Cosa hè l'ernia diafragmatica congenita
Cuntenutu
L'ernia diafragmatica congenita hè caratterizata da un'apertura in u diafragma, presente à a nascita, chì permette à l'organi di a regione addominale di spustassi versu u pettu.
Ciò accade perchè, durante a furmazione di u fetu, u diafragma ùn si sviluppa currettamente, permettendu à l'organi situati in a regione addominale di spustassi versu u pettu, chì pò appughjà nantu à i pulmoni, impedendu cusì u so sviluppu.
Sta malatia deve esse curretta u più prestu pussibule, è u trattamentu cunsiste à fà una chirurgia per curregge u diafragma è ripusiziunà l'organi.
Chì sò i sintomi
I sintomi chì ponu accade in e persone cun ernia diafragmatica congenita, dipendenu da a dimensione di l'ernia, è ancu da l'organu chì hà migratu versu a regione toracica. Cusì, i sintomi più cumuni sò:
- Difficultà à respirà, causata da a pressione da altri organi annantu à u pulmone, chì l'anu impeditu di sviluppassi currettamente;
- Aumentata a frequenza respiratoria, chì accade per cumpensà e difficoltà di respirazione;
- Aumentazione di i battiti cardiaci, chì accade ancu per cumpensà l'inefficienza di i pulmoni è permettenu l'ossigenazione tissutale;
- Culurazione turchina di a pelle per mancanza di ossigenazione di i tessuti.
Inoltre, alcune persone ponu nutà chì a panza hè più calata di u normale, ciò chì hè dovutu à a regione addominale chì pò ritirà a causa di l'assenza di alcuni organi chì si trovanu in a regione toracica, è ponu ancu cuntene l'intestini.
Cause pussibili
Ùn hè ancu chjaru ciò chì hè à l'urigine di l'ernia diafragmatica congenita, ma si sà digià chì hè in leia cù mutazioni genetiche è si osserva chì e mamme chì sò assai magre o sottu pisate ponu avè un risicu più altu di gestà un zitellu cù questu tipu di cambiamentu.
Chì ghjè u diagnosticu
U diagnosticu pò esse fattu ancu prima di a nascita, in u ventre di a mamma, durante un ultrasu. S'ellu ùn hè micca rilevatu durante l'esaminazioni prenatali, di solitu hè diagnosticatu à a nascita per via di a presenza di sintomi, cume difficultà respiratorie, movimenti anormali di u torace, culore di a pelle bluastra, trà altri segni è sintomi caratteristici di a malattia.
Dopu l'esame fisica, in presenza di sti sintomi, u duttore pò suggerisce l'esecuzione di testi di imaging cume i raggi X, risonanza magnetica, ultrasuoni o tomografia computerizata, per osservà a pusizione di l'organi. Inoltre, pudete ancu dumandà a misura di l'ossigenu in u sangue, per valutà u funziunamentu di i pulmoni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu consiste, inizialmente, in a messa in opera di misure di cura intensiva per u zitellu, è dopu in a realizazione di una chirurgia, in cui l'apertura in u diafragma hè corretta è l'organi sò rimpiazzati in l'addome, per liberà spaziu in u pettu, cusì chì i pulmoni sò capaci di espansione currettamente.