Cosa hè l'emoglobina glicata, à chì serve è valori di riferenza
Cuntenutu
L'emoglobina glicata, cunnisciuta ancu cum'è emoglobina glicosilata o Hb1Ac, hè un test di sangue chì hà per scopu di valutà i livelli di glucosiu in l'ultimi trè mesi prima di u test. Hè perchè u glucosiu hè capace di stà attaccatu à unu di i cumpunenti di i globuli rossi, l'emoglobina, in tuttu u ciculu di i globuli rossi, chì dura circa 120 ghjorni.
Cusì, l'esame di l'emoglobina glicata hè dumandatu da u duttore per identificà u diabete, monitorà u so sviluppu o verificà se u trattamentu di a malattia hè efficace, essendu fattu per mezu di l'analisi di un picculu campione di sangue raccoltu in laburatoriu.
À chì serve l'emoglobina glicata
L'esame di l'emoglobina glicata hè fatta cù u scopu di valutà i livelli di glucosiu in l'ultimi mesi, essendu utile in a diagnosi di diabete. Inoltre, in u casu di e persone chì sò dighjà state diagnosticate di diabete, sta prova hè utile per verificà se u trattamentu hè efficace o si face bè, perchè s'ellu ùn hè micca, un cambiamentu di u risultatu pò esse verificatu.
Inoltre, quandu u valore di l'emoglobina glicata hè assai più altu ch'è u normale cunsideratu da u laburatoriu, ci hè una probabilità più grande chì a persona sviluppi cumplicazioni relative à u diabete, cum'è cambiamenti cardiaci, renali o neuronali, per esempiu. Vede quale sò e cumplicazioni principali di a diabetes.
Questa prova hè più adatta di u glucosiu à digiunu per u diagnosticu iniziale di u diabete, perchè u test di glucosiu pò esse influenzatu da cambiamenti di abitudini alimentari recenti, senza riprisentà i livelli di zuccheru in circulazione in l'ultimi mesi. Cusì, hè pussibule chì prima di rializà u test di glucosiu, a persona abbia una dieta più sana è bassa in zuccheru, affinchì u glucosiu à dighjunu pò esse in valori normali, chì pò ùn raprisentà micca a realtà di a persona.
Cusì, per fà un diagnosticu di diabete, un esame di glucosio à digiunu, emoglobina glicata è / o u test di tolleranza à u glucosiu, TOTG, hè generalmente richiestu. Amparate più nantu à i testi chì aiutanu à diagnosticà a diabete.
Valori di riferenza
I valori di riferenza per l'emoglobina glicata ponu variare secondu u laboratoriu, tuttavia in generale i valori cunsiderati sò:
- Normale: Hb1Ac trà 4.7% è 5.6%;
- Pre-diabete: Hb1Ac trà 5.7% è 6.4%;
- Diabete: Hb1Ac sopra u 6,5% in dui testi fatti separatamente.
Inoltre, in e persone digià diagnosticate di diabete, i valori di Hb1Ac trà 6,5% è 7,0% indicanu chì ci hè un bon cuntrollu di a malatia. D'altra parte, valori sopra Hb1Ac sopra 8% indicanu chì a diabete ùn hè micca cuntrullata currettamente, cun un risicu più elevatu di complicazioni è un cambiamentu di trattamentu hè necessariu.
U test di emoglobina glicata ùn richiede alcuna preparazione, tuttavia, cume di solitu hè dumandatu cun u test di glucosio à digiunu, pò esse necessariu dighjunà per almenu 8 ore.