Cumu a cirurgia di l'ernia ombelicale hè realizata è a recuperazione
Cuntenutu
- Cumu hè a cirurgia per l'ernia ombelicale
- Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
- Cumu facilità a guarigione dopu a chirurgia
L'ernia ombelicale adulta deve esse trattata cù chirurgia per evità complicazioni, cume l'infezzione di l'intestinu. Tuttavia, hè più cumunu in i zitelli è, in questi casi, ùn hè necessariu un trattamentu specificu perchè, in a maiò parte di i casi, sparisce da solu finu à 5 anni.
L'ernia ombelicale hè caratterizata da un gonfiore in o intornu à l'ombelicu, chì hè furmatu da grassu o da una parte di l'intestinu chjucu o grossu chì hà sappiutu passà per u musculu addome, per via di una pressione addominale aumentata, in casi di sovrappeso, per esempiu .
Di solitu, l'ernia ombelicale ùn causa micca sintomi, ma s'ellu hè assai grande a persona pò sperimentà dolore è nausea, soprattuttu quandu si face un tipu di sforzu, cume alzà una scatula pesante o piegassi per piglià un oggettu da u pavimentu. Vede tutti i sintomi chì ponu indicà una ernia.
Prima di a cirurgia di l'ernia ombelicale
Dopu a cirurgia di l'ernia ombelicale
Cumu hè a cirurgia per l'ernia ombelicale
Prima di a chirurgia, u chirurgu deve urdinà testi preoperatori chì dipendenu di l'età è se u paziente hà una malattia cronica, ma i più cumuni sò i raggi X di torace, l'elettrocardiogramma, in più di u conte di sangue, glucosiu in sangue, urea è creatina.
U trattamentu per l'ernia ombelicale, chì hà sintomi o hè assai grande, hè sempre chirurgia, chjamata erinorrhafia. Hè una chirurgia simplice chì pò esse fatta per mezu di un tagliu in a regione addominale o per laparoscopia.In certi casi, una rete protettiva pò esse lasciata in u situ di chirurgia per impedisce chì l'ernia ritorni.
A cirurgia pò esse realizata à i zitelli di più di 5 anni, da SUS o in cliniche private, aduprendu 2 metudi diffirenti: laparoscopia o tagliu nantu à l'addome.
In chirurgia cù un tagliu in l'addome, hè necessaria anestesia epidurale. Dopu chì u tagliu hè fattu, l'ernia hè spinta in u ventre è u muru addominale hè chjusu cù punti. Di solitu u duttore mette una maglia nantu à a zona per impedisce chì una nova ernia apparisca in u locu.
Quandu u duttore opta per una cirurgia laparoscopica ci hè bisognu di anestesia generale è 3 picculi "fori" sò fatti in l'addome per permette a microcamera è altri strumenti chì u duttore hà bisognu per spinghje l'ernia in u so locu, ancu piazzendu u schermu per prevene da riapparisce.
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
In casu di chirurgia laparoscopica, a recuperazione hè più rapida è di solitu a persona hè uspitalizata solu per 1 o 2 ghjorni, pudendu vultà à e so attività abituali in 2 settimane. In questu casu, a cicatrice di a chirurgia hè assai chjuca, ci hè menu dolore in u periodu postoperatoriu è u risicu di infezione hè menu.
Alcune precauzioni impurtanti mentre a persona ùn si ripiglia micca cumpletamente sò:
- Evite di piglià oggetti più pesanti di 5 kg durante u primu mese dopu a chirurgia è finu à 10 kg, 3 mesi dopu;
- Pone a manu o un cuscinu sopra i punti se avete bisognu di tossu;
- L'alimentu pò esse nurmale, ma s'ellu hè riccu in fibre pò esse più comodu per evacuà senza dulore;
- Hè cunsigliatu solu di cunduce, quandu ùn sentite micca u dolore addominale, circa 3 à 5 ghjorni dopu a chirurgia;
- Pudete bagnassi ancu cù u vestitu di a chirurgia. Andate à u duttore se a zona pare infetta, cum'è un cattivu odore, rossu, cù scarica è pus.
Inoltre, portà un bretellu pò aiutà à furnisce un cunfortu più grande. Pudete cumprà sta cinghia per l'ernia ombelicale in un magazinu di forniture ospedaliere o in linea.
Cumu facilità a guarigione dopu a chirurgia
Manghjà cibi ricchi in proteine magre, cum'è ovu, pettu di pollu è pesce, hè un ottimu modu per prumove a crescita di i tessuti per chjude a ferita chirurgica. Inoltre, duvete beie assai liquidi per tene a pelle ben idrata è elastica. Tuttavia, l'alimenti cunnisciuti cum'è "remi" devenu esse evitati perchè sò ricchi di zuccheru o di grassu, cum'è u prisuttu, a salciccia, a carne di maiale, a pancetta è l'alimenti fritti, postu chì impediscenu a guarigione.
Duvete ancu evità di piglià pesu, di fumà, di beie bevande gassate o alcoliche, oltre à tene a pressione sottu cuntrollu, postu chì tutti questi fattori contribuiscenu à a furmazione di una nova ernia.