Autore: Morris Wright
Data Di Creazione: 22 Aprile 2021
Aghjurnamentu Di Data: 17 Nuvembre 2024
Anonim
Cosa hè l'emiplegia, cause, sintomi è trattamentu - Salute
Cosa hè l'emiplegia, cause, sintomi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

L'emiplegia hè un disordine neurologicu induve ci hè paralisi da un latu di u corpu è chì pò accade per via di paralisi cerebrale, malatie infettive chì affettanu u sistema nervosu o colpu, chì hè a causa principale di emiplegia in adulti.

In cunsequenza di paralisi da un latu di u corpu, hè pussibile rimarcà difficultà à marchjà, à pusà è, in certi casi, à parlà. Ancu se l'emiplegia ùn hè micca cumpletamente riversibile, hè impurtante chì u trattamentu indicatu da u neurologu è u fisioterapeuta sia iniziatu u più prestu pussibule, chì cusì hè pussibule migliurà a qualità di vita di a persona.

Cause principali

L'emiplegia pò esse causata da danni cerebrali, cume, per esempiu, emorragia, congestione o embolia, è pò ancu cumparisce cum'è sintomu di aterosclerosi o dopu un colpu, chì hè a causa principale in adulti. Amparate à identificà un colpu.


In u casu di i zitelli, l'emiplegia hè spessu ligata à a meningite o à altre malatie infettive chì compromettenu u sistema nervosu, tuttavia a paralisi cerebrale è dunque l'emiplegia ponu accade ancu per via di una disidratazione severa. Inoltre, l'emiplegia in i zitelli pò ancu esse una cunsequenza di cumplicazioni in gravidanza, essendu chjamata tandu emiplegia congenita.

Sintomi di emiplegia

I sintomi di emiplegia sò relativi à cambiamenti neurologichi chì portanu à paralisi da un latu di u corpu, chì pò esse caratterizata da dolore articulare, sensibilità diminuita da u latu affettuatu di u corpu è difficoltà à fà alcuni movimenti. Inoltre, i sintomi ponu varià secondu u latu di u cervellu affettatu, tuttavia, in generale, i segni è i sintomi di l'emiplegia sò:

  • Latu affettivu di a faccia cuntratta, lascendu a bocca storta è difficultà à apre è chjode l'ochji;
  • Difficultà in i muvimenti di u bracciu è di a ghjamba da u latu influenzatu da u "colpu";
  • Spasticità o rigidità, induve u bracciu tende à calà è a ghjamba tende à diventà assai rigida è hè difficiule di pieghje u ghjinochju;
  • Difficultà per inizià i muvimenti cù u bracciu è a perna affettati;
  • Cambiamenti in a postura, in particulare a scoliosi;
  • Difficultà à orientassi in relazione à l'ambiente;
  • Ùn si veste micca partendu da u latu influenzatu;
  • Difficultà cù i numeri, essendu difficiule à fà conti, per esempiu.
  • Difficultà à distingue u latu drittu da a manca in sè stessu è in l'altri;
  • Difficultà à ramintà ciò chì andavate à fà;
  • Difficultà in a pianificazione o l'esecuzione di e attività.

Sti cambiamenti forse ùn sò micca tutti prisenti in a persona, postu chì dipende da a gravità di a ferita è da a so ripresa. A paralisi cerebrale hè progressiva, ancu se i sintomi ponu variare da quasi impercettibili à spasticità severa (rigidità), in tutte e forme u discorsu pò esse difficiule da capisce per via di a difficultà à cuntrullà i musculi in relazione cù a pronuncia di e parolle. Capite ciò chì hè a spasticità.


Hè impurtante chì appena i primi segni indicativi di emiplegia sianu rimarcati, u neurologu sia cunsultatu, chì hè dunque pussibule di fà una valutazione, basata annantu à i sintomi presentati è u risultatu di i testi di imaging, affinchì a diagnosi sia cunclusa è a causa hè identificata emiplegia, in modu chì u trattamentu più adattu pò esse iniziatu per migliurà a qualità di vita di a persona.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu di l'emiplegia si face cù l'obiettivu di migliurà a qualità di vita di a persona, cù a riabilitazione di solitu effettuata cù terapia funzionale è fisioterapia, principalmente, postu chì migliora l'aspettu facciale, a mobilità di i membri è dà più indipendenza per a persona à svolge e so attività ogni ghjornu. Amparate cumu si face a fisioterapia per l'emiplegia.


In certi casi, l'usu di a tossina botulinum hè indicatu cum'è un modu di diminuisce a spasticità è di migliurà a capacità di a persona di spustassi, ma micca tutti sò indicati per tale trattamentu. Di regula, u trattamentu per l'emiplegia principia cù un trattamentu specificu di a causa di l'emiplegia, cum'è un colpu o una meningite, per esempiu, è hè cumplementatu cù fisioterapia, logopedia, terapia occupazionale, idroterapia è, à volte, attività fisica effettuata in un individuu cù un educatore fisicu specializatu.

A cirurgia hè realizata solu in l'ultimu casu, quandu a persona hà contratture musculari, è hè fatta tagliendu alcuni ligamenti per alleviare e contratture.

Cunsigliatu

Perchè ùn duverete mai mischjà Imbianchinu è Ammoniaca

Perchè ùn duverete mai mischjà Imbianchinu è Ammoniaca

In un'epica di uperbug è pandemie virali, di infettà a vo tra ca a o l'uffiziu hè una preoccupazione uprema.Ma hè impurtante ricurdà què più ùn hè ...
Fasciite Necrotizante (Inflammazione di i Tessuti Molli)

Fasciite Necrotizante (Inflammazione di i Tessuti Molli)

Co a hè a fa ciite necrotizante?A fa ciite necrotizante hè un tipu d'infezzione di ti uti molli. Pò di trughje u te utu in a vo tra pelle è i mu culi è ancu u te utu ottu...