Avè una malatia debilitante m'hà amparatu à esse grati per u mo corpu
Cuntenutu
Ùn m'importa micca, ma aghju da stà nantu à una soapbox è uttene un pocu di predica nantu à ciò chì significa esse grati. Sò chì puderebbe rote l'ochji - nimu li piace à esse lezioni - ma sta scatula di sapone di gratitudine chì mi stanu hè tamanta, è ci hè assai più spaziu quì sopra. Dunque spergu chì quandu aghju finitu, penserete à stà quì cun mè. (I costumi sò facoltativi, ma dicemu solu chì u mo stile teoricu di soapbox include paillettes, scaldamuscoli, è una treccia di coda di pesce doppia.)
Prima, lasciami spiegà perchè pensu chì duvete ascultà mi.
Hè statu diagnosticatu cù a malatia di Crohn quandu avia 7 anni. À quellu tempu, u diagnosticu era cunfusu, ma era ancu NBD perchè ùn aghju micca veramente capitu ciò chì succedeva à u mo corpu minuscule o, più precisamente, emaciatu è completamente disidratatu. I medichi m'hà datu una alta dosa di steroidi, è aghju tornatu à a mo vita faciule di seconda gradu in pochi ghjorni. Pensu chì pudemu tutti d'accordu chì a vita era assai più faciule quandu a vostra più grande preoccupazione era a prova di ortografia di dumane.
Mi sò vulsutu guasgi duie decennie per capisce pienamente a gravità di a mo malatia. In tuttu u liceu è u liceu, u mo Crohn sparghjeria, significendu chì avessi subitu subitu un dolore di stomacu severu, diarrea sanguinosa frequente è urgente (ùn aghju micca dettu chì era un sexy soapbox), febbri alti, dolore à l'articuli, è qualchì stanchezza seriamente intensa. Ma i stessi steroidi mi rimetterebbero rapidamente è efficacemente in pista, allora per esse onesto, ùn aghju micca pigliatu a mo malattia assai in seriu. Hè statu pocu debilitante, è poi mi ne pudiu scurdà per un pezzu. Pensate à questu: vi rumpite u bracciu facendu sport. Succhia, ma guarisce. A sapete puderia accade torna ma ùn si pensa micca veramente vulerà accadarà torna, allora tornerai à ciò chì facevi prima.
E cose anu cuminciatu à cambià quandu sò entratu in età adulta. Aghju sbarcatu u mo travagliu di sognu cum'è editore di riviste è stava in New York. Aghju cuminciatu à corre, è à corre assai, cum'è un anzianu ballerinu, ùn aghju mai previstu di fà per piacè fisicu. Mentre chì tuttu puderia sembrà bè nantu à a carta, daretu à e quinte, a mo malattia di Crohn diventava un apparechju più permanente in a mo vita.
Eru in un flare apparentemente infinitu chì hà finitu per durà dui anni - questu hè dui anni di ~ 30 viaghji à u bagnu ogni ghjornu, dui anni di notti senza dorme, è dui anni di stanchezza. È cù ogni ghjornu chì aggravava, mi sentu cum'è a vita ch'e aghju travagliatu cusì duru per custruisce si sfilava. Sò diventatu troppu malatu per andà à u travagliu, è u mo patronu - cum'è gentile è capitu cum'è ella era - dumandò di piglià un permessu di assenza medica per un tempu. U mo prugettu passiunatu laterale, u mo bloggu, Ali in Fuga, diventava menu nantu à e mo vittorie ghjurnali, a furmazione in maratona, è a mo serie settimanale "Cose Ringraziate Ghjovi", è ancu di più nantu à e mo lotte di salute, frustrazioni è battaglie mentali chì stava cummattendu. Sò passati da publicà duie volte à ghjornu à scuru per settimane perchè ùn aghju avutu energia zero è nunda di bonu per dì.
Facendu tuttu peghju, l'unica cosa chì mi faceva sempre sentu sanu è in terra - in corsa - era ancu andata. Aghju attraversatu u mo flare per u tempu chì pudia, ancu quandu significava fà una decina di tappe di bagnu in a strada, ma eventualmente, aghju avutu a piantà. Era troppu dulurosu, troppu scomudu, troppu tristu.
Eru tristu, scunfittu, è veramente, veramente malatu. Inutile, sò diventatu profondamente depressu durante quellu tempu. À u principiu, era risentitu. Videria corridori sani è mi sentia cusì invidiosu, pensendu "a vita ùn hè micca ghjusta". Sapiu chì ùn era micca una reazzione pruduttiva, ma ùn pudia aiutà. Odiava chì, mentre tante persone si lagnavanu di u clima o di i metru affollati o avianu da travaglià tardi-cose chì parianu cusì banale per mè à u mumentu-tuttu ciò chì vulia fà era corre è ùn pudia micca perchè u mo corpu mi stava fallendu. Questu ùn vole micca dì chì e frustrazioni d'ogni ghjornu ùn sò micca legittimi, ma mi sò trovu à avè una nova chiarezza nantu à ciò chì conta veramente. Allora a prossima volta chì site in un inghjustu di trafficu, vi incuraghjemu à flip the script. Invece di esse arrabbiatu per e vitture paraurti, sia riconoscente per quale o per chì avete da vene in casa.
