Glicemia à digiunu: chì hè, cumu preparà è riferisce i valori
Cuntenutu
- Valori di riferimentu di glucosiu in sangue à digiunu
- Cumu preparassi per l'esame
- Quale duverebbe fà l'esame
U glucosiu à digiunu o glucosiu à digiunu hè un test di sangue chì misura u livellu di glucosiu in u sangue è deve esse fattu dopu à 8 à 12 ore di dighjunu, o secondu a guida di u duttore, senza cunsumu alcunu alimentu o bevanda, eccettu l'acqua. Stu test hè largamente adupratu per investigà u diagnosticu di u diabete, è per monitorà i livelli di zuccheru in sangue di e persone chì sò diabetiche o à risicu di sta malattia.
Inoltre, per uttene risultati più affidabili, questu test pò esse ordinatu in cunjunzione cù altri chì valutanu ancu questi cambiamenti, cume u test di tolleranza orale à u glucosiu (o TOTG) è l'emoglobina glicata, soprattuttu se un cambiamentu hè vistu in u glucosiu prova. In dighjunu. Amparate più nantu à i testi chì cunfermanu a diabetes.
Valori di riferimentu di glucosiu in sangue à digiunu
I valori di riferimentu di glucosiu in sangue à digiunu sò:
- Glucosu nurmale à dighjunu: menu di 99 mg / dL;
- Glucosiu à digiunu alteratu: trà 100 mg / dL è 125 mg / dL;
- Diabete: uguale o più grande di 126 mg / dL;
- Glucosiu à bassu digiunu o ipoglicemia: uguale o menu di 70 mg / dL.
Per cunfirmà a diagnosi di diabete, quandu u valore di glicemia hè uguale o superiore à 126 mg / dl, hè necessariu ripetere a prova un altru ghjornu, postu chì almenu 2 campioni sò raccomandati, in più di a necessità di fà l'esame di l'emoglobina glicata è u test di tolleranza orale à u glucosiu.
Quandu i valori di test sò trà 100 è 125 mg / dL, significa chì u glucosiu in digiunu hè alteratu, vale à dì, a persona hà un pre-diabete, situazione in cui a malattia ùn hè ancu stabilita, ma ci hè sò un risicu aumentatu di sviluppà. Amparate più nantu à ciò chì hè è cumu trattà prediabetes.
L'esame di u glucosiu in sangue in digiunu durante a gravidanza face parte di a rutina prenatale è pò esse fattu à qualsiasi trimestru di gravidanza, ma i valori di riferenza sò diversi. Cusì, per e donne incinte, quandu u glucosiu à dighjunu supera i 92 mg / dL, pò esse un casu di diabete gestazionale, tuttavia, u test diagnosticu principale per sta situazione hè a curva glicemica o TOTG. Scuprite ciò chì significa è cumu si face u test di a curva glicemica.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione di u test di glucosiu in sangue à dighjunu include micca manghjà alcun alimentu o bevanda chì cuntene calorie per almenu 8 ore, è ùn deve micca supere 12 ore di digiunu.
Hè cunsigliatu di mantene a dieta abituale in a settimana prima di l'esame è, in più, hè impurtante ùn cunsumà alcolu, evità a caffeina è ùn praticà esercizii rigorosi u ghjornu prima di l'esame.
Quale duverebbe fà l'esame
Stu test hè di solitu dumandatu da i duttori per seguità a presenza di diabete mellitus, una malattia chì provoca un aumentu di glucosiu in sangue, o per monitorà i livelli di glucosiu in sangue per quelli chì sò dighjà trattati per sta malattia.
St'inchiesta hè di solitu fatta per tutte e persone di più di 45 anni, ogni 3 anni, ma pò esse fatta in i più ghjovani o in un tempu più cortu, se ci sò fattori di risicu per u diabete, cume:
- Sintomi di diabete, cum'è sete eccessiva, fame eccessiva è perdita di pesu;
- Storia familiale di diabete;
- Stile di vita sedentariu;
- Obesità;
- Basso (bonu) colesterolu HDL;
- Alta pressione;
- Malatie coronarie, cum'è angina o infartu;
- Storia di diabete gestazionale o di parto cun macrosomia;
- Usu di medicazione iperglicemica, cum'è corticosteroidi è beta-bloccanti.
In i casi di alterazione di u glucosiu à digiunu o di una tolleranza indebolita di u glucosiu rilevata in i test precedenti, hè ancu raccomandatu di ripete u test ogni annu.