Cosa hè u sangu internu, chì sò i sintomi, e cause è u trattamentu
Cuntenutu
- I sintomi più cumuni
- Cause pussibili
- 1. Ingiuri
- 2. Frattura
- 3. Gravidanza
- 4. Chirurgia
- 5. Sanguinamentu spontaniu
- 6. Medicinali
- 7. Abusu d'alcol
- 8. Fattori di coagulazione insufficienti
- 9. Pressione sanguigna cronica
- 10. Malatie gastrointestinali
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Chì ghjè u trattamentu
L'emorragie interne sò sanguinamenti chì si verificanu in u corpu è chì forse ùn si ponu nutà, ghjè per quessa ch'elli sò più difficiuli da diagnosticà. Queste emorragie ponu esse causate da ferite o fratture, ma ponu accade ancu per via di malatie cum'è emofilia, gastrite o a malatia di Crohn, per esempiu.
U trattamentu hè generalmente realizatu per mezu di a chirurgia, tuttavia, in certi casi u sangu pò esse fermatu da solu.
I sintomi più cumuni
I sintomi chì ponu accade durante i sanguinamenti interni dipendenu da induve si verifica è da a gravità di a ferita. Quandu u sangue cuntatta i tessuti è l'organi interni pò causà dolore è infiammazione, è pò esse più faciule per rilevà a zona influenzata.
I sintomi più cumuni chì ponu esse associati à sanguinamentu internu in parechji lochi sò vertigini, debolezza di solitu da un latu di u corpu, svenimentu, pressione sanguigna diminuita, prublemi di vista, mal di testa severu, dolore addominale, difficoltà à inghiottire è respirà, dolore toracicu, nausea , vomitu è diarrea è perdita di equilibriu è di cuscenza.
Cause pussibili
Ci hè parechje cause chì ponu causà un sanguinamentu internu:
1. Ingiuri
Lesioni causate da incidenti di vittura, aggressioni o cadute, per esempiu, ponu dannà a testa, alcuni organi, vasi sanguini o ossa è causà sanguinamentu internu.
2. Frattura
L'emorragia pò accade per via di fratture in l'osse, perchè cuntenenu midollo osseu, chì hè induve si produce u sangue. A frattura di un grossu ossu, cum'è u femur, pò purtà à a perdita di guasi mezu litru di sangue.
3. Gravidanza
Ancu s'ellu ùn hè micca nurmale, i sanguinamenti ponu accade durante a gravidanza, in particulare in u primu trimestru, chì pò esse un segnu d'avortu spontaniu o di gravidanza ectopica. Scuprite chì sintomi ponu indicà una gravidanza ectopica.
Se u sanguinamentu si verifica dopu à 20 settimane di gestazione, pò esse un segnu di placenta previa, chì corre quandu a placenta copre parzialmente o totalmente l'apertura interna di u cervice, chì pò causà sintomi cume un sanguinamentu vaginale pesante. Eccu ciò chì si deve fà se accade.
4. Chirurgia
Durante a chirurgia, pò esse necessariu fà tagli in certe parti di u corpu chì causanu sanguinamentu, chì hè cuntrullatu da u chirurgu prima di a fine di a procedura. Tuttavia, u sanguinamentu internu pò accade ore o ancu ghjorni dopu a chirurgia, è pò esse necessariu di vultà in ospedale per fermà u sangu.
5. Sanguinamentu spontaniu
L'emorragia interna pò ancu accade spontaneamente, in particulare in e persone chì piglianu medicinali anticoagulanti o chì anu qualchì disordine di coagulazione di u sangue.
6. Medicinali
Alcuni medicamenti, cume l'anticoagulanti, ponu causà un sanguinamentu internu più faciule dopu una ferita, perchè impediscenu a coagulazione.
Inoltre, i farmaci antiinfiammatori non steroidali ponu causà sanguinamentu in u trattu gastrointestinale, in particulare in l'esofago, u stomacu è u duodenu, per via di i so effetti secondari. Questu hè perchè queste droghe inibiscenu un enzima in u stomacu, responsabile di a produzzione di prostaglandine chì agiscenu per prutegelu.
7. Abusu d'alcol
Un alcolu eccessivu è à longu andà pò causà sanguinamentu per via di meccanismi di coagulazione alterati è dannu à u stomacu. Inoltre, pò ancu causà cirrosi epatica chì pò purtà à sanguinamentu in l'esofago. Vede più sintomi causati da cirrosi epatica.
8. Fattori di coagulazione insufficienti
Un corpu sanu pruduce fattori impurtanti di coagulazione per piantà u sanguinamentu quandu si verifica una ferita. Tuttavia, in alcune malatie cum'è l'emofilia, sti fattori di coagulazione ponu esse ridotti o ancu assenti, cun un risicu più grande di sangu. Amparate più nantu à sta malatia.
9. Pressione sanguigna cronica
In e persone chì a pressione sanguigna hè generalmente alta, pò esse indebulitu di i muri di certi vasi, è si ponu formà aneurismi chì ponu rompersi è sanguinà.
10. Malatie gastrointestinali
Disturbi gastrointestinali cum'è polipi in l'intestinu, ulcere di stomacu, colite, malattia di Crohn, gastroenterite o esofagite ponu ancu causà sanguinamentu in u stomacu o in l'addome. L'emorragie in u tractu gastrointestinale sò generalmente rilevate in vomitu o feci per via di a presenza di sangue.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di una emorragia interna pò esse fattu in parechji modi, postu chì dipende da parechji fattori. Di solitu si face per mezu di una valutazione fisica è di analisi di sangue per capisce a gravità di l'emorragia è in i casi induve l'emorragia hè causata da un incidente o una ferita grave, l'esami di imaging ponu esse effettuati in u locu induve hè suspettata l'emorragia. .
Cusì, una radiografia pò esse effettuata chì pò analizà l'osse è rilevà fratture, o una tomografia computerizzata o risonanza magnetica, induve hè pussibule analizà micca solu l'osse, ma ancu i tessuti è i vasi sanguini.
Altre opzioni includenu ultrasound, analisi di sangue di feci, endoscopia, colonoscopia o angiografia, chì pò ancu esse aduprate per rilevà una arteria danneggiata.
Chì ghjè u trattamentu
U trattamentu di i sanguinamenti interni dipende da a causa, da a misura di u sanguinamentu, da l'urganu, da u tessutu o da u vascellu chì hè influenzatu è da u statu di salute di a persona.
Alcuni sanguinamenti interni ponu fermassi da soli senza trattamentu. Tuttavia, in a maiò parte di i casi hè necessariu fà una chirurgia urgente, chì a grande perdita di sangue minaccia a vita di a persona.