Finalmente aghju fattu u mo modu fora di quella flare di dui anni, è aghju passatu a maiò parte di u 2015 in cima di u mondu. Aghju maritatu, cumpiendu un sognu di andà in un safari africanu, è u mo novu maritu è aghju aduttatu un cucciolo. Aghju intrutu in banca 2016 in un annu di bandiera. Mi allenaraghju di novu per e corse, è corse registri persunali in u 5K, a mezza maratona è a maratona. A sfracicheraghju cum'è scrittore è editore freelance, è saraghju a migliore mamma di cane mai.
A mità di l'annu, però, tuttu hè tornatu, apparentemente di notte. U dulore di stomacu. U crampu. U sangue. I 30 bagni viaghjanu à ghjornu. Inutile dì chì l'annu di sfruttamentu di i scopi chì avia pianificatu hà pigliatu una volta sbagliata è hè statu nantu à sta strada dapoi più di un annu avà. Seraghju veru cun voi : aghju fattu finta chì ùn era micca accadutu per un pezzu. Aghju scrittu post di blog cum'è s'ellu era veramente ringraziatu per a manu chì m'era statu trattatu. Aghju trovu piccule cose da mette in mente nantu à FaceTiming cù a mo nipote è u mo nipote, un novu cuscinettu di riscaldamentu per aiutà à calmà u mo stomacu, ma in fondu sapiu chì era un fronte.
Dopu, uni pochi di settimane fà, un caru amicu hà dettu qualcosa chì hà cambiatu tuttu. "Hè difficiule, Feller, è schifeghja, ma forse hè ora di capì cumu campà a to vita malata è pruvà à esse felice".
Bonghjornu.
Aghju lettu quellu testu è aghju singultu perchè sapia ch'ella avia ragione. Ùn pudia micca cuntinuà à avè a listessa festa di pietà. Allora quellu ghjornu chì u mo amicu m'hà mandatu un sms era u ghjornu chì aghju decisu chì ùn aghju mai risentitu l'attitudine apparentemente faciule di una persona sana. Ùn aghju micca paragunatu u mo megliu persunale cù quellu di qualcunu altru. Puderia sfruttà l'unica emozione (in un mischiu intricatu di emozioni chì aghju sperimentatu per via di a malatia di Crohn) chì aghju pruvatu à abbraccià ancu in i ghjorni più scuri, l'emozione chì hà cambiatu u mo mondu -ringraziamentu.
Quandu simu funziunanti à u nostru megliu - quandu simu Ali l'editore, u corridore, u blogger, è Ali a moglia è a mamma di u cane - hè faciule da piglià tuttu per scontate. Aghju pigliatu a mo salute, u mo corpu, a mo capacità di curre 26.2 miglia à a volta per garantita per quasi 20 anni. Ùn hè micca finu à chì aghju sentitu chì tuttu era toltu chì aghju amparatu à esse grata per i boni ghjorni, chì eranu avà pochi è luntani.
Oghje, aghju ancu amparatu à truvà gioia in i ghjorni cattivi di u mo corpu, chì ùn hè micca faciule. È vogliu chì truverete u listessu. Sè site frustratu di ùn esse capace di trattà cun u restu di i vostri cumpagni yogi, siate grati per a vostra posa di corbu assassinu, a vostra tenacità mentale per entra in una stanza di yoga calda, o u prugressu chì avete fattu in a vostra flessibilità.
U 1u di ghjennaghju, aghju apartu un novu librettu è scrittu "3 Cose chì aghju fattu bè oghje". Mi sò impegnatu à mantene una lista di trè cose chì aghju fattu bè ogni ghjornu di l'annu, indipendentemente da a mo salute fisica o mentale - cose chì possu esse grati è e cose chì possu esse fieru. Sò passati 11 mesi, è quella lista hè sempre forte. Vogliu chì principiate a vostra propria lista di vittorie ogni ghjornu. Scommatu chì vi noterete abbastanza rapidamente tutte e cose fantastiche chì pudete fà in un ghjornu. Quale importa chì ùn avete micca curritu trè chilometri ? Ai pigliatu u ghjacaru per trè lunghe spassighjate invece.
Aghju sta pulitica micca ufficiale in a vita per ùn dà mai cunsiglii senza qualificazione. Corsu dapoi una decina d'anni è aghju compiu una manata di maratoni, ma ùn vi diceraghju ancu quantu rapidu o lentu duvete corre, o quantu volte per esce da quì. Ma l'unica cosa ch'e aghju da predicà - l'unica cosa chì vi cunsigliu perfettamente di fà perchè ne so una o duie cose - hè cumu campà a vita grazia. Abbracciate a vostra bona salute se avete avutu a furtuna di avè la. Se avete avutu qualchì cuntrastu cù u vostru corpu, a vostra relazione, a vostra carriera, qualcosa, cercate è abbracciate e vostre piccule vittorie invece, è trasfurmate a vostra attenzione à ciò chì u vostru corpu pò fà, invece di soffermassi nantu à ciò chì ùn pò micca.