Malattia di Parkinson
Cuntenutu
Riassuntu
A malatia di Parkinson (PD) hè un tipu di disordine di u muvimentu. Accade quandu e cellule nervose in u cervellu ùn producenu micca abbastanza di una chimica cerebrale chjamata dopamina. A volte hè genetica, ma a maiò parte di i casi ùn pare micca esse in famiglie. L'esposizione à chimichi in l'ambiente puderia ghjucà un rolu.
I sintomi cumincianu à pocu à pocu, spessu da una parte di u corpu. Più tardi affettanu entrambe e parti. Includenu
- Tremu di mani, braccia, gambe, mascella è visu
- Rigidità di i bracci, di e ghjambe è di u troncu
- Lentezza di u muvimentu
- Poveru equilibriu è coordinazione
Quandu i sintomi aggravanu, e persone cun a malattia ponu avè prublemi à camminà, à parlà o à fà compiti semplici. Puderanu ancu avè prublemi cum'è depressione, prublemi di sonnu, o prublemi per masticà, inghiottisce o parlà.
Ùn ci hè micca una prova specifica per PD, allora pò esse difficiule da diagnosticà. I medichi usanu una storia medica è un esame neurologicu per diagnosticallu.
A PD principia di solitu versu l'età 60, ma pò principià prima. Hè più cumuni in l'omi chì in e donne. Ùn ci hè micca cura per PD. Una varietà di medicinali aiuta à volte i sintomi drammaticamente. A chirurgia è a stimolazione cerebrale profonda (DBS) ponu aiutà i casi gravi. Cù DBS, l'elettrodi sò impiantati chirurgicamente in u cervellu. Mandonu impulsi elettrichi per stimulà e parti di u cervellu chì controllanu u muvimentu.
NIH: Istitutu Naziunale di Disordini Neurologichi è Stroke