Herpangina: chì hè, sintomi principali è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu uttene l'herpangina
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu deve esse l'alimentu
- Segni di migliurazione o di peghju
- Cumu evità a trasmissione
Herpangina hè una malattia causata da virus Coxsackie, enterovirus o virus herpes simplex chì tocca i zitelli è i zitelli trà 3 è 10 anni, causendu sintomi cum'è frebba improvvisa, ferite di a bocca è mal di gola.
I sintomi di Herpangina ponu durà finu à 12 ghjorni è ùn ci hè micca trattamentu specificu, solu misure di cunfortu sò raccomandate per alleviare i sintomi è aiutà a recuperazione.
Herpangina hè di solitu una cundizione lieve chì dura uni pochi di ghjorni, ma in casi rari, certi zitelli ponu avè complicazioni cum'è cambiamenti in u sistema nervosu è insufficienza cardiaca o pulmonare, dunque in casu di suspettu, si deve sempre andà à u pediatra per valutà a cundizione. casu è cumincià u trattamentu più adattu.

Principali sintomi
A caratteristica principale di l'erpangina hè l'apparizione di vesciche in a bocca è in a gola di u zitellu chì, quand'elli scoppianu, lascianu macchie bianche. Inoltre, altri sintomi caratteristici di a malatia sò:
- Febru subitu, chì di solitu dura 3 ghjorni;
- Mal di gola;
- Gola rossa è irritata;
- Petite ferite bianche in a bocca cù un circulu rossu rossu intornu. U zitellu pò avè da 2 à 12 picculi ulceri in a bocca, chì misuranu menu di 5 mm ciascuna;
- E ferite tipiche si trovanu di solitu nantu à u tettu di a bocca, lingua, gola, uvula è tonsille, è ponu stà in bocca per 1 settimana;
- A lingua pò cumparisce in a zona di u collu.
I sintomi ponu apparisce trà 4 è 14 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus è ùn hè micca raru chì un zitellu abbia sintomi circa 1 settimana dopu esse statu in una sala d'attesa cù altri zitelli malati chì aspettanu a cunsultazione o in lochi affollati cù cundizioni povere. per esempiu.
U diagnosticu hè fattu osservendu i sintomi, ma u duttore pò urdinà testi per cunfirmà a malattia, cume l'isolamentu di u virus da una di e piaghe o vesciche in a gola o in a bocca. In casu d'una epidemia d'herpangina, tuttavia, u duttore pò sceglie di ùn dumandà testi più specifici, u diagnosticu basatu annantu à a similitudine di i sintomi presentati da altri zitelli in u listessu periodu.
Cumu uttene l'herpangina
U cuntagiu da u virus rispunsevule di Herpangina pò accade quandu u zitellu vene in cuntattu cù e secrezioni di una persona infettata da a malatia, per mezu di un starnut o di tosse, per esempiu. Tuttavia, u virus si pò ancu truvà in feci, cusì i pannolini è i panni sporchi ponu ancu sparghje a malattia.
Cusì, postu chì si tratta di una malattia chì si trasmette facilmente, i zitelli è i zitelli chì assistenu à i viveri è i centri di ghjornu sò i più propensi per via di u cuntattu ch'elli anu trà elli.

Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'herpangina si face allevendu i sintomi, è ùn hè micca necessariu aduprà droghe antivirali specifiche. Cusì, u pediatricu pò ricumandà u trattamentu in casa cù l'usu di medicazione antipiretica, cum'è Paracetamol, per alleviare a frebba, è anestetici antiinflamatori è topichi in i zitelli di più di 2 anni.
Amparate ancu cumu per allevà u mal di gola di u to babbu.
Cumu deve esse l'alimentu
A causa di a presenza di piaghe in bocca, l'attu di masticà è di inghjuttisce pò esse dolorosu, dunque si raccomanda chì l'alimentu sia liquidu, pastosu è cù pocu sale, cù u cunsumu di suchji non agrumi, zuppe è purè, per esempiu. Inoltre, u yogurt naturale hè una bona opzione per mantene u zitellu alimentatu è idratatu, soprattuttu chì l'alimenti freddi sò più facilmente accettati da u zitellu.
Hè cunsigliatu d'offre abbastanza acqua per mantene u zitellu ben idratatu, da pudè ricuperà più rapidamente. Inoltre, assai riposu hè ancu raccomandatu, evitendu troppu stimulare u zitellu per pudè riposà è dorme currettamente.
Segni di migliurazione o di peghju
I segni di migliurazione di l'erpangina sò una diminuzione di a frebba in 3 ghjorni, una migliurazione di l'appetitu è una diminuzione di u mal di gola.
Tuttavia, se questu ùn accade micca o altri sintomi cum'è crisi, per esempiu, duvete andà torna à u pediatra per una nova valutazione. Ancu s'ellu hè raru, cumplicazioni cum'è a meningite, chì devenu esse trattata isolata in l'uspidale, ponu esce. Vede cumu si face u trattamentu per a meningite virale.
Cumu evità a trasmissione
Lavà si e mani spessu è sempre dopu cambià u pannolinu o a ropa di u to figliolu hè un passu simplice chì pò aiutà à prevene a diffusione di sta malatia à l'altri zitelli. Aduprà una soluzione di gel d'alcol dopu un cambiamentu di pannolinu ùn hè micca abbastanza è ùn deve micca rimpiazzà l'attu di lavà e mani currettamente. Vede cumu lavà e mani currettamente per evità di sparghje malatie in stu video: