Ciò chì era cumu cresce in Psoriasi
Cuntenutu
- Navighendu l'identità adolescente
- Fà fronte à a percezione publica
- Accettendu a pelle chì sò in
- U takeaway
Una mane d'aprile 1998, mi sò svegliu cupertu di i segni di a mo prima fiamma di psoriasi. Aviu solu 15 anni è un sophomore in u liceu. Ancu se a mo minnana avia a psoriasi, i spots sò apparsu cusì di colpu chì pensu chì era una reazione allergica.
Ùn ci hè statu un trigger epicu, cum'è una situazione stressante, una malattia o un avvenimentu cambiante di vita. Sò ghjustu svegliatu cupertu di macchie rosse, squamose chì mi piglianu cumpletamente u corpu, pruvucendu mi un cunfortu intensu, paura è dulore.
Una visita à u dermatologu hà cunfirmatu un diagnosticu di psoriasis è mi hà iniziatu à un viaghju di pruvà novi farmaci è di cunnosce a mo malattia. Mi ci hè vulsutu assai assai tempu per capisce veramente chì questa era una malattia cù a quale camperaghju per sempre. Ùn ci era micca cura - nisuna pillula magica o lozione chì faria sparisce i spot.
Ci hè vulsutu anni pruvendu ogni attualità sott'à u sole. Aghju pruvatu creme, lozioni, gel, schiume è shampoo, ancu avvolgendomi in pelliccia plastica per tene i medicinali. Dopu era nantu à u trattamentu leggeru trè volte à settimana, è tuttu què nanzu di fà lu in Driver's Ed.
Navighendu l'identità adolescente
Quandu aghju dettu à i mo amichi di a scola, eranu assai favurevuli à u mo diagnosticu, è aghju fattu assai dumande per aiutà à assicurà chì mi sentu cunfortu. Per a maiò parte, i mo cumpagni di scola eranu assai gentili. Pensu chì a parte più difficiule in questu hè stata a reazione da altri genitori è adulti.
Aghju ghjucatu in a squadra di lacrosse è ci eranu preoccupazioni da alcune di e squadre avversarie chì stavu ghjucendu cù qualcosa contagiosa. U mo coach hà pigliatu l'iniziativa di parlà cù u coach avversariu à propositu è di solitu si hè stallatu prestu cù un surrisu. Eppuru, aghju vistu l'aspetti è i sussurri è aghju vulsutu calà daretu à u mo bastone.
A mo pelle hè sempre stata troppu chjuca per u mo corpu. Ùn importa micca ciò ch'e aghju purtatu, cumu stavu pusatu o chjinatu, ùn mi sentia micca bè in u mo stessu corpu. Esse adolescente hè abbastanza goffu senza esse cupertu di macchie rosse. Aghju luttatu cun fiducia attraversu u liceu è in l'università.
Eru abbastanza brava à piattà i mo lochi sottu à u vestitu è u truccu, ma aghju campatu in Long Island. L'estate eranu calde è umide è a spiaggia era solu à 20 minuti in auto.
Fà fronte à a percezione publica
Mi ricordu chjaramente di un tempu quandu aghju avutu u mo primu cunfrontu publicu cù un stranieru nantu à a mo pelle. L'estate prima di u mo primu annu di u liceu, sò andatu cù alcuni amichi à a spiaggia. Avia sempre trattatu cù a mo prima fiamma sempre è a mo pelle era abbastanza rossa è maculata, ma aspettavu cun impazienza di piglià un pocu di sole nantu à i mo lochi è di ritruvà mi cù i mo amichi.
Quasi subitu ch'e aghju pigliatu a cupertura di a spiaggia, una donna incredibilmente maleducata hà arruvinatu a mo ghjurnata marchjendu per dumandassi se avessi a varicella o "qualcosa d'altru contagiosu".
Aghju congelatu, è prima di pudè dì qualcosa da spiegà, hà continuatu à dà mi una cunferenza incredibilmente alta nantu à quantu eru irresponsabile, è cumu stava mettendu tutti intornu à mè in periculu di catturà a mo malattia - in particulare i so zitelli. Eru mortificatu. Ritenendu e lacrime, aghju pussutu à pena fà esce parolle in più di un sussuru debule chì "aghju solu a psoriasi".
Ripruduce quel mumentu qualchì volta è pensu à tutte e cose chì averia avutu da dilla, ma ùn eru micca cusì cunfortu cù a mo malattia allora chì sò avà. Aviu sempre amparatu à campà cun ella.
Accettendu a pelle chì sò in
Quandu u tempu passava è a vita avanzava, aghju amparatu più nantu à quale eru è quale vulia diventà. Aghju capitu chì a mo psoriasi era una parte di quellu chì sò è chì amparà à campà cun ella mi dava u cuntrollu.
Aghju amparatu à ignurà i sguardi è i cumenti insensibili di stranieri, cunniscenti o culleghi. Aghju amparatu chì a maiò parte di a ghjente ùn hè chè sculare nantu à ciò chì hè a psoriasis è chì i furesteri chì facenu cummenti maleducati ùn valenu micca u mo tempu o energia. Aghju amparatu à adattà u mo stilu di vita per campà cù braccialetti è cumu si veste intornu per chì mi sentu sicuru.
Aghju avutu a furtuna chì ci sò stati anni induve possu campà cù a pelle chjara è aghju attualmente cuntrollatu i mo sintomi cù un biologicu. Ancu cù a pelle chjara, a psoriasis hè sempre in mente ogni ghjornu perchè pò cambià rapidamente. Aghju amparatu à apprezzà i ghjorni belli è aghju principiatu un bloggu per sparte a mo sperienza cù altre donne giovani chì amparanu à campà cù u so diagnosticu di psoriasis.
U takeaway
Tanti di i mo principali eventi di vita è rializazioni sò stati fatti cù psoriasi per u viaghju - graduazioni, balli di prumessa, custruendu una carriera, innamurati, sposati, è avè duie belle figliole. Ci hè vulsutu u tempu di custruisce a mo cunfidenza cù a psoriasis, ma aghju cresciutu cun ella è credu chì avè una diagnosi in parte mi hà fattu quellu chì sò oghje.
Joni Kazantzis hè u creatore è blogger di justagirlwithspots.com, un premiatu blog di psoriasi dedicatu à creà sensibilizazione, educà nantu à a malatia, è sparte storie persunali di u so viaghju di 19 anni cù psoriasis. A so missione hè di creà un sensu di cumunità è di sparte informazioni chì ponu aiutà i so lettori à affrontà e sfide di u ghjornu di a vita cù psoriasi. Crede chì cù u più infurmazione pussibule, e persone cù psoriasis ponu esse abilitate à campà a so vita migliore è à fà e scelte di trattamentu ghjuste per a so vita.