Cosa hè l'influenza aviaria, sintomi, trattamentu è trasmissione
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
- Cumu si faci a trasmissione
- Cosa da fà per prevene
L'influenza aviaria hè una malattia causata da u virus influenza A,di u tippu H5N1, chì tocca raramente l'omu. Tuttavia, ci sò casi in cui u virus pò passà à l'omu, causendu sintomi simili à l'influenza cumuna, cum'è febbre, mal di gola, malessere, tosse secca è nasu. Stu tipu di grippa pò ancu causà cumplicazioni più gravi, cum'è difficultà à respirà, pulmonite è sangu.
L'influenza aviaria ùn hè micca trasmessa da una persona à l'altra, essendu trasmessa principalmente da u cuntattu cù l'acelli infettati da u virus, è ancu da u cunsumu di carne da polli, galline, anatre o tacchini contaminati. Dunque, per prevene l'iniziu di l'influenza aviaria, misure cume cucinà a carne di pollame bè prima di manghjà è evitendu u cuntattu cù qualsiasi tippu d'uccelli, cume i culombi, per esempiu, sò necessarie.
Principali sintomi
I sintomi di l'influenza aviaria in l'umani cumpariscenu circa 2 à 8 ghjorni dopu u cuntattu o l'ingestione di carne da qualchì tippu d'acellu infettatu, i primi segni di i quali sò simili à quelli di una influenza cumuna è apparenu improvvisamente, cum'è:
- Mal di gola;
- Febbra alta, sopra i 38 ° C;
- Dolore di corpu;
- Malessere generale;
- Tosse secca;
- Chills;
- Debbulezza;
- Starnutisce è secre nasale;
- Dolore addominale.
Ci pò ancu esse un sanguinamentu da u nasu o di e gengive è u diagnosticu hè cunfirmatu solu da un medicu generale per mezu di analisi di sangue è tamponenasale, chì ghjè a racolta di secrezioni da u nasu per cunfirmà u tippu di virus chì face l'infezzione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'influenza aviaria deve esse indicatu da un medico generale è cunsiste in l'usu di droghe analgesiche per riduce u dolore, antipiretici per cuntrullà a frebba è in i casi induve a persona hà vomitu, rimedi per a nausea o riceve u siero direttamente ponu ancu esse raccomandati in vena per l'idratazione. Vede alcuni rimedii indicati per a nausea è vomitu.
In certi casi, u duttore pò prescrive farmaci antivirali in e prime 48 ore dopu à l'iniziu di i sintomi, chì ponu esse oseltamivir è zanamivir, chì sò aduprati per aiutà u corpu à luttà contr'à u virus di l'influenza aviaria. L'antibiotici ùn sò micca indicati per stu tipu di malatie, perchè ciò chì provoca l'influenza aviaria sò virus è micca batteri.
L'influenza aviaria hè curabile, ma quandu affetta l'omu, di solitu hè un casu seriu chì richiede cure rapide in un ospedale, dunque in casu di suspettazione di contaminazione, hè impurtante cercà u serviziu medicu di l'ospedale u più prestu pussibule.
Possibili complicazioni
Dopu avè statu infettatu da u virus di l'influenza aviaria, a persona hà da sviluppà probabilmente a forma più simplice, cum'è una influenza cumuna. In ogni modu, cumplicazioni cum'è difficultà respiratorii o pneumonia, per esempiu, pò esce. Verificate chì sò i sintomi di pneumonia.
E persone chì ponu avè u più cumplicazioni sò i zitelli, l'anziani è e persone cun sistema immunitariu indebulitu perchè i so corpi piglianu più tempu per reagisce è cumbatte u virus. Cusì, se sò contaminati, devenu esse ammessi per riceve u trattamentu adattatu à l'uspidale.
Cumu si faci a trasmissione
A trasmissione di u virus di l'influenza aviaria à l'omu hè rara, ma pò accade per via di u cuntattu cù piume, feci o urina di qualchì tippu d'uccelli infettati o ancu per inalazione di a polvere chì cuntene piccule particelle di secrezioni di l'animali o ingerimentu di carne. l'acelli ponu causà stu tipu di grippa.
Inoltre, a trasmissione da una persona à l'altra ùn hè micca cumuna, cù pochi casi in questa situazione, tuttavia, stu virus pò mutà è passà da una persona à l'altra attraversu u cuntattu cù secrezioni o goccioline da starnuti è tossu.
Cosa da fà per prevene
Per prevene l'influenza aviaria, alcune misure sò necessarie, cume:
- Evite u cuntattu direttu cù l'animali infettati;
- Portate sempre stivali di gomma è guanti quandu trattate l'acelli, pigliendu tutte e cure igieniche necessarie.
- Ùn toccate micca l'acelli morti o malati;
- Ùn entre micca in cuntattu cù i lochi cù e feci d'acelli salvatichi;
- Manghjà carne di pollame ben cotta;
- Lavate e mani dopu avè manghjatu carne cruda di pollame.
In casu di suspettu chì un animale sia contaminatu o se si trovanu acelli morti, cuntattate a sorveglianza sanitaria per analisi.