiglii per allevà è cumbattà i sintomi di gastroenterite: